Skal till experia xz1 compact

Permalänk
Avstängd

Skal till experia xz1 compact

Har en experia xz1 compact på ingång och tänkte höra om ni har några rekommendationer på skal som är vettiga och ganska tåliga men inte för bulkiga vilket oftast är dilemmat och är inte sugen på att köpa nått skitdyrt men inom ramen av en två hundring eller så är vad jag letar efter och mobilen är blue horizon modellen

Nillkin Super Frosted som känns borderline ynklig men är helt klart snygg och ligger rätt bra till för köp men vill helst ha lite kraftigare skydd så ligger i gränslandet att välja något annat

Gillar oftast inte knappar på skal då dom känns lite så där och på bulkiga skal är det ibland svårt att komma åt knapparna även om det är lite i den regionen jag tittat annars och lädercase känns klumpigt och är farbror varning på även om dom är en vettig lösning så tänkte höra vad ni gillar och tror skulle passa

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Fyndiq har många skal
Hittade ett 360° skal till min Galaxy A3 (2016) d.v.s silikon skal för både framsidan och baksidan.
Endera kan också användas separat.

Misstänker att front delen ganska snart blir oanvändbart, mjukt silikon=repor.
Nackdel: Har ett hårt skärmskydd under front delen, så man märker att man måste trycka lite hårdare men inte mycket hårdare.
Fördel: Den glatta A3 (2016) känns skönare att hålla i utan göra mobilen speciellt större

Kände att jag ville byta ut ett gammalt silikonskal då det började bli grönt/gröntonat (mögel eller reaktion på metallspånor).
Skaffade 2st 360° skal, ett guldaktigt och ett i "klarglas".

Ser att det finns för flera modeller från LG, Samsung och Apple men hittade inget till Sony, tyvärr.
Kanske det finns i andra butiker som säljer samma skydd till Sony modeller.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett sånt skal som på bild nr 2 uppifrån till denna lur, det är inte Otterbox-stadigt men det känns inte superklent heller. Jag tycker det funkar bra, lagom liksom.

Bra telefonval btw, jag är fortfarande lite impad över hur snabb den är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kronvrak:

Fyndiq har många skal
Hittade ett 360° skal till min Galaxy A3 (2016) d.v.s silikon skal för både framsidan och baksidan.
Endera kan också användas separat.
https://media.fyndiq.se/product/a5/6a/fd/e340acd10b7243596dec0aacd593dd0e23/original.png

Misstänker att front delen ganska snart blir oanvändbart, mjukt silikon=repor.
Nackdel: Har ett hårt skärmskydd under front delen, så man märker att man måste trycka lite hårdare men inte mycket hårdare.
Fördel: Den glatta A3 (2016) känns skönare att hålla i utan göra mobilen speciellt större

Kände att jag ville byta ut ett gammalt silikonskal då det började bli grönt/gröntonat (mögel eller reaktion på metallspånor).
Skaffade 2st 360° skal, ett guldaktigt och ett i "klarglas".

Ser att det finns för flera modeller från LG, Samsung och Apple men hittade inget till Sony, tyvärr.
Kanske det finns i andra butiker som säljer samma skydd till Sony modeller.

tack för tipset och verkar inte finnas sen skulle jag må lite dåligt av av ett sånt skydd och brukar köra utan skärmskydd när jag inte pallade med copter känslan som var lite kladdiga godis fingrar på skärmen

Skrivet av anon13728:

Jag har ett sånt skal som på bild nr 2 uppifrån till denna lur, det är inte Otterbox-stadigt men det känns inte superklent heller. Jag tycker det funkar bra, lagom liksom.

Bra telefonval btw, jag är fortfarande lite impad över hur snabb den är.

Tack ...kändes som en vettig deal både sett ur prestanda och batteri tid och får hoppas man inte tycker den är dryg sen men kändes som vettigaste för pengarna och drog en beställning på nillkin frosted vit så får hoppas den håller för avskyr att inte ha skal till ny mobil och båda verkar dyka upp samtidigt om inte postnord tappar bort något på vägen

Är inte ute efter otterbox robust och såg ut att vara lite mer material i dom än jag först trodde så blir nog ok

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Tillbaks i skalträsket igen för jag gillade inte nillkin frosted när det kändes cheap plast ebay 25kr mer än 150kr skal "gör sig bättre på bild än i verkligheten" och önskar mig lite robustare modell och som pricken över i passade vit inte alls till mobilen som såg skit ut så blev en retur och är fortfarande öppen för tips

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@lord_vasagos: Hittade du något bra skal som skyddar telefonen? Söker tips jag också!