Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Skrev 98, skulle naturligtvis vara 8...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Så mycket tid man spenderade under 5 år på det spelet, skulle lätt räcka till att klara av högskolestudier (vilket jag ändå gjorde på gamla dagar)
Har aldrig spelat något annat spel eller tyckt att något spel är lika roligt som Unreal Tournament.
Jag har massa videos som gjordes av de ledande klanen och även andra som klippte ihop bästa sekvenser från matcher.
Tas de bort tro från youtube om man laddar upp?

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niivpzi:

Fungerade det?

Japp

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av §zgeMbit/s§:

Så mycket tid man spenderade under 5 år på det spelet, skulle lätt räcka till att klara av högskolestudier (vilket jag ändå gjorde på gamla dagar)
Har aldrig spelat något annat spel eller tyckt att något spel är lika roligt som Unreal Tournament.
Jag har massa videos som gjordes av de ledande klanen och även andra som klippte ihop bästa sekvenser från matcher.
Tas de bort tro från youtube om man laddar upp?

Väldigt sällan någon bryr sig om så gamla videos de värsta är väl att om videon är gjord av någon annan musiken i den är emot youtubes regler men annars ska de gå.
Du kan ha dom uppe youtube tar bort dem ifall de inte är OK enligt något - du har inget annat än att förlora förutom att sprida nostalgi och att andra får chansen att spara ned dem.

Skrivet av patteSatan:

Skönt!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag hoppar in på UT var och vart annan vecka någon timme och spelar med min Via C3 med Voodoo2 i SLI, fungerar fint och det finns massa servers uppe fortfarande.
Jag spelar med en annan från Swec som också kör en retro dator och jag har en TS2 server uppe så vi kan snacka samtidigt.

Lika dant Quake 2 och 3 finns uppe, här om veckan var det över 470 public servers i Q3 som min 1.32b klient kunde finna själv.

Nu kommer man inte in på alla servrar ofta pga mods men när man väl hittat några som inte är söndermodade så kan man spela UT igen.

Permalänk
Avstängd

@Niivpzi:
unrealnort.com hade ett bra demo/videoregister och nåt
tyskt ställe sen hittar du ju foozevideon på youtube, och massaunderbara zulg 1on1.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd

Besta 101 ever i unrealtournament

https://www.youtube.com/watch?v=lWFBxa5Qp5k

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Tjena Patte, kommer du ihåg mig? Hette Fred på den tiden i MKD. Sen körde vi i Oldboys. Var med ett tag även i Soulreapers. Var fruktansvärt kul att lira UT 👍
Själv körde jag nästan uteslutande CTF.
Kul spel, många härliga människor och minnen🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mvh / Fred

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament är ett av mina favoritspel. Unreal engine har alltid lyckats att ligga före med grafiken. Här är ett klipp för ett år sedan när jag anordnade retro lan hos grannen

Permalänk
Avstängd

@Fred:
Naturligtvis!
Oldboys var ett bra "ålderdomshem", och väldigt svårslagna i en pracc.
Jag var ju inte nån riktigt bra spelare, men spelade ju praccs med oldboys, och var en medlem där.
Jag hade åldern inne
Spelade mycket med några från 3.5 på nätterna, tror du var med ofta då, Big_Phat och Baloo.

Om någon läser det här, försök hitta videos med soulreapers, dom var djävligt duktiga i ICTF, och eftersom boosting var tillåtet, så var dom femdjävlig på att få hem motståndarflaggan, snabbt.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Entusiast

Jag och Pa1983 ska spela UT online på lördag på gamla autentiska maskiner.
Jag kör med en Slot A Athlon 850 och ett 3dfx Voodoo5 5500.

Ni kan ju kolla in denna tråden.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1516179-kom-och-spela-...

Permalänk
Medlem

Lätt det bästa spelet nånsin.

Måste haft tusen tals timmar i det.
Det var inte ett större problem att spela prick hela tiden, saknar den tiden och ungdomen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Necrodude: Tummen upp, kan kanske försöka vara med beror på tiden

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

@Necrodude: Tummen upp, kan kanske försöka vara med beror på tiden

Borde bli 20:00 på lördag.

Tanken var Unreal Co-op först då vi inte allt är många nog men andra har hört av sig om UT med.

Så beroende på antal så kan det bli Unreal Co-op eller UT, vi är demokratiska så inget är hårdspikat förens folk dykt upp.

Permalänk
Medlem

@pa1983: Låter nice!

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk

Hej ville bara flika in att jag kör ett gäng servrar Med UT99 med namnet Unreal-Mayhem, vi har en webbsida ni kan kolla in(går ej att regga in, försöker lösa det) http://unrealmayhem.com/ samt finns på FB, om nån vill prova så skicka mej ett PM så får ni en länk till att hämta spelet.

Permalänk
Medlem

Spelade inte jättemycket UT själv, iaf inte på den nivån att man joinade klaner och liknande. För mig var det Jedi Knight och Jedi Academy som gällde när det kom till klaner osv.

Men gud vilket legendariskt spel det var, blir inte mer ren-fps än så Tack för att du delar med dig!

Permalänk
Medlem

Lirade mycket Instagib, med zeroping.
Var i stort sett det enda jag lirade mellan 99-03

Pysslade en hel del med UnrealEd och gjorde DM-kartor, synd man inte sparade dom.

Permalänk
Medlem

{VIP}

@patteSatan: Hallo Patte. Se vedlagt bilde.

Permalänk
Avstängd

@Pikko1: !!!!!! Hej Pikko! Hur är det nuförtiden?
Hälsa dom andra Norrmännen också!!!
/Mvh
Patrik

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

@patteSatan: Hei Hei ! Sendte deg privat melding.

Permalänk
Medlem

Var härliga tider när man spela UT 99 med alla skinn och maps har jag för mig att UT tog 2.6Gb på min hårddisk 😀 😀 men då hade man massa galna barnor med 😀
Kommer i håg Yahoo maps man fick köra en misil och rida på den stora baner var det.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Oj, spelade detta spelet måååånga timmar med en Compaq presario med intel Pentium II 450mhz. Det var tider det!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Medlem

Jeg spilte UT i mange år. Hadde flere claner, bla sammen med PatteSatan. Noen av dere som spiller i 2020?

Permalänk

@Pikko1: Jag spelar när jag får tid. Min åttaårige son gillar det skarpt också.

Permalänk
Medlem

@pareklund: I am - Building Unreal Tournament Map: DM-Stonehand]I[

Permalänk
Medlem

Det nya är fortfarande på is eller?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@Json_81: Yes! UT99 is for me the Best

Permalänk
Medlem

UT99, vilka minnen! Jag spelade nw och ig i många år mellan 2000-2011. Var väl ingen större kändis men hade Bonka som nick och spelade i bland annat instagib nation, U$X, och Dj mfl.

Permalänk
Medlem

Fan vad kul med Unreal, jag minns när jag spelade det sist att det fanns gigantiska assaultbanor som säkert tog 30min att klara.. riktigt skoj

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!