Permalänk
Medlem

nicehash på speldator

Spelar inte ofta men när jag gör det vill jag att det ska se snyggt ut och flyta. Sitter alltså med ett GTX 1080 som inte används överdrivet mycket.

Kom på igår att jag kan mina när jag inte spelar. Använder Nicehash vilket är enormt lätt att komma igång med.

Fler som sitter och mainar för skoj skull när ni inte använder era speldatorer?
Sliter det enormt på grafikkortet. GPU ligger på 99% 40-70 grader och fläkten rullar på 60% enligt GPU-Z?

Nej, inte är det förtjänsten man är ute efter. Runt 1000 kr/månad - el vid dagens BTC-kurs. Men tjänar in en del el då jag kan stänga av värmen i rummet vintertid.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har en main dator och en laptop ja

Permalänk
Medlem

Jag har redan minst en Antminer och behöver inte ens fundera

Fick inte plats i texten med grafikkorts-mainer dvs en med massor av kort. Men de borde ju också räknas in under frågan... eller vad tycker ni?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Gör presis som du säger. Mina med min dator när jag är på jobbet eller iväg nånstans. Men stänger av den på kvällen när jag lägga mig.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Spear inte ofta men när jag gr det vill jag att det ska se snyggt ut och flyta. Sitter alltså med ett GTX 1080 som inte används överdrivet mycket.

Kom på igår att jag kan mina när jag inte spelar. Använder Nicehash vilket är enormt lätt att komma igång med.

Fler som sitter och mainar för skoj skull när ni inte använder era speldatorer?
Sliter det enormt på grafikkortet. GPU ligger på 99% 40-70 grader och fläkten rullar på 60% enligt GPU-Z?

Nej, inte är det förtjänsten man är ute efter. Runt 1000 kr/månad - el vid dagens BTC-kurs. Men tjänar in en del el då jag kan stänga av värmen i rummet vintertid.

Elelement i Sverige 2018 lul.
Givetvis inte, inte värt det.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem

@Ryzer: Haha, nej då, men sparar lite el när datorn tuggar. El-förlust blir det ändå men lite lindrigare.

Angående NiceHash så är det otroligt lätt att komma igång med men det verkar också lätt att bli av med hela sin förtjänst vid en Hackaratack. Vissa hade lagt in att så fort en viss summa överstegs så skickades de, mot en avgift, till en annan online-plånbok. Kruckset är bara att den kan ju också bli hackad.

Tror inte man ska ta det för seriöst med personlig kryptodrift.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yrfhar:

@Ryzer: Haha, nej då, men sparar lite el när datorn tuggar. El-förlust blir det ändå men lite lindrigare.

Angående NiceHash så är det otroligt lätt att komma igång med men det verkar också lätt att bli av med hela sin förtjänst vid en Hackaratack. Vissa hade lagt in att så fort en viss summa överstegs så skickades de, mot en avgift, till en annan online-plånbok. Kruckset är bara att den kan ju också bli hackad.

Tror inte man ska ta det för seriöst med personlig kryptodrift.

Det finns många sätt att ha säkra plånböcker som inte kan bli hackade. Enklare som typ metamask men säkrare som typ https://www.ledgerwallet.com/

Permalänk
Medlem

Jag kör också på min gtx1060(6gb) när jag inte spelar, får ihop några kronor men det är väl inget man blir rik på precis.

Permalänk
Medlem

Kör på ett 1070 och 1080. Målet är att nästa grafikkort blir gratis :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Slitaget på GPU?

Tänkte om man spelar 3 till 4 timmar om dagen och minar när man är på jobbet ca 10 timmar om dagen. Eller minar HELA natten?

Tänkte om grafikkortet lägger av efter 1 år av slitage är det knappast värt det?

Tankar/idéer?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Slitaget på GPU?

Tänkte om man spelar 3 till 4 timmar om dagen och minar när man är på jobbet ca 10 timmar om dagen. Eller minar HELA natten?

Tänkte om grafikkortet lägger av efter 1 år av slitage är det knappast värt det?

Tankar/idéer?

Tvekar på att det skulle slita överhuvudtaget om du sitter och casual minear, isåfall väldigt minimalt och i denna takten så lär du byta grafikkort innan du kommer behöva lida av det.

Visa signatur

MSI B350 TOMAHAWK ARCTIC - AMD Ryzen 7 1800x @ 4.1 ghz - ASUS ROG GTX 1080 TI STRIX - 16 GB LPX @ 2666 mhz - EVGA SuperNova 750

Permalänk
Medlem

Min mining blir ca: 16 timmar/dag. Fick meddelande i konsollen att svårighetsgraden ökat till det dubbla så ännu mindre värt att mina. 24/7 Från 45 kr/dag till 24 kr minus 8 kr el.

Visa signatur

Permalänk

@yrfhar: ja jag såg det. Många reddit trådar klagade på den dubbla svårighetsgraden. Blir inte någon profitability kvar. :/

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Avstängd

Körde med nicehash tsm med mitt gamla 1080, när över nätterna och när jag jobbade. Han vara igång 4-5 dagar, innan dom blev hackade I december. Sitter idag med laptop, och känner inte riktigt för att mina med den, då det förmodlingen hade låtit en hel del.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Körde med nicehash tsm med mitt gamla 1080, när över nätterna och när jag jobbade. Han vara igång 4-5 dagar, innan dom blev hackade I december. Sitter idag med laptop, och känner inte riktigt för att mina med den, då det förmodlingen hade låtit en hel del.

Sitter med Nicehash själv, nu blir jag betald en gång om dagen om jag skulle vilja, så de pengarna går rätt in i min wallet, som inte har något med nicehash att göra, så nu är förlusten vid hackerattack maximalt de 90 spänn jag drar in om dygnet.

Visa signatur

MSI B350 TOMAHAWK ARCTIC - AMD Ryzen 7 1800x @ 4.1 ghz - ASUS ROG GTX 1080 TI STRIX - 16 GB LPX @ 2666 mhz - EVGA SuperNova 750

Permalänk
Medlem

Jag minar med Nicehash och datorn i SIG.

Daily estimated earnings varierar mellan ca 5-13 usd. Men det blir ju mindre per dygn då jag stänger av datorn på kvällen.

Notera att jag har dragit ner powerlimit i MSI Afterburner till 80%, då kommer tempen upp i max 68°C.

Borde även nämna att jag stänger av miningen när jag ska spela

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Kör även jag med datorn i sign, mest för att det är lite kul. Går det några månader så borde grafikkort+el vara betald, om det nu skulle skita sig. Annars hoppas jag på att det högst eventuellt dör under garantiperioden.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Du borde kolla in din stats sida på Nicehash den 31a för det är planerat att de som fick sina coins stulna ska få tillbaka dessa.
Det står såhär på min stats sida:
"Old balance For your address 0.00258339 BTC
The exact date of reimbursement for old balances will be announced by January 31, 2018."

Vi får se vad som händer om några dagar.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Avstängd

@mistahh: det är ju nice!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Jag kör Nicehash på tre datorer här hemma, en som har ett 1080ti som drar in ca 60-80kr/dag
En med Gtx 970 som drar in mellan 20-30kr/dag
Och sist en Laptop med 980m (Mest för att se att det går) 12-20kr/dag.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Min mining blir ca: 16 timmar/dag. Fick meddelande i konsollen att svårighetsgraden ökat till det dubbla så ännu mindre värt att mina. 24/7 Från 45 kr/dag till 24 kr minus 8 kr el.

Du kanske redan vet, men det finns verktyg för att hålla sig uppdaterad gällande vad som är värt att mina för stunden. Titta tex på https://whattomine.com, glöm inte att krafsa in din riktiga elkostnad (min var ca $0.15 enligt senaste elräkningen)
Just nu med ditt 1080 kan du enligt den sidan hämta in ca $4 efter elkostnad per dygn på att mina zencash.

Permalänk
Medlem

@runeman: 0,67 öre inklusive skatt plus det nätavgiften tar och mäter nu förbrukningen på burken under maining som är 270 W. Ska bli 4,50 kr dygn plus Vattenfalls nätavgift i södra Sverige vilken jag fasiken inte hittar någonstans på nätet. Utan nätavgiften blir det ca: 25 kr om dagen i vinst eller 750 kr/månaden när jag inte använder datorn till annat.

Lite surt då innan svårighetsgraden höjdes skulle jag ligga på 1000 kr/månad men 750 kr gratispengar är inte illa det heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@runeman: 0,67 öre inklusive skatt plus det nätavgiften tar och mäter nu förbrukningen på burken under maining som är 270 W. Ska bli 4,50 kr dygn plus Vattenfalls nätavgift i södra Sverige vilken jag fasiken inte hittar någonstans på nätet. Utan nätavgiften blir det ca: 25 kr om dagen i vinst eller 750 kr/månaden när jag inte använder datorn till annat.

Lite surt då innan svårighetsgraden höjdes skulle jag ligga på 1000 kr/månad men 750 kr gratispengar är inte illa det heller.

https://www.vattenfalleldistribution.se/el-hem-till-dig/elnat...

vilket jävla ocker! min leverantör tar 2715kr/år för abonnemanget och 16 öre/kWh (villa,16A)
sen är energiskatten sedan 1 jan överflyttad till nätavgiften, men det påverkar inte (ska inte påverka?) totalsumman.

Permalänk
Medlem

Låter ändå som att din överföringsavgift per kw/h är billigt, jag har nästan 33 öre KW/h från vattenfall. Blir galen!
Elnätsleverantör kan man ju inte byta heller. Solpaneler nästa....

Skrivet av runeman:

https://www.vattenfalleldistribution.se/el-hem-till-dig/elnat...

vilket jävla ocker! min leverantör tar 2715kr/år för abonnemanget och 16 öre/kWh (villa,16A)
sen är energiskatten sedan 1 jan överflyttad till nätavgiften, men det påverkar inte (ska inte påverka?) totalsumman.

Permalänk
Medlem

Jag minear på både min och dotterns speldatorer. De brukar ändå stå på dygnet runt, så det känns bara naturligt att använda dem till något. Kör dessutom med fast elpris, så ännu så länge har jag inte råkat ut på något bakslag av den anledningen (men min årspremie lär väl gå upp förr eller senare).

På min dator med 1080ti och i7:a bryter jag Zcash med GPU:n och Monero med CPU:n. På dotterns med 1070 och i5:a kör jag Vertcoin med GPU:n och Monero med CPU:n. Har satt en maxtemp på 67C i Afterburner för att korten inte ska slitas ut i förtid. Det throttlar väl 5-10% mining-power, meen det känns det värt.

Även med dagens (usla) växlingskurs handlar det om ~2000 kr/mån.

Kör dock inte NiceHash. De snor väl en ganska bra procent

Hoddlar mina tre currencies som de är, utom 1/4-del som jag växlar över till BTC med jämna mellanrum.

Edit: Räknade fel, med dagens kurs är det knappt 1500 kr/mån jag får in :'(

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Jag minear på både min och dotterns speldatorer. De brukar ändå stå på dygnet runt, så det känns bara naturligt att använda dem till något. Kör dessutom med fast elpris, så ännu så länge har jag inte råkat ut på något bakslag av den anledningen (men min årspremie lär väl gå upp förr eller senare).

På min dator med 1080ti och i7:a bryter jag Zcash med GPU:n och Monero med CPU:n. På dotterns med 1070 och i5:a kör jag Vertcoin med GPU:n och Monero med CPU:n. Har satt en maxtemp på 67C i Afterburner för att korten inte ska slitas ut i förtid. Det throttlar väl 5-10% mining-power, meen det känns det värt.

Även med dagens (usla) växlingskurs handlar det om ~2000 kr/mån.

Kör dock inte NiceHash. De snor väl en ganska bra procent

Hoddlar mina tre currencies som de är, utom 1/4-del som jag växlar över till BTC med jämna mellanrum.

Edit: Räknade fel, med dagens kurs är det knappt 1500 kr/mån jag får in :'(

äh strunta i dagens kurs.
Jag minade från vintern 2013 till augusti 2014. Jag slutade för att det inte kändes värt pengarna. Då fick jag in nästan 0.01 BTC om dagen. Hade jag kunnat se in i framtiden hade jag nog fortsatt ett tag till

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

äh strunta i dagens kurs.
Jag minade från vintern 2013 till augusti 2014. Jag slutade för att det inte kändes värt pengarna. Då fick jag in nästan 0.01 BTC om dagen. Hade jag kunnat se in i framtiden hade jag nog fortsatt ett tag till

Förstår att det kan kännas lite bittert att du inte minade mer. Men fan, du måste ha en ganska fin BTC-kassakista ändå

Och jag kikar inte för mycket på dagskursen heller. Jag tror på tekniken/idén, och räknar med att det kommer att gå upp igen. I år, eller något annat år. Och om inte? Well, det är inte som att jag har något att förlora

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Minear när jag inte spelar. Blir ca 100kr Ether i veckan. Inget man blir rik på, men betalar sin egen el iaf. Hade priserna på kort legat normalt hade jag nog kört med dubbla kraftfullare, men inte sugen på att lägga de pengarna just nu.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Vafan.. testat nicehash i ett dygn nu o nu helt plötsligt är de jag tjänat ihop helt borta???

P.S va nog en bugg, allt är tillbaka nu efter jag startat om programmet

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Vad ligger ni på med nicehash? Jag installerade det idag och ligger på 1,5-1,6USD per dygn med ett 1060 3gb.
Kan man föra över pengarna till paypal sen om man lyckas få ihop en slant?

Gpun ligger på 82grader stabilt med 56% fläkt, fläkten verkar aldrig gå högre än 56% enligt HWmonitor, hur kommer detta sig? Det vore bekvämt med en lägre temperatur.

Sen ligger grafikkortet på 1506MHz men har boost på 1708, hur kommer det sig att kortet inte kör på boostläget när man minar?