Vi spelar Sea of Thieves (igen)!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Ja, och? Dom har ju typ utvecklat spelet dom senaste vaddå, 3,4,5,6 åren?
Jag förstår inte alla som går på utvecklarnas dravel om "beta, differs from final product" med en release veckor eller max nån/några månad bort.

Sen när dom vet att "alla" som får öppna betor även kommer stream skiten ur dom på allt från Twitch till Swec så är det väl otroligt dumt att inte göra allt dom kan för att visa upp en så bra produkt som möjligt?

Självfallet så behöver dom inte ha hela spelet upplåst, men det är ändå oroväckande att folk klagar på att dom delar som är upplåsta är innehållslösa / tråkiga.

Kolla t ex på Battlefront, som fick otroligt mycket skit av lootboxes osv. Var ju alldeles för lite tid för att lösa det innan release, och nu har dom ju annonserat en total overhaul av systemet som ska presenteras i mars. Inte ens säkert den kommer i mars.
https://www.sweclockers.com/nyhet/25148-star-wars-battlefront...
Det släpptes alltså nov 17. Så ponera 17 mars, då tog det dom alltså 4 månader enbart för att kunna presentera en ny idé kring enbart progressionsystemet. Visar på lite hur stora "apparater" det är att designa om någonting...

För övrigt spelade jag både US och EU closed beta av WoW back in teh days, det var awesome. Så det _går_ definitivt att göra en bra beta Framförallt på spel som har 2 månader kvar till release.

"Du får aldrig en andra chans till att göra ett bra första intryck", därför i min extremt idiotiskt att inte göra en "beta" så bra som det bara går. Jag skulle -aldrig-, stresstest eller ej, våga släppa ut nån halvdålig innehållslös 5 månader gammal build för att testa servers och hoppas på att folk/internetz ser det för vad det är.

Men men, vi får se. Jag må ha fel, men även om jag nu har fel, och final product är AWESOME!, så hade jag ändå rätt i att dom då gjort bort sig med en innehållslös beta som skapade alla dessa negativa intryck.

Instämmer till 100%.

Det är i min värld stor skillnad mellan en closed technical alpha som äger rum 1-2 år innan release och en open beta ( du får access om du pre ordrar spelet liksom ) en månad innan release.

Jag hoppas givetvis att spelet blir bra men som det är just nu så känns det som rena Daikatana.

Permalänk
Avstängd

Verkar roligt, sen såg jag prislappen..inte värt det, kanske om 2-3år när de ligger på 99:-

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Roliga streams! Tyvärr missar jag dem hela tiden.

Permalänk
Medlem

Haha, tänkte nu i efterhand bara se en snabbis hur spelet såg ut men fick mig många skratt och såg klart hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Relik 📜

Lite highlights! Buggfest..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

En till highlight från dagen! Emil och Erik mot danskarna. 🇩🇰

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

Sista från den här streamen! Vi suger på kanoner, så ramma är svaret.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

En till highlight från dagen! Emil och Erik mot danskarna. 🇩🇰
https://www.youtube.com/watch?v=SV2y5zncxVQ

Vilken perfekt handbromssväng alltså. Det där var ju annars bäddat för katastrof.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av foxzox7:

Vilken perfekt handbromssväng alltså. Det där var ju annars bäddat för katastrof.

Eller hur! Normalt är de bara rent flyt, men just den där var faktiskt uträknad. Även om jag inte bågade tro vi skulle hamna så perfekt utanför deras kanonradie.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av bulybasha:

Instämmer till 100%.

Det är i min värld stor skillnad mellan en closed technical alpha som äger rum 1-2 år innan release och en open beta ( du får access om du pre ordrar spelet liksom ) en månad innan release.

Jag hoppas givetvis att spelet blir bra men som det är just nu så känns det som rena Daikatana.

Precis. En anade ju ugglor i mossen direkt. Varför inte ha en öppen beta och visa upp ett så bra spel som möjligt om de vill få folk att köpa de? Jo för att ingen hade betalt 650kr för de fulla spelet. Förmodligen är betan de fulla spelet minus lite cosmetics. . .

Permalänk
Medlem

@Honkytonky
Alla som joinade Insider programmet innan 1 December 2017 fick även tillgång till closed-beta helt gratis. Ca 350,000 personer, dock hur många av dessa som redan hade köpt spelet vågar jag inte gissa. Sedan kan man även ångra förhandsbokningen också om man inte är nöjd med det content som uppvisades.

Så de försöker absolut inte lura folk på några pengar, däremot om spelet är värt de pengar de begär återstår att se. Personligen trots att jag hade väldigt roligt under alphan och betan så är jag precis som många andra skeptiska och avvaktar att köpa spelet tills det är helt released för att se vad man verkligen får, och inte går på löften. (Tittar på dig No Mans Sky...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

@bulybasha:
Som andra har påpekat, det är i princip en servertest och till vissdel mekaniken i spelet.
Att beta testa uppdrag och reputation med olika faktions är ju inte precis nödvändigt för dem..

I videoklippet nedanför förklarar de endel av innehållet i spelet.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=WB9hJNfMa5M

Till de som undrar hur de ska hinna utveckla allt till spelet om man ser på veckans beta. Så är det i princip att de byter till den nyaste interna builden som innehåller allt material.

Har inte kollat på länge men är inte Sea of Thieves runt 10GB i nuvarande form? Under ett tidigare youtube developer klipp, så berättade de om att de har många olika builds som de jobbar med där beta testarna får en version med ett visst innehåll och internt jobbar de med flera versioner framåt. Så att de internt får jobba bort de värsta buggarna tills beta gruppen får den versionen.

Lite småkomiskt att folk pratar om content för att en testversion av mekaniken inte innehåller hela spelet. Se videon Wyver postade så ser ni att det är rätt mycket som inte är med men som kommer till release. Sen så skulle man ju självklart önska att ett spel har lika mycket content som ett som är 5 år gammalt. Men vi alla vet att så inte är fallet. Men blir det lyckat så kommer det säkert fortsätta att komma mer och mer content till detta spel. Har själv haft sjukt kul i betan, framförallt när det nalkas sjöslag

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Ni ser ut att ha riktigt roligt när ni spelar spelet måste jag säga

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Biermann:

Ni ser ut att ha riktigt roligt när ni spelar spelet måste jag säga

Haha, ja. Det är oväntat skojigt. Men, bränner ut mig otroligt snabbt på saker såhär. Känner redan hur det börjar bli lite "meh" över betan, tur den är slut snart. Får hoppas hela spelet blir riktigt välfyllt, men kommer inte chansa utan vänta in recensioner och tester.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Lite småkomiskt att folk pratar om content för att en testversion av mekaniken inte innehåller hela spelet. Se videon Wyver postade så ser ni att det är rätt mycket som inte är med men som kommer till release. Sen så skulle man ju självklart önska att ett spel har lika mycket content som ett som är 5 år gammalt. Men vi alla vet att så inte är fallet. Men blir det lyckat så kommer det säkert fortsätta att komma mer och mer content till detta spel. Har själv haft sjukt kul i betan, framförallt när det nalkas sjöslag

Undrar om det var i något tales from the tawern avsnitt (youtube q&a, som de har) eller i insider forumet, där de blev frågade om mera innehåll än att bara jaga kistor. Där gav de svaret att de inte vill, ge beta testare någon fördel jämfört med de som köper och prövar spelet på release dagen. Där Beta testarna har hunnit se en hel del olika questar.

En del av testandet i höst, har innehållit att testa svårigheten på skelleten, t.ex. hp, accuracy, hur långt man ser när man seglar.
Tanken är ju att man inte skall möta på andra skepp hela tiden.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av Landmark90:

@Honkytonky
Alla som joinade Insider programmet innan 1 December 2017 fick även tillgång till closed-beta helt gratis. Ca 350,000 personer, dock hur många av dessa som redan hade köpt spelet vågar jag inte gissa. Sedan kan man även ångra förhandsbokningen också om man inte är nöjd med det content som uppvisades.

Så de försöker absolut inte lura folk på några pengar, däremot om spelet är värt de pengar de begär återstår att se. Personligen trots att jag hade väldigt roligt under alphan och betan så är jag precis som många andra skeptiska och avvaktar att köpa spelet tills det är helt released för att se vad man verkligen får, och inte går på löften. (Tittar på dig No Mans Sky...)

Joinade långt innan dess. Har ej fått invite!

Edit: Det hade jag visst tydligen.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Relik 📜

Sista streamen idag då betan tar slut! Tack alla som kollade. Vi har haft en rolig vecka, hehe.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Känns som bra spel om man bara vill slappna av och umgås men som du säger i streamen Emil är det ganska fattigt på innehåll. Inga överraskningar. Vore kul om det plötsligt dök upp sjömonster och annat oväntat. Har inte spelat själv så kanske finns ?

Sjömonster och sådant kommer nog komma senare på uppdateringar. Det är bekräftat

https://www.vg247.com/2018/01/29/sea-of-thieves-datamine-reve...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja, och? Dom har ju typ utvecklat spelet dom senaste vaddå, 3,4,5,6 åren?
Jag förstår inte alla som går på utvecklarnas dravel om "beta, differs from final product" med en release veckor eller max nån/några månad bort.

Sen när dom vet att "alla" som får öppna betor även kommer stream skiten ur dom på allt från Twitch till Swec så är det väl otroligt dumt att inte göra allt dom kan för att visa upp en så bra produkt som möjligt?

Självfallet så behöver dom inte ha hela spelet upplåst, men det är ändå oroväckande att folk klagar på att dom delar som är upplåsta är innehållslösa / tråkiga.

Kolla t ex på Battlefront, som fick otroligt mycket skit av lootboxes osv. Var ju alldeles för lite tid för att lösa det innan release, och nu har dom ju annonserat en total overhaul av systemet som ska presenteras i mars. Inte ens säkert den kommer i mars.
https://www.sweclockers.com/nyhet/25148-star-wars-battlefront...
Det släpptes alltså nov 17. Så ponera 17 mars, då tog det dom alltså 4 månader enbart för att kunna presentera en ny idé kring enbart progressionsystemet. Visar på lite hur stora "apparater" det är att designa om någonting...

För övrigt spelade jag både US och EU closed beta av WoW back in teh days, det var awesome. Så det _går_ definitivt att göra en bra beta Framförallt på spel som har 2 månader kvar till release.

"Du får aldrig en andra chans till att göra ett bra första intryck", därför i min extremt idiotiskt att inte göra en "beta" så bra som det bara går. Jag skulle -aldrig-, stresstest eller ej, våga släppa ut nån halvdålig innehållslös 5 månader gammal build för att testa servers och hoppas på att folk/internetz ser det för vad det är.

Men men, vi får se. Jag må ha fel, men även om jag nu har fel, och final product är AWESOME!, så hade jag ändå rätt i att dom då gjort bort sig med en innehållslös beta som skapade alla dessa negativa intryck.

Suck, beta tester är finns inte där för er som är ute efter ett speldemo att testa så att ni kan besluta er om ni ska köpa färdiga produkten eller inte. Hur många här betatestar för att faktist leta buggar och rapportera in dom?

Ett enda stort gäng iglar. Det är för att testa stabilitet och nätkod etc. mer innehåll kommer eller kommer inte att finnas i färdiga produkten så kom inte och säg säkert att det inte kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Grafiken Får mig att inte vilja spela det, gillar inte stilen.

Gubbarna är inte så vackra men havet är något av det snyggaste jag sett i ett spel hitentills.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJB:

Suck, beta tester är finns inte där för er som är ute efter ett speldemo att testa så att ni kan besluta er om ni ska köpa färdiga produkten eller inte. Hur många här betatestar för att faktist leta buggar och rapportera in dom?

Ett enda stort gäng iglar. Det är för att testa stabilitet och nätkod etc. mer innehåll kommer eller kommer inte att finnas i färdiga produkten så kom inte och säg säkert att det inte kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte sagt säkert att det inte kommer, läs sista stycket.

Men precis som du säger, hur många betatestar för att betatesta?
Därför jag tycker att det är så idiotiskt att utvecklarna inte fattar det, folk i allmänhet kommer att se betor som ”demon” vara sig utvecklaren vill eller inte, och därför står jag fast vid att jag anser att det är mycket dumt att inte passa sig väldigt noga för vad man släpper iväg.

Sen står jag även fast vid att ett par månader inte är lång tid.
Det man hinner är att justera saker efter betan, absolut.
Men allt huvudsakligt innehåll är ju redan satt. Det är ju inte direkt så att dom kommer kunna omarbeta stora delar av game mechanics eller story baserat på feedback från betan.

Jag har alltså varken spelat denna beta, eller är intresserad av detta spel.
Mina kommentarer och funderingar är enbart baserat på all den negativitet som kommit gällande denna beta och jag spekulerar kring varför och vad man istället bör göra för att undvika det.
Själv kunde jag inte bry mig mindre, men det är utvecklaren själv som skjutit sig i foten genom att få mängder av negativitet spriden på Internetz 2 månader innan release, inte särskilt lyckat va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Jag blev invitad till alphan sent i december och när jag loggade in första gången så vare ba.. jaha? Vad ska man göra?

Totalt innehållsfattigt. Jag vet att det var alphan men nu när jag kollade eran stream så har ju inte mkt förändrats.

det var samma för mig. hoppade på båten, åkte ut och sjönk. fattade noll och hade inga vänner att spela med. kommer bli detsamma med Age of empires nu eftersom bara jag i mitt umgänge fått beta..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enbitost:

det var samma för mig. hoppade på båten, åkte ut och sjönk. fattade noll och hade inga vänner att spela med. kommer bli detsamma med Age of empires nu eftersom bara jag i mitt umgänge fått beta..

Om man lyckas starta det ja. Fick också betan och mitt Age krashar direkt. Finns massa folk på forumet som har samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har inte sagt säkert att det inte kommer, läs sista stycket.

Men precis som du säger, hur många betatestar för att betatesta?
Därför jag tycker att det är så idiotiskt att utvecklarna inte fattar det, folk i allmänhet kommer att se betor som ”demon” vara sig utvecklaren vill eller inte, och därför står jag fast vid att jag anser att det är mycket dumt att inte passa sig väldigt noga för vad man släpper iväg.

Sen står jag även fast vid att ett par månader inte är lång tid.
Det man hinner är att justera saker efter betan, absolut.
Men allt huvudsakligt innehåll är ju redan satt. Det är ju inte direkt så att dom kommer kunna omarbeta stora delar av game mechanics eller story baserat på feedback från betan.

Jag har alltså varken spelat denna beta, eller är intresserad av detta spel.
Mina kommentarer och funderingar är enbart baserat på all den negativitet som kommit gällande denna beta och jag spekulerar kring varför och vad man istället bör göra för att undvika det.
Själv kunde jag inte bry mig mindre, men det är utvecklaren själv som skjutit sig i foten genom att få mängder av negativitet spriden på Internetz 2 månader innan release, inte särskilt lyckat va?

Många låter betatestare bara testa en pytteliten del av spelet. Minns när man kunde betatesta WoW. Minns inte nu längre men man kunde spela stor del av innehållet så många grinda igenom hela spelet på några dagar bara så sket dom i att köpa spelet vid släpp då dom redan klarat igenom det. Bara dumt att ha med allt innehåll i beta då det är inte det man ska testa.

Permalänk
Relik 📜

FZ ska iväg och hälsa på Rare. Passa på att slänga in om ni har några frågor!
https://www.fz.se/nyhet/275704-fraga-rare-vad-vill-du-veta-om...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S