Permalänk
Medlem

LG B7V + Snes

Tjena

Införskaffade TVn för ett tag sedan och tänkte koppla in alla mina gamla konsoller för lite retrogaming

Dock så har ju TVn ingen Scart, vad skall man införskaffa för att få bra bild som inte är allt för dyrt?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Du kan ju bara använda kabeln du fick med din tv? en 3,5mm (4-pol) till RCA adapter och koppla in den vägen ?

Den gula sätter du på baksidan av din tv märkt med AV

Permalänk
Föredetting

SNES kopplas väl ändå in med antennkabel?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

SNES kopplas väl ändå in med antennkabel?

Bara om man vill få ögondiarré!

RGB SCART skall det vara, om inte det är ett alternativ får man nöja sig med Komposit, men det kommer inte se roligt ut på en modern tv.

En omkopplare eller scaler från Scart till Hdmi vore nog det bästa i denna situation.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv

Framemeister brukar det talas gott om. Dyr produkt, verkar ligga runt 4000kr. Sedan ska det även gå att HDMI-modda SNES. Bägge dessa punkter är jag personligen lite för oinsatt i. De med mer kunskap kommer förhoppningsvis flika in.

Själv kommer jag spara min nuvarande TV (10 år gammal Sony Bravia 40D3550) för retrospelande. Två HDMI, dubbla SCART, VGA (min Dreamcast med Soul Calibur är mer eller mindre permanent istoppad) samt komponent, två uppsättningar komposit och något mer. Nyare apparater är ju som bekant rätt begränsade anslutningsmässigt så det blir en fin plattform.

Har TS kvar sin gamla TV kanske den kan vara ett billigare alternativ iallafall närmaste tiden att använda för retro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Du får skaffa en https://www.analogue.co/pages/super-nt/ när dom kommer i lager.