Permalänk

Processor fläkt

Hej,

Köpte idag en cooler master hyper 212 evo, allt gick bra tills "spindeln" aka fästena på moderkortet ska skruvas dit medan den hänger och dinglar själva metallplattan, ni som vet/ har monterat detta vet vad jag menar, det är som en liten bult som ska ner i ett hål på kylarn och sedan är det som en liten pigg som ska matcha i ett litet "hål".. jag får spunk på skiten, fattar inte alls hur det ska gå till, när jag får i en skruv i ena hörnet fattas det 1cm för skruven uppe i andra hörnet att nå bulten, någon som har erfarenhet och har monterat denna kylare? Ursäkta luddig förklaring men är inte så Hugh på montering & så.

Processor: intel core i5 7600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiestaa90:

Hej,

Köpte idag en cooler master hyper 212 evo, allt gick bra tills "spindeln" aka fästena på moderkortet ska skruvas dit medan den hänger och dinglar själva metallplattan, ni som vet/ har monterat detta vet vad jag menar, det är som en liten bult som ska ner i ett hål på kylarn och sedan är det som en liten pigg som ska matcha i ett litet "hål".. jag får spunk på skiten, fattar inte alls hur det ska gå till, när jag får i en skruv i ena hörnet fattas det 1cm för skruven uppe i andra hörnet att nå bulten, någon som har erfarenhet och har monterat denna kylare? Ursäkta luddig förklaring men är inte så Hugh på montering & så.

Processor: intel core i5 7600k

Det är inte så att du valt fel monterings-kitt? Brukar finnas ett för intel och ett för amd?
Och sen på kittet för intel brukar det finnas ytterligare tre olika hål, dubblakolla detta först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det är den sämsta processor kylaren att montera, jag förstår ish vad du menar, det är inte logiskt alls att montera den där för första gången, prova youtube borde finnas guide där

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

@Fiestaa90: Du ska försöka sätta den i rätt vinkel så den passar mot fästena på moderkortet. Sen pilla in den under kylflänsen mot fästet. Känner igen ditt problem med montering. Den känns kanske b när den monteras men den kyler som fan. Hade en sån på min i5-750 och klocka den från 2.67 till 4.2 ghz.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II