The Division 2 med uppdaterad motor visas på E3 2018

Permalänk
Medlem

Det var det här som Massive gjorde så extremt dåligt. Man lyssnade på kritiken från de som hade Division som heltidsjobb och kunde grinda/nyttja exploits för att få bra grejer. För dessa personer så var det inte särskilt mycket "bullet sponge".

Men för majoriteten av spelarna blev spelet sämre och sämre när dessa ändringar lades in. Då exploits etc tätades så fanns det heller ingen möjlighet att komma ikapp. Chansen att köpa vissa av dessa "god roll"-vapen som dök upp i butikerna försvann också om man inte hade tillräckligt hög level, tillräckligt med pengar etc just den veckan.

Det blev snabbt omöjligt för en vanlig spelare att röra sig i DZ vilket krävdes för att få bättre gear. Och spelet var direkt dött.

Inte heller fick dessa personer något nytt SP-content. Istället var alla DLCs MP-fokuserade. Ganska taskigt när så många köpt season pass.

Jag lär personligen köpa Division 2. Men eftersom det tog Massive 2 år att ens vara i närheten av att ha fixat buggarna i spelet så lär det dröja innan den dagen jag faktiskt har spelet i handen kommer.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Har inntrykk av at The Division har spillmekanikk egnet for 10 åringer. Hva slags utfordringer eller spesielle former for innlevelse er det The Division kunne by på?

Jeg har i det siste kommet til å mistenke spillutviklere generelt for å jobbe ut fra mottoet: "Keep it simple AND stupid".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Hmm, Ta det för vad det är det är ju trots allt ett RPG och vilket RPG måste man INTE "bomba" fienden med slag, spells, kulor etc.. speciellt i början när man knappt har någon level eller bra vapen på sin karaktär.

Som bekant lägger du ner lite tid i spelet får du bättre utrustning och förutsättningar för att ta dig an fienden precis som i vilket RPG spel som helst. Jag behöver inte "bomba" fienden med kulor längre kan sänka ett gäng fiender med EN stickybomb genom att köra med t.ex med en bra Tech-build och ha mycket electronics eller sänka fiender med ETT headshot genom att köra med bra byggd Hunters Faith Classified setup. Spelet har bra AI och bjuder på helt OK motstånd blir man för kaxig så är det inte helt ovanligt att man går ner direkt, det är bra avvägt bara för att man gör stor skada betyder det inte att man är tålig och duktig på att ta stryk.

Tycker Massive har gjort ett grymt jobb med sitt spel genom att hela tiden försöka utveckla det och framför allt lyssna på community´t. Ser framemot 2:an

Absolut jag håller helt med gällande deras arbete, ingen tvekan. Tyvärr tog det för lång tid innan man rådde bot på buggar och fuskare, vilket resulterade att mig och mina vänner hann ledsna.

Hur som helst anser jag att alla förtjänar en ny chans och jag kommer absolut att prova tvåan, för precis som dig tror jag detta kan bli lyckat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Har följt turerna på The Division från avstånd och upplever att Massive har bemött kritiken med respekt och transparens samt lagt ner hela sin själ på spelet även efter release. Att de hade en irl "developer - gamer" möte för att ta feedbacken är något ovanligt tror jag.

En sådan studio vill man ju stödja. Kanske borde testa spela lite bara för att

Då jag ser att det är upp till 75% på ubisoft store (70% the Division) så passade jag på att köpa ett golden ex.!

Usa $27
https://store.ubi.com/us/tom-clancys-the-division-gold-editio...

EU 27€
https://store.ubi.com/eu/tom-clancy-s-the-division-tm---gold-...

Jag valde givetvis $27

Annars finns den på Gamersgate för 255kr
https://se.gamersgate.com/DD-TCTDGE-EFIGS-GN/tom-clancy-s-the...