Valfri elektronik upp till 10 000

Permalänk
Avstängd

Valfri elektronik upp till 10 000

Hej!

Skulle behöva 7k idag, swishat eller banköverföring om någon av er har SEB. I gengäld köper jag valfri elektronik om ett belopp på upp till 10 000 kr och fixar kvitto osv i ert namn. Kan exempelvis beställa ett 1080 ti åt någon av er så får ni det hemskickat så fort dom kommer in i lager (16 mars tror jag). Eller kanske en ny komplett dator? Ja, vad som. Detta gör jag redan imorgon eller senast onsdag. Har gjort liknande grejer här förut som folk ifrågasatt men någon har alltid blivit glad ändå :-), har även massvis med referenser från andra försäljningar. Kan även legitimera mig med ID och telenr.

Ha det gött! Först till kvarn, erbjudandet ligger uppe till kl 20.00 ikv.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Låter lagom fishy asså hehe

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

En gnutta bakgrundsinfo är nog på sin plats?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JacobsDator:

Låter lagom fishy asså hehe

Jag förstår det, men som sagt, det är alltid någon som kommenterar det i mina trådar :D.

Permalänk
Medlem

Varför vill du göra det här? Bara nyfiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@SeeKer3Million: Tror du mig om jag säger att jag är en förmögen satan med ett högsta grad spelmissbruk som måste ha pengar nu? ;-).

Permalänk
Skrivet av spejjanlol:

@SeeKer3Million: Tror du mig om jag säger att jag är en förmögen satan med ett högsta grad spelmissbruk som måste ha pengar nu? ;-).

Nej egentligen inte är du förmögen har du ju pengar själv att lägga på spelmissbruk🤗

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Om vi nu bortser från att detta skulle vara en scam:

Om du måste ha pengar snabbt, vore det inte enklare att ta ett blanko-lån? Om du inte kan få det, SMS-lån. Inget jag rekommenderar, men betydligt billigare än att betala 3k i ränta här.

1. Varför skulle du beställa valfri elektronik för 10k? Kan personen inte få 10k i kontanter istället?
2. Varför vänder du dig till Swec för att låna?

Permalänk
Proffsmoddare

Sounds like a gift card that needs to be used, and he keeps that cash which is the amount for the gift card.

Once upon a time, I used to be a detective for GameStop who would check the registers for anything fishy. I would catch people doing illegal returns on products using sales information stored in the short time memory of the store's system. The amount that the game would be purchased for would be filtered to a dummy account where the money was deposited on to a high ticket item, such as a new console. The total amount of all returns would later then be deposited on a gift card long after the store's short term storage of sales of information would be kept within the local system. The gift card would then be sold with interest saying "I will give you this 5000kr giftcard for 4500kr".

Yes, this advertisement does sound VERY FISHY.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Om vi nu bortser från att detta skulle vara en scam:

Om du måste ha pengar snabbt, vore det inte enklare att ta ett blanko-lån? Om du inte kan få det, SMS-lån. Inget jag rekommenderar, men betydligt billigare än att betala 3k i ränta här.

1. Varför skulle du beställa valfri elektronik för 10k? Kan personen inte få 10k i kontanter istället?
2. Varför vänder du dig till Swec för att låna?

Samma visa varje gång, som sagt, kolla mina tidigare referenser :).

Har man enbart kapitalinkomst så är man ej berättigad till lån, inte ens smslån då dom enbart går på deklarerad inkomst.

1. Jo, det kan han absolut få, men eftersom det här är en marknad och ingen bank så tänkte jag att det är bättre att göra så här, gjort det många gånger förr och fungerat bra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djdennistm:

Nej egentligen inte är du förmögen har du ju pengar själv att lägga på spelmissbruk🤗

Jo, så är det, men alla har inte dessa vanliga banker som huvudbank :).

Skrivet av MetallicAcid:

Sounds like a gift card that needs to be used, and he keeps that cash which is the amount for the gift card.

Once upon a time, I used to be a detective for GameStop who would check the registers for anything fishy. I would catch people doing illegal returns on products using sales information stored in the short time memory of the store's system. The amount that the game would be purchased for would be filtered to a dummy account where the money was deposited on to a high ticket item, such as a new console. The total amount of all returns would later then be deposited on a gift card long after the store's short term storage of sales of information would be kept within the local system. The gift card would then be sold with interest saying "I will give you this 5000kr giftcard for 4500kr".

Yes, this advertisement does sound VERY FISHY.

Har inte en aning om vad du snackar om, det här handlar inte om något "giftcard" utan att jag betalar med mitt konto och skickar hem det till angiven adress. Köpare får även själv bestämma butik.

Permalänk
Medlem

@spejjanlol: Har du tillgång till scanner / skrivare att skriva under ett skuldebrev med?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrueType:

@spejjanlol: Har du tillgång till scanner / skrivare att skriva under ett skuldebrev med?

Tyvärr inte, om det nu inte går att lösa via telefonen på något sätt. Kan ju dock signera elektroniskt om du kan fixa fram ett sånt, kostar nog pengar dock.

Permalänk
Medlem

@spejjanlol:
Möjlighet att ta dig till Växjö?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrueType:

@spejjanlol:
Möjlighet att ta dig till Växjö?

Kan mötas halvvägs :-). Har du möjlighet att åka några mil redan ikv då?

Permalänk
Medlem

Då jag har haft vänner som varit i samma svarta hål som dig och försökt hitta på liknande historier för att få mer pengar att spela vidare för, kan jag bara hoppas att du förstår att det har gått för långt. Förutsatt att din "story" stämmer är det uppenbart att spelandet är ett problem för dig.

Att gå med på den här "dealen" är väl mer eller mindre som att hjälpa dig fortsätta med ditt spelberoende. Något jag inte anser är moraliskt försvarbart oavsett om man "tjänar" 3000kr eller inte.

Finns en massa bra länkar om man bara googlar spelberoende men jag länkar de jag hittat:

http://www.spelberoende.se/

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/hasards...

https://www.stodlinjen.se/#!/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lowke:

Då jag har haft vänner som varit i samma svarta hål som dig och försökt hitta på liknande historier för att få mer pengar att spela vidare för, kan jag bara hoppas att du förstår att det har gått för långt. Förutsatt att din "story" stämmer är det uppenbart att spelandet är ett problem för dig.

Att gå med på den här "dealen" är väl mer eller mindre som att hjälpa dig fortsätta med ditt spelberoende. Något jag inte anser är moraliskt försvarbart oavsett om man "tjänar" 3000kr eller inte.

Finns en massa bra länkar om man bara googlar spelberoende men jag länkar de jag hittat:

http://www.spelberoende.se/

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/hasards...

https://www.stodlinjen.se/#!/

Det var mer ett skämt, eller ja, egentligen inte, dock är jag en utav de där få vinnande spelarna så det är inte riktigt ett problem för mig på samma sätt.

Permalänk
Medlem

@spejjanlol: @Lowke:
Det är väl egentligen som DrDaselius säger, är det p.g.a spel detta beror på så är detta inte lösningen på problemet. Dessutom, har du inga vänner i Kalmar som du kan låna av isåfall?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spejjanlol:

@SeeKer3Million: Tror du mig om jag säger att jag är en förmögen satan med ett högsta grad spelmissbruk som måste ha pengar nu? ;-).

Så du har ingen förvärvsinkomst, du är förmögen men kan inte fixa loss 7k? Låter helt absurt.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte det här. Du vill ha 7000 kr via Swish/direkt banköverföring och lovar i gengäld att köpa t.ex. ett grafikkort till någon. Hur/varför kan du köpa något om du inte har pengar? Är det här ett typ av lån du vill ta med ~30% ränta fram tills du får lön/"vinner" pengar?

EDIT: Läste du övriga inlägg ovan. Ja, om det är spelmissbruk du har så bör du ringa ett av numrena ovan nu direkt. 7000 kr kommer inte hjälpa dig att må bättre och du kommer inte kunna tjäna mer pengar på detta. Ring ett av numrena och prata med någon.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Till alla som är tveksamma så har han sålt ett antal helt nya 1080ti för runt 7K för några veckor sen och jag har sett flera andra annonser som ser för bra ut för att vara sanna men med tanke på att han inte är avstängd här på SweC så tvekar jag på att han luras

Kan helt enkelt vara så att han har pengar låsta i aktier eller fonder och det kan ju ta någon/några dagar att få dem pengarna

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Så du har ingen förvärvsinkomst, du är förmögen men kan inte fixa loss 7k? Låter helt absurt.

Det är svårt att förklara för sådana som inte är insatta i spel/aktie-branschen. Jag satte in mina pengar på bet365 i fredags, vart limiterad redan på lördagen. Då är dom pengarna låsta tills dess att jag verifierat konto med postkod samt ID osv. Jag har mycket pengar i värdepapper då min huvudsysselsättning är swingtrading och min sidoinkomst är esport och handboll/basket betting.

[quote postid="17312123" userid="227595" name="Icte"]
Jag förstår inte det här. Du vill ha 7000 kr via Swish/direkt banköverföring och lovar i gengäld att köpa t.ex. ett grafikkort till någon. Hur/varför kan du köpa något om du inte har pengar? Är det här ett typ av lån du vill ta med ~30% ränta fram tills du får lön/"vinner" pengar?

Jag får ut pengar senast onsdag men ikv är det många bra matcher vilket betyder har jag inte pengar idag så går jag miste om pengar, förstår du? För mig är det inget kasst lån utan en investering.

Skrivet av Paddglutt:

Till alla som är tveksamma så har han sålt ett antal helt nya 1080ti för runt 7K för några veckor sen och jag har sett flera andra annonser som ser för bra ut för att vara sanna men med tanke på att han inte är avstängd här på SweC så tvekar jag på att han luras

Kan helt enkelt vara så att han har pengar låsta i aktier eller fonder och det kan ju ta någon/några dagar att få dem pengarna

Tack! Exakt så här ligger det till.

Helgens spektakel: http://prntscr.com/iq8cnf

Återigen, om någon är intresserad så PMa gärna, det här är inget bedrägeriförsök utan en chans för er att tjäna 3000 kr på 1-2 dagar. Jag har sålt en massa dyra grejer senaste veckorna (1080 tis) och har inte ett enda negativt omdöme om mig, tvärtom, många väldigt positiva både i den där tråden där man lämnar omdömen, i mina tidigare annonser samt i PM som jag även kan ta bild på vid intresse.

Permalänk
Skrivet av spejjanlol:

Det är svårt att förklara för sådana som inte är insatta i spel/aktie-branschen. Jag satte in mina pengar på bet365 i fredags, vart limiterad redan på lördagen. Då är dom pengarna låsta tills dess att jag verifierat konto med postkod samt ID osv. Jag har mycket pengar i värdepapper då min huvudsysselsättning är swingtrading och min sidoinkomst är esport och handboll/basket betting.

[quote postid="17312123" userid="227595" name="Icte"]
Jag förstår inte det här. Du vill ha 7000 kr via Swish/direkt banköverföring och lovar i gengäld att köpa t.ex. ett grafikkort till någon. Hur/varför kan du köpa något om du inte har pengar? Är det här ett typ av lån du vill ta med ~30% ränta fram tills du får lön/"vinner" pengar?

Jag får ut pengar senast onsdag men ikv är det många bra matcher vilket betyder har jag inte pengar idag så går jag miste om pengar, förstår du? För mig är det inget kasst lån utan en investering.

Tack! Exakt så här ligger det till.

Helgens spektakel: http://prntscr.com/iq8cnf

Återigen, om någon är intresserad så PMa gärna, det här är inget bedrägeriförsök utan en chans för er att tjäna 3000 kr på 1-2 dagar. Jag har sålt en massa dyra grejer senaste veckorna (1080 tis) och har inte ett enda negativt omdöme om mig, tvärtom, många väldigt positiva både i den där tråden där man lämnar omdömen, i mina tidigare annonser samt i PM som jag även kan ta bild på vid intresse.

Det enda problemet i detta är ju om du lyckas spela bort "alla" pengarna du säger att du kommer lyckas vinna, innan t.ex något 1080TI är inhandlat. Hur löser du det i sådana fall?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TommyToad:

Det enda problemet i detta är ju om du lyckas spela bort "alla" pengarna du säger att du kommer lyckas vinna, innan t.ex något 1080TI är inhandlat. Hur löser du det i sådana fall?

Jag har en massa pengar i värdepapper. Betting är endast en sidoinkomst och en hobby. Min swingtrading sköts via Avanza och avanza stöds inte av trustly osv då det anses som en aktiedepå mer än en "vanlig bank" även om det nu på senare tid börjat bli det. Sen väntar jag också på att få ut 80 000 kr när spelkontot är verifierat, vilket bör vara klart tills imorgon, sedan tar det en dag för uttaget. Jag räknar alltså inte med att behöva stycka av någon position utan jag räknar med att få ut helgens vinster tills dess.

Permalänk
Medlem

@TommyToad: Han har ju fortfarande cash som kommer in på onsdag om jag inte missförstått(vilket är pengarna han kommer handla eventuell elektronik med), sen brukar man inte satsa pengar man inte har råd att förlora

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk

Jag hade en bekant en gång som hade ett eget företag, han ville gärna att man köpte datorprodukter genom honom så han slapp ta ut vinsten i sitt företag som lön (av skatteskäl). I gengäld erbjöd han kraftig rabatt. Vet inte alls om det är samma här, kom bara att tänka på det.

Permalänk
Avstängd

@galenmyra: Smart tänkt, vet många som gör liknande grejer. Det är dock inte så i det här fallet.

Jag har nu hittat en person som nappat och på onsdag blir han 3000 kr rikare. Tack för intresset, på återseende!

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

Till alla som är tveksamma så har han sålt ett antal helt nya 1080ti för runt 7K för några veckor sen och jag har sett flera andra annonser som ser för bra ut för att vara sanna men med tanke på att han inte är avstängd här på SweC så tvekar jag på att han luras

Kan helt enkelt vara så att han har pengar låsta i aktier eller fonder och det kan ju ta någon/några dagar att få dem pengarna

Jag är en av dom som köpte ett 1080 ti av Daniel.
Dock mellan fyra ögon men kartongen var fortfarande inplastad och inga problem.
Trevlig och tillmötesgående. Lovade att hjälpa till vid ev. reklamation.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red

Permalänk
Medlem

Jag var den som lånade ut 7K till Daniel i måndags, och idag swishade han tillbaks inte bara de 7K som jag lånade ut och inte heller bara de 3K som vi hade kommit överens om, utan ytterligare en tusenlapp för att han är snäll. Så jag gick plus 4K på två dagar och är väldigt glad. Hoppas att det gick bra för Daniel själv och att han gjorde en vinst med de spelade pengarna

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

@TrueType @grovsnusarn Det var gott att höra! Lägg gärna era erfarenheter under Marknadsreferenstråden här på SweClockers (om ni inte redan gjort detta) så kan vi alla sitta lugnt i båten om Daniel skulle behöva hjälp igen och folk som jag inte blir lika misstänksamma

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII