Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nu skrev du ett sånt där skrämmande inlägg igen!

Haha, ja men va fasen. Gillert men det blir ju aldrig nån tid till eländet med unge, jobb, tvspel, cigarr och cognac..

(Nu fann jag tid till datorn med lite salongsberusning o cognac) Life is bra.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Haha, ja men va fasen. Gillert men det blir ju aldrig nån tid till eländet med unge, jobb, tvspel, cigarr och cognac..

(Nu fann jag tid till datorn med lite salongsberusning o cognac) Life is bra.

Hehe, det går nog bra betala räkningar via mobilen också. Får man pappersräkningar kan man även skanna OCR med mobilappen sen länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hehe, det går nog bra betala räkningar via mobilen också. Får man pappersräkningar kan man även skanna OCR med mobilappen sen länge.

Äggsakt, sugen på att köpa en databehandlingsmaskin??

https://open.spotify.com/track/7DjcosOW8UVluy6HDpXVBE

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Oj, mitt konto fyller visst 16 idag...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Oj, mitt konto fyller visst 16 idag...

Alla som reggade 2001 borde få en svart monolit som avatar.

Permalänk
3dfx Fanboy

@chrono: Hehe, det var ett tag sedan!

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

Kom på att det snart är 15 år för min del. Lite tidigt, men jag kunde inte hålla mig. Firade för tidigt, blir snart omsprungen av någon som reggade mars 2003.

Permalänk
Medlem

Ja då var man officiellt en veteran.
Tyvärr måste jag säga att jag tycker att forumet har tappat sin charm.
Det är inte längre en entusiastsida utan det är några entusiasttrådar bland en miljard köprådstrådar där ts vill ha rgb-leds men vill ha datorn monterad pga bristande kunskap.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Litenskit:

Ja då var man officiellt en veteran.
Tyvärr måste jag säga att jag tycker att forumet har tappat sin charm.
Det är inte längre en entusiastsida utan det är några entusiasttrådar bland en miljard köprådstrådar där ts vill ha rgb-leds men vill ha datorn monterad pga bristande kunskap.

Vi som gick in i början är idag vuxna och har barn, tiden finns inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Computers forever please!

Jag är i tonåren med här på swec...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lafa:

Computers forever please!

Jag är i tonåren med här på swec...

Ja jag blir också tonåring nu i juli

Som så många andra så "lurkade" man runt hur länge som helst innan man skapade ett konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Vi som gick in i början är idag vuxna och har barn, tiden finns inte

Och även om tiden finns så saknas orken.
Jag hatar numera att skruva i datorer, att byta kylare i min dator som jag fick göra för ett par veckor sen var mer en plåga än något jag tyckte var kul.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Fasen! Jag har ju också snart 10 år på SweClockers!
Registrerade mig 2008-08-18. 3321 inlägg med detta inräknat.

Varit aktiv i forumet, förutom en liten svacka för något år sen.
Men nu är de snart dags och uppgradera, och då är ju detta forumet allra bäst!

De va här man lärde sig bygga datorn och överklockning guiden va ju guld värd!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Hmm, tiden flyger.
Tycker inte det var så länge sedan man skaffa kontot här men såg nu att det är ju nästan 11 år sedan, så man har ju faktiskt varit kvalificerad för denna tråden ett tag nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Och även om tiden finns så saknas orken.
Jag hatar numera att skruva i datorer, att byta kylare i min dator som jag fick göra för ett par veckor sen var mer en plåga än något jag tyckte var kul.

Man har blivit mer bekväm helt enkelt, nya radiatorn fick ligga till sig i fyra månader innan jag orkade montera den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Och även om tiden finns så saknas orken.
Jag hatar numera att skruva i datorer, att byta kylare i min dator som jag fick göra för ett par veckor sen var mer en plåga än något jag tyckte var kul.

Skrivet av CyberVillain:

Man har blivit mer bekväm helt enkelt, nya radiatorn fick ligga till sig i fyra månader innan jag orkade montera den

För mig förvandlades datorn från leksak till verktyg när jag började använda den i jobbet. Nu vill jag bara att det ska fungera. Hade nåt rasat idag hade jag åkt och köpt en färdigconfad dator från dell eller nåt medan man för 10 år sen kunde lagt ett par veckor på att fixa.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Avstängd

@DarkBob: Samma sak här funkar inte datorn kan jag inte jobba. Var sjukt jobbigt när jag uppgraderade till Ryzen, så mycket barnsjukdomar i början

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har hängt med sedan tiden då man fick regga om sig när det hände något med forumet, minns inte riktigt vad som hände. Datorn har gått från något spännande/nytt med ghettomoddar, klockningar och något som bara entusiaster använde till ett vardagligt verktyg som vem som helst använder. Skapade första kontot när jag gick på ett datortek och spelade Diablo2 all ledig tid. Nu är det mest att man bara läser forum, nyheter och betalar räkningar och ser på film/serier. Har en gammal spelburk med GTX470 som jag håller liv i som dator.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Nästa år är vi ett gäng som blir Sweclockers-myndiga. Stort!

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Nästa år är vi ett gäng som blir Sweclockers-myndiga. Stort!

Är det juli i år som gäller för de första?

Permalänk
Medlem

Veteran?

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Är "myndig" på Sweclockers nuförtiden

Som så många andra andra så är det familj och barn (3st) nuförtiden så tiden finns knappt. Har dock börjat kolla in här lite mer efter flera års bortvaro.
Det är trots allt ett trevligt forum även om det lite ändrat karaktär.

Skruvar ingenting i datorer längre, förutom när man sisådär var tredje år råkar uppgradera något.
Sitter fortfarande en del vid datorn, dock är det laptopen i soffan Har blivit lite slö.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Inaktiv

Hm, jag blev visst 17 i början av året. Ser fram emot 18 nästa år, betydligt roligare än att fylla 34 i verkliga livet.

Nu är min aktivitet rätt låg på senare tid. Har fokuserat mer på annat (forumet och speciellt discord-kanalen åt en hel del tid) men försöker logga in och kolla aktivitet i de få trådar jag följer då och då.

Något jag saknar ju äldre jag blir, i verkliga livet såväl som i kontoålder, är allt kul som hände i hårdvaruväg tidigare år. Idag släpps nästan inget, mitt datorintresse har nog aldrig varit så lågt som nu. 10 år sedan forsade det fortfarande ut komponenter. Men tiderna har ju förstås förändrats med.

Nåväl, 10 månader till 18. Here we go!

Permalänk
Medlem

En bit över 12 år har jag varit medlem - tiden går fort när man har roligt!

Skriver inte mycket i forumet längre, men jag är inne några gånger om dagen och smyger runt i både forum och bland nyheterna. Sweclockers är den enda hemsidan som jag besökt i princip dagligen i över tio år.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Juni 2003 till juni 2019 blir 16 år!

Permalänk
Inaktiv

19 år och 1 dag gammal. Viss mossväxt vid det här laget, stånkar när jag tar mig fram i forumet och käppen kan höras på långt avstånd.

Permalänk
Medlem

Jag är väl ingen riktig veteran om man jämför med vissa andra här men nog har man varit med några år iaf. 17 år blir kontot i mars, det är ändå ett tag och det blir väldigt tydligt när man tittar hur man skrev sina första trådar där omkring 2004, horribelt språk....

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

I juni i år så fyller det äldsta, aktiva kontot i den nuvarande databasen 20 år. Kontot tillhör självklart Edin.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Inaktiv

alla som var reggade på det gamla swec fyller 20 i år i Juni/juli i år om jag inte mins fel, har för mig att man fick regga om sig, men kan ha fel där,

Permalänk
Medlem

Yes, de bytte databas juni/juli 2001. Ser nu att jag har medlemsnummer 326. Känns nog till och med mer ärofullt än när man stolserade med 6-siffrigt ICQ-nummer (172882, minns det än idag). Har dock hängt här sen 1999... känns lite surrealistiskt att det blir 22 år i år. På den tiden snackades det mycket om nysläppta Pentium 4 byggt på makalösa 180 nm-teknik (!) och grafikkort, hur mycket långsammare GeForce 2 MX var jämfört med icke-MX och hur man softmoddade Radeon 9500 till 9700. Ungefär samma som idag alltså.