Postnord skickar tillbaka 200 000 paket till följd av uteblivna inbetalningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

@superduperultra: Vad jag har förstått så beställer merparten billiga mobilskal etc. Vilket känns jättenödvändigt... Men vissa kanske tycker det är för dyrt att betala 79:- för ett här i Sverige.

Då ska vi alla fråga dig nästa gång om vad du tycker vi ska betala för en produkt, o vad den borde ha kostat. Om vi nu betalat för mycket, betalar du tillbaka beloppet som går över ett rimligt pris?

Vad med kläder som säljes i Sverige med påslag på kanske 5 gånger inköpspriset, är det rimeligt, om det är det varför är det så? Eller vissa detlajhandel som kör på 2.2-2.5x inköpspriset, hur är det med det? Kvittar det hur stora volym som säljs av en sorts produkt, ska allt det med prisas till samma som alla som säljer mindre volym av samma produkt, ska bara alla butiker i Sverige ha samma priser på alla produkt med en gång, oavsätt produktionsland etc?

Du är medveten om hur korkad du låter?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

@KeVVa: via vilken sitt då?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat för UPS och jobbar i dagsläget för Postnord.

Jag har inte läst genom tråden, men jag hoppas inte vi har någon klåpare här som tycker att 1) avgiften är dålig/för hög, 2) att det är konstigt/dumt/dåligt att paketen skickas tillbaka.

För att inte dryga ut det för mycket: DET KOSTAR ATT TRANSPORTERA PAKET/KUVERT NÄR DET GÄLLER TRANSPORT UTIFRÅN EU. YES, ÄVEN NORGE.

Postnord är nog de ända företaget som inte haft någon avgift för kina paket & dylikt. UPS kostnader översteg alltid priset på prylen, då är det hanteringsavgift, tull & moms(vad jag minns). DHL avgifterna är ungefär samma som UPS. Vad jag vet så är det primärt dessa som hanterar paket från USA/KINA > Sverige.

Priset Postnord tar, är billigt. Gnäller du så markerar du dig bara som en snåljåp som har varit en av alla som utnyttjat systemet.

Har ditt paket suttit fast hos postnord/tullen länge? Ja du, använd huvudet. 200,000~ paket skickas tillbaka. Tusentals andra paket som är betalda ska också kollas. DITT PAKET ÄR INTE ENSAMT, TÄNK PÅ DET.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers borde subventioneras av staten, så att hårdvara & data kan förbli en dess genre #swebladet

200 000 Paket skickas tillbaka, måste väl vara en dålig vecka, andra nyheter om Postnord har inkluderat 160 000 paket på en dag.. nu skickas ett fjuttigt antal tillbaka? Pfff

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

[b]
Har ditt paket suttit fast hos postnord/tullen länge? Ja du, använd huvudet. 200,000~ paket skickas tillbaka. Tusentals andra paket som är betalda ska också kollas. DITT PAKET ÄR INTE ENSAMT, TÄNK PÅ DET.

"Jag har nu väntat över en månad på ett Flip Cover från OnePlus... Paketet kom till Sverige 7:e Mars... PostMord strula och tänkte ge mig en avgift fast moms redan var betalad... Så nu ligger mitt paket tydligen i Örebro bland tusentals andra paket... Om dom jävlarna inte hade strulat så hade jag haft mitt paket för 3 veckor sedan...."

MEN som för mig då... När PostNord gör fel inte fan ser dom till att göra kunden nöjd som andra stora företag brukar... NEJ fan man får bara ett "Vi ber så hemskt mycket om ursäkt"... Tvi fan!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

"Jag har nu väntat över en månad på ett Flip Cover från OnePlus... Paketet kom till Sverige 7:e Mars... PostMord strula och tänkte ge mig en avgift fast moms redan var betalad... Så nu ligger mitt paket tydligen i Örebro bland tusentals andra paket... Om dom jävlarna inte hade strulat så hade jag haft mitt paket för 3 veckor sedan...."

MEN som för mig då... När PostNord gör fel inte fan ser dom till att göra kunden nöjd som andra stora företag brukar... NEJ fan man får bara ett "Vi ber så hemskt mycket om ursäkt"... Tvi fan!

Vad tycker du man ska svara/göra? Det är tråkigt att paketet sitter fast & att det tar tid. Men vad förväntar du dig när alla Wish-handlare förstör för dig?

Ända anledningen till att ditt paket sitter fast är för att det ligger bland alla wishlådor/påsar. Ganska logiskt ändå, ellerhur?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Vad tycker du man ska svara/göra? Det är tråkigt att paketet sitter fast & att det tar tid. Men vad förväntar du dig när alla Wish-handlare förstör för dig?

Ända anledningen till att ditt paket sitter fast är för att det ligger bland alla wishlådor/påsar. Ganska logiskt ändå, ellerhur?

Kanske kan föra det vidare att det kanske är vettigt att göra kunderna nöjda...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Kanske kan föra det vidare att det kanske är vettigt att göra kunderna nöjda...

Hur? & på vilket sätt?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Hur? & på vilket sätt?

Men... "Som andra stora företag"

Har aldrig du varit med om att något företag som du t.e.x köpt en vara av gjort fel och gett dig något som plåster på såren, gjort rätt för sig? ...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

@zuru1: Ebay, random butik

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Men... "Som andra stora företag"

Har aldrig du varit med om att något företag som du t.e.x köpt en vara av gjort fel och gett dig något som plåster på såren, gjort rätt för sig? ...

Men postnord har ju inte gjort något fel? Dom har ju anställt extra tillfälliga personal för diverse tjänster kring detta. Men det går ju inte att anställa hur mycket folk som helst.

1) Postnord har fått betala ur egen ficka FÖR VARJE KINA-PAKET.

2) Allt skräp från Wish & alibaba(och vad mer det nu finns) har skapat överflöd, som egentligen inte borde finnas. Detta förstör för dig som handlat från OnePlus, tex.

Det är en sak om ett företag har gjort något fel. En annan om det är tredjepart som skapat problem vilket det är i det här fallet. Varför det blev just Postnord som fick uppgiften att hantera Wishpaket kan jag inte svara på, men vilket företag vill köra gratis? Det här har flugit under radarn fram tills det exploderade för några månader sedan.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Kanske kan föra det vidare att det kanske är vettigt att göra kunderna nöjda...

Föra det vidare hur exakt?

Skrivet av DunderHoken:

Men... "Som andra stora företag"

Har aldrig du varit med om att något företag som du t.e.x köpt en vara av gjort fel och gett dig något som plåster på såren, gjort rätt för sig? ...

Nu förutsätter du att det är PNs fel och inte det faktum att de får tiotusentals om inte hundratusentals paket per vecka som ska gå igenom någon av deras terminaler som i sin tur agerar flaskhals. PNs infrastruktur är inte byggd för att varenda Svensson ska köpa femton-tjugo paket från Kina var. Sedan hur många fraktföretag ger dig plåster på såret egentligen? Har haft liknade problem med DHL och allt man fått tillbaka är en halvkrasslig ursäkt.. Faktum är att PN tar den stora ekonomiska smällen för att du inte ska klaga men ändå klagar du. Skulle PN vara tjuriga så skulle de kunna lägga priset de får betala för behandling av ditt paket i avgift på det men då kostar det inte några 75:- utan du får tiodubbla det.. MINST.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Föra det vidare hur exakt?

Nu förutsätter du att det är PNs fel och inte det faktum att de får tiotusentals om inte hundratusentals paket per vecka som ska gå igenom någon av deras terminaler som i sin tur agerar flaskhals. PNs infrastruktur är inte byggd för att varenda Svensson ska köpa femton-tjugo paket från Kina var. Sedan hur många fraktföretag ger dig plåster på såret egentligen? Har haft liknade problem med DHL och allt man fått tillbaka är en halvkrasslig ursäkt.. Faktum är att PN tar den stora ekonomiska smällen för att du inte ska klaga men ändå klagar du. Skulle PN vara tjuriga så skulle de kunna lägga priset de får betala för behandling av ditt paket i avgift på det men då kostar det inte några 75:- utan du får tiodubbla det.. MINST.

Kunde inte skrivit det bättre själv. Många har inte läst på någonting om hela grejen. Många missar att Postnord faktiskt fått betala ur egen ficka, sedan dag 1 när Wish & alibaba dök upp. Sedan explodera det. Givetvis vill inte postnord anställa fler för att hantera paket som levereras och hanteras utan någon betalning för tjänsten. Därav tar det extra lång tid för hanteringen. Speciellt när folk driver företag kring Wish.

När Fidgetspinners slog genom så såg man massvis med annonser på facebook. "50-150kr st". Var kom dessa ifrån? Jo Wish. Så där är folk som i princip drivit företag genom Wish.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

PostNord får ersättning även för brev från Kina, men det är ett lågt pris per kilo. Om ett par år kommer inte skrymmande brev gå under samma taxa längre hur som helst. Det är inget unikt för Europa, terminalavgifterna är ett problem och det är därför de delvis åtgärdas nästa gång Världspostföreningen kommer med nya regler kring det. Dock bara gällande de skrymmande breven som sagt.

Vad det gäller avgiftsnivån så tar PostNord i stort sett mindre än alla andra USOs i Europa. Skulle de ligga i högprisligan skulle det ligga kring 300 kr. Danmark tar ca 200 kr för försändelser värda över ca 100 kr t.ex.

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Föra det vidare hur exakt?

Nu förutsätter du att det är PNs fel och inte det faktum att de får tiotusentals om inte hundratusentals paket per vecka som ska gå igenom någon av deras terminaler som i sin tur agerar flaskhals. PNs infrastruktur är inte byggd för att varenda Svensson ska köpa femton-tjugo paket från Kina var. Sedan hur många fraktföretag ger dig plåster på såret egentligen? Har haft liknade problem med DHL och allt man fått tillbaka är en halvkrasslig ursäkt.. Faktum är att PN tar den stora ekonomiska smällen för att du inte ska klaga men ändå klagar du. Skulle PN vara tjuriga så skulle de kunna lägga priset de får betala för behandling av ditt paket i avgift på det men då kostar det inte några 75:- utan du får tiodubbla det.. MINST.

NU menar jag för min del! PostNord gör fel och gör inte rätt för sig!!! Jag sitter i kläm bara för att PostMord gjort fel och höll mitt paket som gisslan ett tag(över 2 veckor) tills jag påpekade att dom är klatarslen och då var det försent tydligen för då hade alla dessa jävla Kinapaket lagrats upp... Så nu ligger mitt paket i Örebro-teminalen bland massa jävla skitpaket! Det enda dom gör är att "be om ursäkt" ... Andra stora företag gör rätt för sig! Så bla bla..

Mitt paket är alltså inte ett jävla Kina paket.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Se till att beställ lite billig skit och hämta de inte så de får jobba lite!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@Petterk: Postnord har fått betala för var "Wish-leverans". Pynta ur egen ficka. Men visst, några ynka kronor får dom säkert.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

NU menar jag för min del! PostNord gör fel och gör inte rätt för sig!!! Jag sitter i kläm bara för att PostMord gjort fel och höll mitt paket som gisslan ett tag(över 2 veckor) tills jag påpekade att dom är klatarslen och då var det försent tydligen för då hade alla dessa jävla Kinapaket lagrats upp... Så nu ligger mitt paket i Örebro-teminalen bland massa jävla skitpaket! Det enda dom gör är att "be om ursäkt" ... Andra stora företag gör rätt för sig! Så bla bla..

Mitt paket är alltså inte ett jävla Kina paket.

Du skrev längre upp att ditt paket kom ifrån ONEPLUS. Dvs utanför EU & garanterat kina.

Skrivet av Haziza:

Se till att beställ lite billig skit och hämta de inte så de får jobba lite!

Hoppas inte du är seriös. Detta skapar bara mer problem & fler får vänta på sina paket, de som faktiskt vill ha sina kina-paket.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Du skrev längre upp att ditt paket kom ifrån ONEPLUS. Dvs utanför EU & garanterat kina.

Hoppas inte du är seriös. Detta skapar bara mer problem & fler får vänta på sina paket, de som faktiskt vill ha sina kina-paket.

NOPE! Paketet skickades från POLEN så ... Dom har lager i Polen för oss i EU! Polen är ett EU land! Samt moms är betald!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

HAHA så jävla rätt.Ska nog skicka efter några fler, 6kr x100paket är ju lätt värt!
Fredagen är räddad!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Ok dags då att förhandla om avtalen med Kina beträffande porto tariffen istället för att snabbt ta betalt från beställaren.

Ganska normalt att detta inte borde gå ut på kunden genom avgift genom leverantören utan att skicka något borde redan kosta mer från Kina tycker man.

Sedan moms, ja det är väl ganska normalt att staten vill ha in sina 25% på saker utanför EU.

Jag kommer ihåg när man fick betala för att köpa från Tyskland, så att betala för något utanför är kanske inte helt främmande.

Sedan kommer flera inte hämta ut sina paket värda 50 kr, när det kostar mer att hämta ut.
Inget konstigt, finns ingen skyldighet att hämta ut paket det är kronor och ören. Då får man skicka tillbaka, kommer lugna ner sig skall vi se
Bra att Kina och andra gör så att lagar från sent 1800tal ändras, se detta som en skön utveckling istället för något negativt

Permalänk
Medlem

@wasabi: Avgiften har inget med terminalavgifterna att göra. Avgiften är dessutom i det lägre skiktet i Europa bland USOs/utsedda postoperatörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

NU menar jag för min del! PostNord gör fel och gör inte rätt för sig!!! Jag sitter i kläm bara för att PostMord gjort fel och höll mitt paket som gisslan ett tag(över 2 veckor) tills jag påpekade att dom är klatarslen och då var det försent tydligen för då hade alla dessa jävla Kinapaket lagrats upp... Så nu ligger mitt paket i Örebro-teminalen bland massa jävla skitpaket! Det enda dom gör är att "be om ursäkt" ... Andra stora företag gör rätt för sig! Så bla bla..

Mitt paket är alltså inte ett jävla Kina paket.

Mycket spekulationer i den kommentaren. En spekulation som kan svaras på mycket enkelt. Postnord har mycket att göra just nu. Att be om ursäkt ÄR DESSUTOM DET ENDA DE KAN GÖRA.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@DunderHoken:

https://www.postnord.com/sv/kontakt/polen/

Det är indirekt postnord. Ett annat företag. Tror inte det är postnord som är boven här.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

@DunderHoken:

https://www.postnord.com/sv/kontakt/polen/

Det är indirekt postnord. Ett annat företag. Tror inte det är postnord som är boven här.

Fan snackar du om??? Äh glöm det!!!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

@DunderHoken:

https://www.postnord.com/sv/kontakt/polen/

Det är indirekt postnord. Ett annat företag. Tror inte det är postnord som är boven här.

Det är inte i Polen det har fastnat. Varan bör vara skickad från ett lager i Polen och således är importmomsen betald när lagret tog emot sina leveranser. Är väl säkert Poczta Polska som skickat försändelsen. PostNord Sverige som stoppat försändelsen i tullagret i Örebro, istället för att leverera.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Det är inte i Polen det har fastnat. Varan bör vara skickad från ett lager i Polen och således är importmomsen betald när lagret tog emot sina leveranser. Är väl säkert Poczta Polska som skickat försändelsen. PostNord Sverige som stoppat försändelsen i tullagret i Örebro, istället för att leverera.

Svar ja!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jag har jobbat för UPS och jobbar i dagsläget för Postnord.

Jag har inte läst genom tråden, men jag hoppas inte vi har någon klåpare här som tycker att 1) avgiften är dålig/för hög, 2) att det är konstigt/dumt/dåligt att paketen skickas tillbaka.

För att inte dryga ut det för mycket: DET KOSTAR ATT TRANSPORTERA PAKET/KUVERT NÄR DET GÄLLER TRANSPORT UTIFRÅN EU. YES, ÄVEN NORGE.

Postnord är nog de ända företaget som inte haft någon avgift för kina paket & dylikt. UPS kostnader översteg alltid priset på prylen, då är det hanteringsavgift, tull & moms(vad jag minns). DHL avgifterna är ungefär samma som UPS. Vad jag vet så är det primärt dessa som hanterar paket från USA/KINA > Sverige.

Priset Postnord tar, är billigt. Gnäller du så markerar du dig bara som en snåljåp som har varit en av alla som utnyttjat systemet.

Har ditt paket suttit fast hos postnord/tullen länge? Ja du, använd huvudet. 200,000~ paket skickas tillbaka. Tusentals andra paket som är betalda ska också kollas. DITT PAKET ÄR INTE ENSAMT, TÄNK PÅ DET.

Jag har full respekt för att det kommer mycket paket och att det nu i början tar extra lång tid (Ett av mina paket tog 24 dagar för Postnord att tullklarera). Det är väldigt lång tid men förhoppningsvis kommer det gå snabbare sedan.
Jag har heller inga problem att göra rätt för mig och betala momsen.

Men:
Däremot undrar jag varför det är så svårt att specifiera vad det är jag betalar för. Detta har inget med Kinapaketen att göra utan har varit likadant för USA-paket och annat under många år. Det kommer ett papper där det står en summa för avgift och en summa för moms. Men aldrig är det specat vad det är för belopp jag faktiskt betalar moms på. Inga uppgifter om t ex pris i dollar och eventuell växelkurs. Det borde var anständigt att speca detta.
Nu verkar det finnas en funktion på sidan där man skall betala där man kan se en bild på paketet. Det är ju lovande men funkade inte när jag skulle betala.
Jag vet inte vad du jobbar med på postnord så förväntar mig inte ett svar från dig men du kanske kan förmedla informationen vidare.

En annan fråga:
Vet du om det systemet som nu används för kinapaketen även kommer gälla för andra utlandspaket utanför EU. Kommer USA-paketen också får en avgift på 75 kr?

Permalänk
Medlem

Kan ju inte vara gratis att skicka tillbaka alla de paketen så frågan är hur mycket de sparar på detta tilltaget, framför allt när flera aktörer redan börjat skicka genom andra EU länder så den minskade volymen ser ut att bli ett kortvarig fenomen.

Tänk om man kunde få tillbaka en post man kunde lita på.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadArg:

Kan ju inte vara gratis att skicka tillbaka alla de paketen så frågan är hur mycket de sparar på detta tilltaget, framför allt när flera aktörer redan börjat skicka genom andra EU länder så den minskade volymen ser ut att bli ett kortvarig fenomen.

Tänk om man kunde få tillbaka en post man kunde lita på.

Krav på att skicka tillbaka, kostnaden för att ta hand om det i Kina riskerar att bli mer än kostnaden för PostNord att skicka över containrarna. Förmodligen måste China Post lagra alla grejer ett tag som de inte kan hitta avsändaren för, är vad som skulle ske om det var frågan om det omvända.