Permalänk

Cs känns inte bra

Hej, När jag spelar cs känns det väldigt segt när jag skjuter och aimar runt, Känns som jag spelar med vsync även fast det är av. Någon som vet hur jag kan lösa detta? cs måste ju vara rappt annars går de ju itne att spela.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vad har du för komponenter i datorn? Skärm? Nyligen upptäckt problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Skrivet av Ink7:

Vad har du för komponenter i datorn? Skärm? Nyligen upptäckt problem?

intel core i5 6500, Gtx 760, 16gb ram, Aoc 144hz 1ms, Grejjen är att ibland funkar det typ bra och ibland är det fan ospelbart.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket fps har du i CSGO? För droppar du under 144fps så kommer det ju såklart kännas in-game. Har du koll på dina temps i datorn?

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Skrivet av sam_Q:

Hur mycket fps har du i CSGO? För droppar du under 144fps så kommer det ju såklart kännas in-game. Har du koll på dina temps i datorn?

Jag ligger stabilt på 250+ fps, har sett att jag får massa errors i consolen, https://imgur.com/a/hzlyt

Permalänk
Medlem

1080 upplösning gissar jag på. Detaljnivå låg, medium? Kan det va att grafikkortet inte riktigt orkar att driva runt bildrutorna i 144hz?

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Skrivet av Ink7:

1080 upplösning gissar jag på. Detaljnivå låg, medium? Kan det va att grafikkortet inte riktigt orkar att driva runt bildrutorna i 144hz?

Jag kör på 1024 bb och allt på low, Spelet flyter på helt okej men det känns så segt, Jag har också märkt att jag har 3-5% loss ingame

Permalänk

https://imgur.com/a/hzlyt Ni som spelar cs får ni också sånna här errors?

Permalänk

Använder du möjligtvis två skärmar? För om något för sig på andra skärmen och den inte är 144hz så brukar detta uppstå händer med mig med alla spel.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Skrivet av Nightwing:

Använder du möjligtvis två skärmar? För om något för sig på andra skärmen och den inte är 144hz så brukar detta uppstå händer med mig med alla spel.

Har bara 1 skärm

Permalänk
Medlem

Det är inte servern du spelar mot som är dålig (hög ping)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Antonheeh:

Hej, När jag spelar cs känns det väldigt segt när jag skjuter och aimar runt, Känns som jag spelar med vsync även fast det är av. Någon som vet hur jag kan lösa detta? cs måste ju vara rappt annars går de ju itne att spela.

Mvh

Ställ in prestanda på båda skärmarna. Om den icke använda skärmen får fokus så dras prestandan ner på den du spelar på. Kommer inte ihåg exakt var man gör den inställningen, men kolla i energialternativ och i nvidia kontrollpanel.

Permalänk
Medlem

Gå in till video setting och disabla Multi sampling Anti-Aliasing mode och FXAA anti alising.

Vet inte om det är en av dessa eller båda som påverkar känslan i musen.
Då ska du få bort segheten.

Permalänk
Medlem

@Antonheeh: Om du har Loss så är det din anslutning, det kan kännas väldigt segt när man spelar, antingen rubberbanding eller att skott inte registreras m.m.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

@Antonheeh: Om du har Loss så är det din anslutning, det kan kännas väldigt segt när man spelar, antingen rubberbanding eller att skott inte registreras m.m.

Jag har 100/10 fiber från comhem, Mina polare har inte loss när vi kör på samma server, Kan det vara routern eller något med internet som strular?

Permalänk
Inaktiv

Är det samma när du kör offline mot bottar? Du råkar inte använda en dålig trådlös mus modell bluetooth eller liknande?

Permalänk
Skrivet av anon228747:

Är det samma när du kör offline mot bottar? Du råkar inte använda en dålig trådlös mus modell bluetooth eller liknande?

Ja det är exakt samma när jag kör offline mot bottar, Jag kör med en zowie fk2, Jag börjar ändå tro att det är något med internet som stular pga loss osv, Sen alla errors i consolen när jag startar cs

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara den här ny inbyggda vsync grejen i Windows creators update?

Permalänk
Medlem

Tror det är nåt program i bakgrunden som körs. Kolla aktivitetshanteraren när det känns ojämnt efter processer som använder cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

https://imgur.com/a/hzlyt Ni som spelar cs får ni också sånna här errors?

Helt normalt

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Det kan inte vara den här ny inbyggda vsync grejen i Windows creators update?

Vart hittar man den?

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Tror det är nåt program i bakgrunden som körs. Kolla aktivitetshanteraren när det känns ojämnt efter processer som använder cpu.

Är inget sånt

Permalänk

Har EXAKT samma problem plus att det fps droppar när jag Tabbar. Tänkte precis skriva ett inlägg om detta, även dålig fps över lag?!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Medlem

Problem med tabben är ju inte CS utan Windows som är problemet. Många med windowsburkar har det problemet. Själv sitter jag på Linux och tabbar snabbt och utan problem.

Jag tycker ni som har problem ska testa att installera ex, antergos med xfce och köra cs:go i det.
Dualboota så kan ni välja vad ni vill använda. Tror nämligen många kommer bli överraskade hur pass bra det fungerar på Linux. Bättre om ni frågar mig i alla fall.