Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Disgaea 1 Complete Rosen Queen's Finest Edition är uppe nu för Europa £89.99 release i höst.

Disgaea 1 Complete Rosen Queen's Finest Edition
(Nintendo Switch™ and PlayStation®4)
Pre-Order Start Time: Today @ 12PM BST

Permalänk
Medlem

Maxgaming har sålt den för 3 279 kr ett tag nu. Om man köper en pro kontroll samtidigt kostar pro kontrollen 617 kr. Bäst deal just nu anser jag. Funderar på att slå till.

https://www.maxgaming.se/switch-konsol-1/switch-gra

Men generellt sett, är Teknikproffset en bra onlinebutik? Så trött på alla oseriösa butiker som startas och som sen inte kan hålla en någorlunda bra kundservice.

Teknikproffset har i alla fall låga priser.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

BlazBlue: Cross Tag Battle demo och öppen beta kommer att släppas i Japan i maj.

On Nintendo Switch, the Beta will take place from:

Europe: May 11th (9AM) to May 13th (5PM)
UK: May 11th (8AM) to May 13th (4PM)
North America (ET): May 11th (3AM) to May 13th (11AM)
North America (PT): May 11th (12AM) to May 13th (8AM)
Japan: May 11th (4PM) to May 14th (12AM)

Octopath Traveler: Travelers Compendium Edition (Nintendo Switch) går nu att förhandsboka på CDON för 1099:- Webhallen tar 1290:- för samma utgåva.

State of Mind kommer i augusti en fysisk release kommer med.

• Pokkén Tournament DX kommer att ha "Outrage Smasher" Group Match eventet ger dig olika titlar i spelet och håller på till den 23 april. Nästa event “Volt Shock Fist” startar den 25 april.

Tale of Ronin kommer till eShop, TBA.

Roguelite Unexplored: Unlocked Edition kommer till eShop i vår.

Skvaller: Game Freak and Creatures Inc. har registrerat en ny titel ウルトラシャイニー Ultra Shiny kan detta vara en arbetstitel till kommande Pokémon?

20XX är ett Mega Man X inspirerat spel som kan vara på väg till eShop dock är release datumet fel: Release Date:17/04/2018.

Gameplay/footage/Trailers:

Immortal Redneck Switch footage, release 10 maj.
A Robot Named Fight footage
Manticore – Galaxy on Fire launch trailer
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Yoku’s Island Express kommer den 29 maj, $19.99 / €19.99 / £15.99.

• Runbow’s Switch eShop release är försenad ett par veckor, TBA (24 april gäller inte längre). Den fysiska versionen har fortfarande release den 14:e juni.

Another Eden: The Cat That Travels Through Space and Time kommer till Switch, TBA.

Limited Run Games ska ha en stor nyhet idag via Nintendo Force issue #33:

There will be a big Nintendo Switch announcement from us today in @NintendoForce Issue #33! Digital copies go out some time today. Once we see that they've gone out, we'll do a formal announcement here.

Saturday Morning RPG släpps digitalt nästa vecka den fysiska kopian dyker upp i maj på LRG:s hemsida.

Nintendo LABO:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Då så Limited Run Games ger ut Night Trap: 25th Anniversary Edition till Switch i sommar (juli).
PS4 titeln tog slut på en minut så var beredd på massiv kö.

Collector's boxen ska innehålla lite goodies:

Yes. Current plans are to have it come with a SteelBook, long box Sega CD jewel case, and a VHS tape of the in-game footage edited into a movie.

Önskar alla en trevlig spelhelg!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Gillade du Binding Isaac? Då kommer det glada nyheter The Legend of Bum-bo kommer till Switch 2019.

One Strike kommer till eShop, TBA.

Timberman VS kommer snart till eShop.

Super Saurio Fly dyker upp på eShop 28 april.

• Unity har nu stöd för Switch i video capture.

Fler bilder på Limited Run Games Saturday Morning RPG Switch Collector's Edition som kommer i slutet av maj.

Steelbook

Prototyperna av GI Joe scale figurerna

Permalänk
Medlem

Jag har försökt leta igenom tråden men tycker inte att jag hittat något ang detta. Om man köper sin switch begagnad av en annan privatperson, är det något speciellt man bör tänka på? Utöver då att självklart få med kvitton och kontrollera att allt fungerar. Jag undrar väl egentligen om det skulle bli några problem med något "Nintendos konto" eller så

Permalänk
Medlem

@Mr.Sas: Det enda är väl om säljaren påstår att spel köpta online följer med konsolen, då får du se till att säljaren skriver över sitt konto på dig och låter dig sätta din mail och lösenord. Annars kan säljaren logga in på en annan enhet och du blir av med möjligheten att spela digitala spel. Kassetter funkar som förr i tiden, så länge du har kassetten är det ditt spel.

Även om detta felet är gammalt nu, testa så vänster joycon inte tappar kontakt med switchen när du spelar med dem lösa. Det brukar räcka att hålla den bakom ryggen 4-5 meter bort så ballar den ur.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Disgaea Refine Famitsu DX Box är i dagsläget den dyraste boxen till Nintendo Switch 150 000 yen eller 1393 USD.
Bara glaskristallen i sig kan var värdefull då Sonic the Hedgehog 10 års jubileums kristall har gått för 1000 USD styck.

Den går att beställa från deras hemsida för 150 000 yen eller via Nin-nin-game.com för 1 228,05 € inkl. frakt.
Någon som är sugen?

-Switch Game Makai Senki Disgaea Refine
-Original soundtrack
-Tabletop calendar
-Special BOX
-Special B2 Tapestry
-Special Postcards set
-Special Microfiber Cloth
-Special Key holder
-Special Crystal Board (297 × 420 × 30 mm - Led Set)

• De gamla boxarna är inte heller billiga men de slår inte den här värstingen.

• Suicide Guy har ändrat sitt release datum till den 10 maj på eShop.

Hunting Simulator har fått upp en Box Art via amazon.com

Wolfenstein II har ändrat sitt omslag till...den tråkiga DL loggan.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Battle Chasers fysiska utgåva har läckts ut. Den fysiska versionen har release den 15 maj. Men tydligen hade en användare fått tag på sitt exemplar i en lokal spelbutik.

Cover + Cart inside of the box
  • Ubisoft har en uppdatering på 3.1GB för South Park: The Fractured But Whole, spelet släpps på tisdag. Mitt fysiska exemplar har skickats idag från base.com och det kommer att komma eventuellt nästa vecka.

• Då Nintendo LABO har släppts i NA har en användare på Twitter visat hur en Joy-Con ser ut inuti utan att öppnat den.

• Pro Yakyuu Famista Evolution har annonserats till Switch i Japan den 2 augusti för 6100 yen. De som köper spelet innan den 31 oktober kommer även att få en dl-kod för Super Famista Retro 2018 och Namco Stars Four-Player Set.

• Banner of the Maid kommer till Switch, TBA 2018.

• LEGO Worlds Switch’s planerade Survivor DLC har skjutits upp på obestämd tid. Istället har Tt Games släppt gratis innehåll som endast var tillgängligt under en begränsad tid. För mer info se trailer nedan.

Ps. glöm inte LRG's två nya fysiska spelsläpp idag de går att förhandsbeställa kl. 16:00. De 3000 ex av collector's edition går även att beställa kl. 00:00 inatt med.

Permalänk
Konsolgrävare

@Tiamat: Fick min Tribute Treasure Box

Edit: Såldes slut på 4 minuter!
Edit2: "The first batch of the Tribute Treasure Box is sold out! Come back at 6 PM Eastern Time for a shot at the last 800 CEs."

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

@Tiamat: Fick min Tribute Treasure Box

Edit: Såldes slut på 4 minuter!

Jepp det var lång tid idag 4 min checkade ut 16:01 via paypal med segt som as eftersom jag hamnade i en väntelista där. Men najs att du fick med brorsan fick sin med han körde med kort och va snabbare än mig

10% av de 3000 sparas for promo och för utskick för förlorade ordrar etc.
Ni som missade har chans igen kl. 00:00 inatt det brukar oftast vara lägre tryck då om det inte är en mega titel.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Jepp det var lång tid idag 4 min checkade ut 16:01 via paypal med segt som as eftersom jag hamnade i en väntelista där. Men najs att du fick med brorsan fick sin med han körde med kort och va snabbare än mig

Tur att ni också fick era! För mig tog det ca 30 sekunder, blev inga köer eller något. Bara hört problem med att förhandsboka med Limited Run Games så var lite orolig.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Tur att ni också fick era! För mig tog det ca 30 sekunder, blev inga köer eller något. Bara hört problem med att förhandsboka med Limited Run Games så var lite orolig.

Kan vara för att olika webbläsare strular plus att flera kör med sin mobil. Bäst är med kort men jag har en massa dollar på paypal som jag använder istället. Få se hur trycket blir på Night Trap i juli.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Kan vara för att olika webbläsare strular plus att flera kör med sin mobil. Bäst är med kort men jag har en massa dollar på paypal som jag använder istället. Få se hur trycket blir på Night Trap i juli.

Sant!
Hur många fysiska spel har du nu i din samling?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@tyvar1: jag har nog 60 st kan vara mer har ingen koll då alla specialutgåvor ligger nedpackade de tar för stor plats.
Har säkert beställt 25-30 spel med. Köper de spel jag tycker är intressanta.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

@tyvar1: jag har nog 60 st kan vara mer har ingen koll då alla specialutgåvor ligger nedpackade de tar för stor plats.
Har säkert beställt 25-30 spel med. Köper de spel jag tycker är intressanta.

Ligger på 35 just nu och gör som du, köper dom spel som man vet man kommer vilja spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Invisiballs kommer till eshop 17 maj.

• Don’t Die, Mr. Robot! DX 3 maj eShop.

• Mighty Gunvolt Burst version 1.4 med en ny DLC karaktär Tenzou kommer imorgon på eShop.

Perfect Angle kommer 3 maj, eShop $9.99.
South Park: The Fractured But Whole Switch handheld footage
Garage official gameplay video
MotoGP 18 Trailer

Det går nu att förhandsbeställa Moonlighter på Spelbutiken för 358:-

Permalänk
Medlem

Koncept

Kommer vi att får se en heltäckande skärm (mer eller mindre) i framtiden? Vad tror ni?

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

UIG Entertainment har annonserat ut tre nya titlar till Switch:

• Firefighters – The Simulation

• Firefighters Airport Fire Department

• Professional Construction – The Simulation

För 39,99€ kommer spelen i både digitalt som fysiskt utförande.

Nintendo Labo - Fishing mini-game footage:

Kunio-kun: The World Classics Collection (18 spel) kommer till Switch, spelet släpps i Japan både digitalt och fysiskt.

• Downtown Nekketsu Koushinkyoku

• Nekketsu Koukou Dodge Ball Bu

• Nekketsu Kakutou Densetsu

• Nekketsu! Street Basket

• Nekketsu Koukou Dodge Ball Bu: Soccer Hen

• Bikkuri Nekketsu Shinkiroku: Harukanaru Kin Medal

• Kunio-kun no Nekketsu Soccer League

• Ike Ike! Nekketsu Hockey Bu

• Nekketsu Kouha Kunio-kun

• Downtown Nekketsu Monogatari

• Kunio-kun no Jidaigeki da yo Zen’in Shuugou!

• Overseas Title: Renegade

• Overseas Title: Super Dodge Ball

• Overseas Title: River City Ransom

• Overseas Title: Crash ‘n the Boys Street Challenge

• Related Title #1

• Related Title #2

• Related Title #3

Ett fan har redan skapat en egen 3D RC-Car. Ritningen finns här.
Den är inte lika smidig som originalet i papp men han lovar att den ska förbättras.

According to Biehler, his version of the RC Car works but just not as smoothly as the original version. More refinements are coming on the way, but players can choose to 3D print Biehler’s RC car from Thingiverse for free.

• dBrand har lagt upp sina skins igen:

Nintendo Switch skins are live: http://dbrand.com/switch

✅ 7 new Switch-exclusive materials
✅ Tempered Glass 2-packs for $9.95
✅ Ships immediately
✅ Won't damage your Switch¹

¹ may damage your wallet

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Harvest Moon: Light of Hope Collector's Edition (Nintendo Switch) går nu att beställa till Sverige från engelska amazon, £64.99.

Path to Mnemosyne är utannonserat att dyka upp till eShop Q3-Q4, 2018.

Psyvariar Delta trailer

South Park: The Fractured But Whole Gold edition ska också gå att köpa på eShop för 739:-. Spelet går även att ladda ned nu.

• South Park: The Fractured But Whole – Standard Edition – 549:-

• South Park: The Fractured But Whole – Danger Deck – 54:-

• South Park: The Fractured But Whole – From Dusk Till Casa Bonita – 109:-

• South Park: The Fractured But Whole – Super Streamer Starter Kit – gratis

• South Park: The Fractured But Whole Towelie: Your Gaming Bud – 18:-

• Relics of Zaron – Stick of Truth Costumes and Perks Pack – 45:-

Uppdateringar:

• Uno Switch version 1.0.3 finns ute nu. Patchen har förbättrat stabiliteten samt implementerat "play multiple consoles".

• Splatoon 2 version 3.0.0 kommer imorgon (25 april) med Camp Triggerfish och den nya nivån X-rank.

• Xenoblade Chronicles 2 version 1.4.0 kommer den här veckan. Patchen ska ha två nya "Rare blades".

Permalänk
Medlem

Har det skrivits om detta förr? Här ifall det finns intresse,
https://www.nyteknik.se/digitalisering/piratkopieringen-ninte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Har det skrivits om detta förr? Här ifall det finns intresse,
https://www.nyteknik.se/digitalisering/piratkopieringen-ninte...

Det har kommit mycket ny info om detta det senaste dygnet. Du kan följa denna reddit om du är intresserad. Jag väntar med spänning på CFW. Ser fram emot att köra emulatorer och liknande på Switchen

https://www.reddit.com/r/SwitchHacks/

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av twk:

Det har kommit mycket ny info om detta det senaste dygnet. Du kan följa denna reddit om du är intresserad. Jag väntar med spänning på CFW. Ser fram emot att köra emulatorer och liknande på Switchen

https://www.reddit.com/r/SwitchHacks/

Kolla också in https://reddit.com/r/switchhaxing
Är fler users på den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Kolla också in https://reddit.com/r/switchhaxing
Är fler users på den

Har koll på båda

Jag är med i Reswitched's Discord och har appen i telefonen. Igår vid ca kl 17 kom en notis att SciresM hade skrivit till @everyone i #news. Jag satt och körde bil och kunde inte kolla vad kan skrev, men förstod att det skulle vara något stort, vilket det också var!

Permalänk
Inaktiv

Intressant att se hur Nintendo hanterar detta.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Wolfenstein II har äntligen fått ett datum till Switch 29 juni.

Shining Resonance Refrain har release den 10 juli för både NA och Europa, nu finns en ny trailer med olika karaktärer.

Fox n Forests kommer den 17 maj, eShop.

Penguin Wars (Nintendo Switch) - Launch Edition - Exklusive! Det finns endast 5000 exemplar och den släpps i juni. Frakt ligger på $20 så totalt blir det $59.99 till Sverige + tull/import.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze + Donkey Kong Tall Mug går nu att köpa på UK's Nintendo sida för £49.99.

Splatoon 2 version 3.0.0 kommer ut inatt med den efterlängtade Rank X. Nu har Nintendo släppt ett officiellt meddelande angående nattens patch:

"REDMOND, Wash., April 24, 2018 – Nintendo’s dropping some fresh (and free!) new content for Splatoon 2 on Nintendo Switch tonight! After downloading a major new update (Version 3.0) to the Splatoon 2 game at 6 p.m. PT, players will have access to a huge amount of new content. This includes the addition of more than 100 pieces of new and returning gear, new songs, the introduction of a challenging new X Rank for the top-performing players in Ranked Battle, weapon balance adjustments and the return of Callie of the famous Squid Sisters.

“As promised when the game was first announced, we are determined to provide players with new experiences and content in Splatoon 2,” said Doug Bowser, Nintendo of America’s Senior Vice President of Sales and Marketing. “Through these regular updates, we are ensuring that both players old and new will log on to fun new experiences.”

X Rank is an extremely challenging Ranked Battle experience targeting the best-of-the-best players. Players who are S+10 in the current Splatoon 2 ranking system will automatically be registered as X Rank after downloading the update. Players who are X Rank will battle for an X Power level. Once a month, 500 players with the highest X Power level for each of the four different Ranked Battle modes will be announced within SplatNet 2, a service of the Nintendo Switch Online app for mobile devices.

X Power levels will be reset every month. During this reset, players whose X Power level ends up lower than a set threshold will rank down to S+9. This new system encourages players of all ranks to enjoy improving their play and maintaining their skills, as opposed to simply focusing on ranking up.

The first X Power reset is currently scheduled for May 31, and any future resets will take place on the final day of that month. As part of these periodic resets, the rotation of eight selected stages in Ranked Battle (with two stages rotating every two hours), the addition of new weapons and the introduction of new stages will also occur. In fact, tonight will also see the return of the popular stage Camp Triggerfish, along with four additional weapons.

In addition to X Rank, when Version 3.0 goes live this evening, this new update adds more than 100 pieces of gear – some new, some returning from the original Splatoon game – as well as new songs from Chirpy Chips, a popular in-game chiptune-style band featured in the first game. The update will also include some weapon balance adjustments, bug fixes and other changes.

Fans of the Squid Sisters will need to sit down, as the software update also marks the long-awaited return of Callie. Once players meet a certain condition after downloading the update, Callie will appear in Tentakeel Outpost in Octo Canyon. As exciting as it is to see the Squid Sisters reunited, Callie will also offer recent multiplayer stats about the player’s character.

For complete notes about Version 3.0 additions and instructions about how to download the updates, visit the official Nintendo customer support site.

For more information about Splatoon 2, visit https://splatoon.nintendo.com/ or https://splatoonus.tumblr.com/. Check out ongoing Splatoon 2 Inkling Open tournament activity at https://e3.nintendo.com/splatoon-2-inkling-open/."

Meddelande Splatoon 2

På grund av den tragiska händelsen i Kanada har Death Road to Canada uppskjutits av förståeliga skäl. Spelet skulle komma ut imorgon men releasen har lagts på is, TBA

Ukiyo Publishing Paul Hann said: "We feel it would be deeply inappropriate to launch the game at such a time. We would like to express our deepest condolences to everyone affected by the tragic events in Toronto."

• SaGa: Scarlet Grace till Switch kommer den 2 augusti till Switch. Spelet annonserades ut vid förra Nintendo Direct eventet som gick förra månaden.

Uppdatering:

Ny Minecraft patch för Wii U och Switch kommer ikväll Final Fantasy XV Skin Pack ska vara med i dagens uppdatering.

• Added Final Fantasy XV Skin Pack

• Fixed a crash that would occur when players looked at a Cauldron while holding a Water Bottle obtained by Fishing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Går inte att få levererat till Sverige va..?

Blev bra sugen på den där koppen (och spelet också)

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Zaghnol:

Går inte att få levererat till Sverige va..?

Blev bra sugen på den där koppen (och spelet också)

Nej tyvärr det levereras inte till Sverige håll utkik på amazon.co.uk
Förhoppningsvis dyker den upp på ställen där den går att köpa till Sverige.

Permalänk
Konsolgrävare

Fick precis hem mitt nya case!

Visa signatur