AMD Ryzen 7 2700X och Ryzen 5 2600X "Pinnacle Ridge"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Kan dessa processorer från AMD innebära vändningen för AMD? De har ju kommit ikapp Intel äntligen efter mer än 10 år. Nu kanske deras företag kommer att bli rikare och rikare samt även deras aktiekurs. Folk kanske kommer börja köpa AMD processorer framöver.

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | Shadowk på YouTube | www.intrnet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av michael123:

Kan dessa processorer från AMD innebära vändningen för AMD? De har ju kommit ikapp Intel äntligen efter mer än 10 år. Nu kanske deras företag kommer att bli rikare och rikare samt även deras aktiekurs. Folk kanske kommer börja köpa AMD processorer framöver.

Absolut. Jag köpte en 8600K för några veckor sen, hade jag väntat hade det nog blivit en 2600X istället

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

@Loxus: Jag köpte också en 8600k för några veckor sedan. Fast ser ju att AMD processorerna som ett vettigt alternativ nu. Undrar just hur kursen på aktierna kommer att utvecklas.

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | Shadowk på YouTube | www.intrnet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Man skulle köpt 2015 hade givit lite kick back!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Det har ju snackats mycket om multi core här i tråden, bla från @Yoshman

Jag lekte lite mer med det i Unity 2017.4.1 och vårt spel och den distribuerar faktiskt ut det rätt jämnt över mina 16 logiska kärnor. Jag måste bencha lite mer för att veta om det faktiskt ger någon skillnad.

Höger är Multi core rendering och vänster single core