Kan jag uppgradera grafikkortet?

Permalänk

Kan jag uppgradera grafikkortet?

Tjenare! Jag är dålig på datorer överlag, men har löst det om något behövts bytas i burken. Spelar PubG en del och det fungerar okej ändå. Men funderar på att uppgradera grafikkortet om jag kan hitta nått för en trevlig peng, kanske begagnat om jag har tur. Men jag har inte lust att byta morderkort och nätagg o grejer. Har försökt googla mig till vad för grafikkort som skulle kunna fungera, GTX 780 Ti 3GB tror jag skulle funka vad jag lyckats läsa mig till. Men litar inte på mitt eget omdöme när det gäller sånt här.

Här är information om min dator:

Itel Core i5-2500K @ 3.30GHz
GeForce GTX 660
12 GB RAM
Nätagg 600W
Toshiba TL100 240GB

Vad tror ni? Finns det något grafikkort som jag kan uppgradera till och som gör skillnad för mig? Eller ska jag lägga ner detta projekt?

Tacksam för svar

Permalänk
Inaktiv

Det låter som en jättebra att uppgradera.

Jag hade rekommenderat max ett 1070 eller så, över det kanske inte gör så stor skillnad i alla spel.

Hur mkt pengar är du beredd att lägga?

Permalänk
Medlem

2500k kan mycket väl nyttja ett bättre grafikkort, gtx 1070 är nog en bra avvägning tycker jag också

Permalänk
Medlem

Jag hade kollat på gtx 970 eller gtx 1060 3gb. 780ti börjar bli några år gammal och du får lite mer energieffektivare kort om du kikar på lite nyare samt lite bättre drivrutinsstöd. Verkar iaf som de med tiden optimerar mindre för äldre kort än nyare.
Men allt beror ju på vilket pris du får ge för korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Okej, de va värst. Trodde inte att jag hade så mycket alternativ. Vad är det viktiga att kolla på för att jag ska veta om ett grafikkort passar i datorn eller inte?

Permalänk

Tack så jättemycket för svaren förresten!

Permalänk

@anon81912: Dem ser dyra ut, jag spelar inte tillräckligt för att lägga ut allt för mycket pengar på det. 2000 kr är nog max