Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Nja jag upprepar något media från hela världen rapporterat om. att det inte är "trovärdiga" källor får står för dig.
Därav kommentaren att du borde kontakta dom för att få deras källor.

Nej, du har fortfarande inte postat något som stödjer ditt påstående. Till dess du gör det förblir det ett grundlöst påstående som skulle kunna vara sant men förmodligen inte är det. Däremot har det garanterat hänt att iPhones fattat eld under laddning liksom det lär ha hänt för telefoner från de flesta andra tillverkare. Att någon annan skulle lägga tid på att leta upp källor som stödjer ditt påstående åt dig är förmodligen lika sannolikt som att en iPhone skulle fatta eld under laddning

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@improwise: behöver du hjälp med att googla? http://lmgtfy.com/?q=iphone+brinner+laddning
Har ju varit med på ett par nyheter hur Iphone brunnit under laddning och hur telefoner spruckit för batteriet svält upp mm

Läs mitt tidigare inlägg, ditt påstående om att det inte finns någon Samsung som brunnit och inte återkallats är fullkommligt felaktigt. Endast Note 7 har återkallats för att den (batterierna) hade konstruktionsfel med det är långifrån den enda Samsungmodellen som har brunnit. Gör en enkel google-sökning på modell X + "caught fire".
Ett exempel här:
samsung s4 caught fire

Det händer som sagt alla modeller, oavsett tillverkare vilket alltså även inkluderar Apples iPhones men det handlar om måndagsexemplar/taskiga tredjepartsladdare o s v, inte konstruktionsfel som i Note 7 fall. En väsentlig skillnad.

Permalänk
Medlem

Använder bägge operativsystemen då jag utvecklar för bägge plattformar.

Känner absolut ingen skillnad på "respons" som vissa säger. har du en Android lur i samma prisklass som en Iphone, så kommer allt flyta lika bra.

Köper du en budgetvariant(android) så kan du dock räkna med lite lagg

Tycker min P10 är snabbare än min Iphone 6(som jag endast använder för att testa våra appar i).

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Använder bägge operativsystemen då jag utvecklar för bägge plattformar.

Känner absolut ingen skillnad på "respons" som vissa säger. har du en Android lur i samma prisklass som en Iphone, så kommer allt flyta lika bra.

Köper du en budgetvariant(android) så kan du dock räkna med lite lagg

Tycker min P10 är snabbare än min Iphone 6(som jag endast använder för att testa våra appar i).

Prestandatester visar väl dock överlag att de senaste high end iPhones är snabbare än de senaste high end Android. Sen är väl en kanske mer relevant fråga "spelar det det någon roll?" och där är jag mer tveksam. Men det vore rätt konstigt om inte Apple med sin kontroll över hård- och mjukvara hade det lättare att optimera än Android i dessa alla varianter och konfigurationer.

Min personliga känsla är att iOS ofta känns lite mer "distinkt" på så sätt att det går snabbare att göra saker då de ofta bara kan göras på ett sätt eftersom Apple bara tillåter det. Det leder till en mer intuitiv hantering men samtidigt också så klart att det är take it or leave it som gäller överlag. Gillar man inte hur Apple bestämt att något ska vara är det nog bara hoppa av tåget

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Avstängd

Hade samsung 6 edge eller vad den heter. Sämsta skiten jag haft. Laggade och program krashade titt som tätt.

Widgets är skönt och allt man kan göra, men i ärlighetens namn så gör man inte mer än allt som går på en Iphone. Och det Iphone gör, gör den bäst.

Har Iphone X för tillfället.

Permalänk
Inaktiv

Ja det är ett stort problem för Android och vissa telefoner är extremt dåliga och aldrig uppdateras. Så det är många som önskar att det skulle finnas ett bra alternativ som både uppdateras oftare, är mindre bloatad med en tillverkares dritt och inte lika inlåst och begränsad som Android är..

Men detta lär dröja, just nu är fokus på att producera så hårdvarumässigt kraftfull mobil till så lågt pris som möjligt.
Black Berry marknadsför sig att sälja mobiler till säkerhetsmedvetna, det var de säkert när de körde sitt eget OS,men med Android i grunden så blir det ej bra: https://ca.blackberry.com/smartphones/secure-smartphones

*edit*
Jag tror att Black Berry en gång i framtiden kan bli bra, de gjorde sitt felval genom att köra sitt os för länge. Sedan fysiska knappar borde de ha övergivit för länge sedan. Men de fokuserar på säkerhet på enterprise nivå, när många tillverkare inom Android knappt bryr sig om säkerhet, då säkerhet ej säljer lika bra som t.ex 8GB ram i en mobil.

*edit2*
Ett företagsreklamfilm säger ej mycket om vad de egentligen har, men vilken annan Androidtillverkare eller Apple-telefon har ett sådant säkerhetsfokus som Black Berry på Android: https://www.youtube.com/watch?v=_6S3R4rj_o4

Permalänk
Medlem

Apple gör och har under många år gjort fin hårdvara, det kan nog ingen förneka. För min del slutar i princip det positiva där. Med en iPhone 8 Plus och tre iPads i huset har jag skaplig erfarenhet av iOS.

Generellt tycker jag att iOS är ologiskt och vissa saker är svåra att hitta, eller finns de helt enkelt inte alls. Som Android-användare förväntar jag mig att viss funktionalitet ska finnas, men som ofta inte gör det. Ett exempel på en inställning som barnen lyckades komma åt ibland på iPad var någon märklig mute-knapp som endast fanns om man swipade upp från kanten med fyra fingrar samtidigt. Den menyn kallas säkert något som jag inte kommer ihåg. Volymknapparna fungerade som vanligt och visade att ljudet var på, men i vissa appar var ljudet helt av. Tog ett bra tag innan jag hittade mute-knappen och kunde slå på ljudet överallt. Helt inkonsekvent och ologiskt, men jag tror att just det är ändrat numera.

Touch latency är helt klart lägre i iOS än de Androider jag haft genom åren, vilket märks när man byter mellan iOS och Android. Det folk kallar lagg (vilket egentligen kallas mikrofrysningar) tycker jag i princip har försvunnit de senaste åren, iaf på high end-telefoner. Frysningar som fortfarande märks är om man t.ex. skrollar fort i flödet på FB då appen tvingas läsa in nya posts osv.

Appar kraschar eller hänger sig titt som tätt, speciellt Youtube-appen på iPadsen, men tycker även mig höra frugan klaga på detta på sin iPhone. Appar tar dessutom enormt mycket plats, även sådana som inte bör göra det. Vår äldsta iPad har 16GB lagring och det är helt värdelöst. Jag har aldrig någonsin råkat ut för att det blir fullt på några av mina Androider trots hundratals offline-låtar på högsta kvalitet i Spotify. Finns kanske någon här som kan svara på varför det är så, numera kan man iaf uppdatera utan att rensa rubbet, men förr gick det inte. Det var bara att avinstallera ett tiotal appar för att kunna uppdatera iOS.

Android är mer snabbjobbat, det är enklare att dela saker med andra appar och att multitaska. Tillbakaknappen sitter alltid på samma ställe, man måste inte leta efter en tillbakapil inuti appen eller byta grepp för att trycka på den eftersom den ofta sitter i ovankant. Det är inte långsamma animationer överallt som iOS trots grym SoC fortfarande dras med. Notifikationer i iOS är helt katastrof, de grupperas inte och går inte att interagera med på alls samma sätt som Android kunnat göra sedan flera år. Ett ess i rockärmen för iOS är dock sin förmåga att kunna "page:a" (kom inte på ett bättre ord) appar.

Android var precis som iOS ganska kass i början, men numera är det ett snabbt och slipat OS. Tyvärr har många tillverkade som t.ex. Samsung för vana att förstöra mycket av den trevliga upplevelsen som ett mer rent Android ger. Jag kör idag en Oneplus 5T och innan dess en Oneplus 3. Dessa är helt klart de med bäst Androidupplevelse jag någonsin påträffat, Nexus eller Pixel ligger väl iof på ungefär samma nivå.

Som folk säger så är Androidtillverkarna dåliga på att uppdatera sina enheter, där är Apple otroligt mycket bättre. För min del blir det troligtvis inte iOS på flera år, dels pga ovan nämnda och det faktum att man blir väldigt mer låst med iOS än Android. Gillar jag inte något i Android byter jag ut det, så funkar helt enkelt inte iOS och där är det i dagsläget ganska mycket jag inte gillar.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Samsung Note 8, som jag fått genom jobbet. Börjar dock känna att hela hetsen av att skaffa en ny telefon 1 gång om året är direkt larvig. Tillverkarna har oss exakt där de vill ha oss, som blinda, viljelösa fånar som bara måste ha det senaste. Dessutom är jag nästan osunt fixerad vid att kolla mail, mess osv på telefonen. Fundera allvarligt att skaffa en telefon som enbart går att ringa med.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

@drakelito: en av som större fördelarna med Android är att du inte kommer ha problem med att spela nästan alla mediaformat.
tex har du en media server, emby mm så kan du direkt streama utan att först behöva transkoda materialet.
det spelar stor roll om man tex har sin media på en svagare nas.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Hade samsung 6 edge eller vad den heter. Sämsta skiten jag haft. Laggade och program krashade titt som tätt.

Widgets är skönt och allt man kan göra, men i ärlighetens namn så gör man inte mer än allt som går på en Iphone. Och det Iphone gör, gör den bäst.

Har Iphone X för tillfället.

Ge exempel

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Ge exempel

Stabilitet.
Flyt
Kamera
Respons i panelen (input lag på fingret)
Uppdateringar (säkerhet)

Spotify, Instagram, Snapchat, Facebook, Whatsapp, BankID, Bankappar, Swish osv.

Allt fungerar utmärkt och det är aldrig något fel.

Vad mer behöver man?

Nischade personer har säkert mer kul med android, men det är inte generell användning, det är pill pill, dvs individualistiska intressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Stabilitet.
Flyt
Kamera
Respons i panelen (input lag på fingret)
Uppdateringar (säkerhet)

Spotify, Instagram, Snapchat, Facebook, Whatsapp, BankID, Bankappar, Swish osv.

Allt fungerar utmärkt och det är aldrig något fel.

Vad mer behöver man?

Nischade personer har säkert mer kul med android, men det är inte generell användning, det är pill pill, dvs individualistiska intressen.

1. Stabilitet? Möjligt, beror väl på enheten.
2. Flyt? Knappast med äldre Apple-enheter.
3. Kamera? Nej, Samsungs är bättre.
4. Respons? Nej, vill nog påstå att Samsungs skärmar är bättre, både respons och skärmkvalité. (Möjligtvis med undantag för IPhone X, som dock består av en Samsung skärm)
5. Uppdateringar? Fine, Apple största fördel. Ur ett säkerhetsperspektiv är nog uppdateringarna bra. Men det har ju också varit mycket snack om att Apple medvetet gör sina enheter långsammare med sina uppdateringar.

Har själv Ipad och Macbook så har själv Apple. Och instämmer att iPhone var väldigt coolt, innovativt och prestigefullt för bara några år sedan. Men sen Steve Jobs dog så känns det inte som att Apple har kommit med så mycket nytt. Skillnaden mellan Android och Apple är idag betydligt mindre.

Det enda som i grund och botten faktiskt skiljer sig enheterna emellan (ur ett Svenssonperspektiv) är prislappen och logotypen. Och personligen så anser jag inte att dubbla priset för ett bitet äpple är värt pengarna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det jag tycker är konstigt att enligt flera källor är iPhoneX världens mest sålda telefon och jag undrar vad folk gör med sina telefoner eftersom de behöver ha en för 10 000kr?
https://www.svd.se/apples-iphone-x-blev-varldens-mest-salda
Alltså jag förstår varför vissa och t.o.m många köper en iPhoneX, men en 10 000kr telefon är världens mest sålda, är världens folk så otroligt rika?

Många konsumenter köper sånt på avbetalning, så att uppskörtningen slås ut på en mindre summa per månad.
Korkat ur ett ekonomisk synpunkt men om det är sån status att överspendera på nånting man knappast has så stor glädje av, visst, kör på.

Efter nån iPhone och ett par Sonys så jag kört på en budget-Motorola och den gör ju 98-99% av vad de dyrare telefonerna gör.

Ex, Telia idag:
iPhone X 64GB: Minsta totalkostnad 17976kr över 24månader, 6GB surf ingår.
Rutten deal, om du frågar mig.

Men jag har ju Apple-aktier så köp på för fan, deras produkter är de bästa sedan skivat bröd.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Gillar Apple. Design, byggkvalitet och mjukvara. priset kan jag leva med.
Vill inte säga att Apple är först med allt men dom får det dom leverar att fungera. Tänker då på Airplay, airprint och homekit som ex. Kanske inte alltid fullt med funktioner till en början med det arbetas ständigt vidare och det känns skönt som användare att veta. Även om mjukvaru uppdateringarna dom senaste åren blivit sämre och sämre när det gäller buggar.
Senaste aha jag fick var att jag bytt ssd i min macbook då den havererade.
Alltså tom ssd i burken, två val hade jag.
1 nyinstallera os:et via internet direkt från bootskärmen (dedu Microsoft)
2 installera backupen direkt från timemachine. 10 år gammal osx funktion som lanserades på riktigt i win 10.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

1 nyinstallera os:et via internet direkt från bootskärmen (dedu Microsoft)
2 installera backupen direkt från timemachine. 10 år gammal osx funktion som lanserades på riktigt i win 10.

Jo Apple är ju klart bättre än MS på att leverera ett OS med applikationer färdigt och klart att användas från uppstart, OS X är trevligare på det sättet.
Annars så finns det mängder med billig backupmjukvara till Windows så du kan återställa till valfri ny disk, visst, det ingår inte, men det är lätt lösbart.

Jaja, vill inte ge mig in på den där barnsliga "Apple vs. Microsoft"-debatten, den passar bäst på högstadiet.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

bojkottade samsung efter min S6... blev trött på all bloatware, så köpte en Oneplus 5T, jädrar va skillnad kommer nog aldrig gå tillbaka ^^

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@drakelito: en av som större fördelarna med Android är att du inte kommer ha problem med att spela nästan alla mediaformat.
tex har du en media server, emby mm så kan du direkt streama utan att först behöva transkoda materialet.
det spelar stor roll om man tex har sin media på en svagare nas.

Piratmaterial, otippat att det e bäst på android.
Du kan såklart prata om lagligt rippad media, men sannolikt inte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

[quote postid="17397277" userid="142940" name="Json_81"]
Piratmaterial, otippat att det e bäst på android.
Du kan såklart prata om lagligt rippad media, men sannolikt

eller så samlar man på filmer som man köper och vill slippa hålla på med skivor. eller filmar matrial från tävlinga och lägger upp där personers vänner och släktar kan titta. nackdelen för dessa vänner släktingar är när man stängt av transkodning på servern för det är så många som vill titta. då kan dom inte se ett skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

4. Respons? Nej, vill nog påstå att Samsungs skärmar är bättre, både respons och skärmkvalité. (Möjligtvis med undantag för IPhone X, som dock består av en Samsung skärm)

Min erfarenhet av den S8+ jag hade och den Note 8 som jag har är att båda har något slags problem med Touchen som gör att det ibland knappt funkar att göra snooze på larmet osv. Vet från diskussioner på Swedroid att jag inte är ensam om problemet. Hur spritt det sen är vet jag dock inte. Knappast relevant i en jämförelse mellan Android/iPhone hur som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

1. Stabilitet? Möjligt, beror väl på enheten.
2. Flyt? Knappast med äldre Apple-enheter.
3. Kamera? Nej, Samsungs är bättre.
4. Respons? Nej, vill nog påstå att Samsungs skärmar är bättre, både respons och skärmkvalité. (Möjligtvis med undantag för IPhone X, som dock består av en Samsung skärm)
5. Uppdateringar? Fine, Apple största fördel. Ur ett säkerhetsperspektiv är nog uppdateringarna bra. Men det har ju också varit mycket snack om att Apple medvetet gör sina enheter långsammare med sina uppdateringar.

Har själv Ipad och Macbook så har själv Apple. Och instämmer att iPhone var väldigt coolt, innovativt och prestigefullt för bara några år sedan. Men sen Steve Jobs dog så känns det inte som att Apple har kommit med så mycket nytt. Skillnaden mellan Android och Apple är idag betydligt mindre.

Det enda som i grund och botten faktiskt skiljer sig enheterna emellan (ur ett Svenssonperspektiv) är prislappen och logotypen. Och personligen så anser jag inte att dubbla priset för ett bitet äpple är värt pengarna

Argumenterar inte mot dina personliga åsiker. Jag har haft varenda android, från första galaxyn, till 6 edge. Från Asus padfone till LG G2 osv.

Alla lider av samma sak.

Iphone X är faktiskt den första Iphone som har sämre responstid (samsungskärm). Ironiskt nog.

Iaf, dom äldre telefonerna är inte sega alls. Detta är åtgärdat av en uppdatering som inte segar ner telefonen när batteriet blir gammalt.

Jag skiter fullständigt i märke hit och dit, men Iphone har A-l-l-t-i-d fungerat för mig. Har haft alla förutom Iphone 8.

Nämn en androidlur som fungerar med sprucken skärm? Digitizern slutar fungera så fort skärmen får en spricka.

The small things

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Argumenterar inte mot dina personliga åsiker. Jag har haft varenda android, från första galaxyn, till 6 edge. Från Asus padfone till LG G2 osv.

Alla lider av samma sak.

Iphone X är faktiskt den första Iphone som har sämre responstid (samsungskärm). Ironiskt nog.

Iaf, dom äldre telefonerna är inte sega alls. Detta är åtgärdat av en uppdatering som inte segar ner telefonen när batteriet blir gammalt.

Jag skiter fullständigt i märke hit och dit, men Iphone har A-l-l-t-i-d fungerat för mig. Har haft alla förutom Iphone 8.

Nämn en androidlur som fungerar med sprucken skärm? Digitizern slutar fungera så fort skärmen får en spricka.

The small things

Både den Google Galaxy Nexus som jag haft, den som syrran har, en Xiaomi Redmi Note 3 (visserligen en liten spricka) samt den Moto G5 Plus som min vän spräckte skärmen duktigt på (

) fungerar digitizern på utan några problem.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Argumenterar inte mot dina personliga åsiker. Jag har haft varenda android, från första galaxyn, till 6 edge. Från Asus padfone till LG G2 osv.

Alla lider av samma sak.

Iphone X är faktiskt den första Iphone som har sämre responstid (samsungskärm). Ironiskt nog.

Iaf, dom äldre telefonerna är inte sega alls. Detta är åtgärdat av en uppdatering som inte segar ner telefonen när batteriet blir gammalt.

Jag skiter fullständigt i märke hit och dit, men Iphone har A-l-l-t-i-d fungerat för mig. Har haft alla förutom Iphone 8.

Nämn en androidlur som fungerar med sprucken skärm? Digitizern slutar fungera så fort skärmen får en spricka.

The small things

Det vi båda säger är endast personliga åsikter och upplevelser. Min förra mobil, en Samsung Galaxy Alpha tappade jag minst 1000 gånger i all möjlig terräng och hade knappt någon repa i skärmen. Har dock inte heller märkt av någon generellt skillnad på digitizern varken hos iPhone eller Android-enhet. På vissa enheter funkar helt enkelt skärmen fortfarande, fastän skärmen är sprucken och på andra gör det inte. Det är knappast så att iPhone är underrepresenterade i den statistiken.

Men vi ska man ha i åtanke att samtidigt som Apple med iPhone har närmat sig Android-tillverkarna, har dock Android-tillverkarna själva splittrat från varandra och börjat utveckla egna system i ett försök att få de mer unika.
Att därför jämföra iPhone vs Android är idag mer eller mindre betydelselös eftersom det finns så extremt många olika Android-varianter att vissa Android-varianter till och med skiljer sig mer än vissa andra Android-enheter skiljer sig från iPhone.

Sen skulle jag nog säga att många av detaljerna folk stör sig i många fall är handhavandefel. Exempelvis att folk laddar ner en massa appar som står och gnager sig i bakgrunden och på så viss drar batteri och segar ner prestandan. Skulle också säga att risken för "handhavandefel" är som störst när man byter från en tillverkare till en annan. Och att man sedan aldrig gav den nya tillverkaren någon riktig chans. Samt att problem men hade i början blivit någon sorts "arv" som sedan tar med sig och permanentiserar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

För dig kanske. Min subjektiva åsikt är att Samsung UI är Jävla Långsam. En premium-produkt för 8 000 SEK år 2018 och den laggar och har sig på det här sättet? En gammal iPhone 5S är minst lika snabb i UI't? Nej, jävla långsam är exakt rätt ordval imho.

Jag har S5 Neo, vilket är rätt gammalt idag men det är bara att lägga in Nova Launcher och ändra 2, 3 st inställningar så blir det rejält med mer fart, troligtsvis mycket snabbare än de flesta telefoners vanliga UI som är medvetet gjort lite segt så att folk vet vad de gör.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kommer från Windows phone och hade gärna stannat där, bortsett från det trista app-utbudet. Så nu kör jag android och en av de större anledningarna till att jag kör android är priset. Apples telefoner ligger i för hög prisklass och deras billigaste (5c) är för liten. Har aldrig provkört iphone som min egen telefon, så vet inte om det skulle göra mitt liv bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej, du har fortfarande inte postat något som stödjer ditt påstående. Till dess du gör det förblir det ett grundlöst påstående som skulle kunna vara sant men förmodligen inte är det. Däremot har det garanterat hänt att iPhones fattat eld under laddning liksom det lär ha hänt för telefoner från de flesta andra tillverkare. Att någon annan skulle lägga tid på att leta upp källor som stödjer ditt påstående åt dig är förmodligen lika sannolikt som att en iPhone skulle fatta eld under laddning

I så fall finns det väl inte heller några belägg för att Galaxy Note 7 ska ha brunnit om man inte får använda sig av nyheter som källa?
Men instämmer med dig ändå, Galaxy Note 7 är väl den enda riktiga mobilen som ha haft det som ett riktigt problem, även utanför laddningen. I många de andra fallen som inte rör Galaxy Note 7 så är det troligtvis laddaren som är den största boven.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Vad mer behöver man?

Nischade personer har säkert mer kul med android, men det är inte generell användning, det är pill pill, dvs individualistiska intressen.

Ja, varför skall man vara individuell.

Mycket enklare att vara en del av homogen massa som bara gör vad andra gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I så fall finns det väl inte heller några belägg för att Galaxy Note 7 ska ha brunnit om man inte får använda sig av nyheter som källa?
Men instämmer med dig ändå, Galaxy Note 7 är väl den enda riktiga mobilen som ha haft det som ett riktigt problem, även utanför laddningen. I många de andra fallen som inte rör Galaxy Note 7 så är det troligtvis laddaren som är den största boven.

Jo

http://www.samsung.com/us/note7recall/

Men frågan var ju inte om nån iPhone brunnit eller inte utan om det var ett vanligt förekommande problem att iPhones fattade eld under laddning (och att det då verkligen berodde på iPhonen och dess originaltillbehör). Jag tror som du är inne på (iaf tolkar jag det så) att det i de flesta fall handlar om att man köpt billiga budgetladdare som inte varit bra nog, ett problem som lär gälla överlag oavsett vilken telefon man har. Att det dock funnits iPhones som fattat eld under laddning ser jag dock som bevisat bortom allt tvivel, vore snarare konstigt om det inte var så sett till antalet sålda enheter.