Huawei honor känslig mot beröring?

Permalänk
Medlem

Huawei honor känslig mot beröring?

Jag vet inte om min Huawei Honor 8 har beröringsskräck. Den klagar ofta om man tar den på kanten (eller täcker för) på toppen av mobilen och säger aja baja... någon som vet varför denna beröringsskräck?

Permalänk
Medlem

@dannesthlm:
@Huawei

Hej! jag hade lösningen men sabbade min egen lur...
Det finns en inställning för att stänga av funktionen som hindrar att telefonen låses upp och man täcker ovansidan.

Kollade på min lur och kunde inte hitta inställningen men mindes att det fanns någon "shortcut" så jag googlade.
"Power + Vol-UP" x 3 = stänger av OCH på denna funktion.

Testar, mycket riktigt aktiverar denna kombination "touch-disable" funktionen MEN man kan inte stänga av funktionen igen och inställnigen i menyerna är borttagen i senaste uppdateringen. MEGAFAIL!

Hitta du en lösning så PM mig

Permalänk
Huawei
Skrivet av dannesthlm:

Jag vet inte om min Huawei Honor 8 har beröringsskräck. Den klagar ofta om man tar den på kanten (eller täcker för) på toppen av mobilen och säger aja baja... någon som vet varför denna beröringsskräck?

Hej @dannesthlm

Du kan deaktivera denna funktionen på Honor 8 under Inställningar --> Smart assistans --> Peka och inaktivera-läge
Den är där för att förhindra att du inte ska kunna göra felaktiga tryckningar om telefonen är i fickan eller i en väska tex.

Mvh Christian