Billigast på småelektronik?

Permalänk
Medlem

Billigast på småelektronik?

Jag har handlat småelektronik, arduinoprylar etc från flera olika ställen. Men nu på sistone har det ofta blivit på kjell trots att det är dyrt och inte så välsorterat. Jag har beställt grejer från kina någon gång (minns ej om det var ebay eller aliexpress) men jag åkte då på ganska rejäl importavgift så blev inte så jätteprisvärt i slutändan. Nu är jag sugen på att lägga en rätt stor beställning, men jag är inte riktigt säker på vartifrån jag bör beställa.

Vart köper ni era grejer? Vad är egentligen billigast? Tacksam för tips.

Permalänk
Medlem

Här har jag köpt lite prylar. Kan ej säga om dom är billiga. Kolla själv.
https://www.electrokit.com/

Permalänk
Medlem

Beror ju lite på vad du ska köpa.. Vet inte hur mycket arduinospecifikt som finns men Elfa, Farnell, TME, Digikey, Mouser borde vara ordentligt mycket bättre för standardkomponenter.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Jag brukar handla sådant på Conrad, där finns också mycket standardkomponenter till bra priset, handlar du för 600 spänn får du också gratis frakt.

Hemsidan kan dock vara lite jobbig, rekommenderar att du söker och använder filtren till vänster för att hitta det du ska ha.

Permalänk
Medlem

Jag köper mycket från microkit.se, de gör det enkelt att handla från stora leverantörer för privatpersoner.