Permalänk
Skrivet av Gramps-Makarov:

windows 10 med orginal clock på cpu och graffikkortet och alla inställningar på medium i 1080p
Snitt 120fps och 30fps i smokes

Windows 10 med clock, cpu 4.6 graffikkort 1125core och 1550minnen samma inställningar sedan innan
snitt 150fps och 45smokes

Rollade tillbaka till windows 7 ultimate
Orginal clock och fick nu istället 240 i snitt men tappar ändå ner till 50 i smokes tyvärr
Clockade allting och har nu hamnat på 270 i snitt och 80 i smokes.

Min dator är ju som sagt lite äldre och läste att windows 7 skulle kunna ge en boost och det har det absolut gjort.
Spelet går att spela igen men är ju absolut inte som förut.

Sen sjunger nog min dator tyvärr på sina sista dagar/månader, börjat ge fraktaler och frysa sig lite (detta även utan klocknning).
Ni som läser detta får även tänka på att nyare datordelar inte är gjorda för att använda windows 7 och ni får inte full direx 12 tror jag det var så vissa nyare spel kommer inte att gå att spela.

Ny proc med nya mobo och ett bios i tiden gjorde mitt till 250-300 fps konstant. Blev kanon och då kör jag ingen överclock på något, enbart satt fläktkurvan högre på procfläkten, tycker 7600k är en jäkligt varm processor om jag inte misstar mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk

ja jag hade precis den roliga upplevelsen när jag satt och spelade att datorn dog.
Luktade nu bränt från moderkortet så tror det har gett upp helt nu, tur som är har jag ett gammalt i reserv och skall testa detta.

Men är absolut på tiden nu att uppgradera mina gamla 2600k som har tuffat på starkt nu ett längre tag.

blir nog att söka efter lite begagnade delar då man har spenderat lite för mycket på roliga saker.

Permalänk
Medlem

@Gramps-Makarov:

I annonsdelen här på sweclockers tror jag att du kan komma rätt billigt undan, så kika på det.

Visa signatur

i7 8700k, Be quiet pure rock, Evga 1070 SC ACX 3.0, Asus z370-p, 16gb DDR4 3000mhz.

Permalänk
Medlem

Går inte att utesluta värmeproblem bara för att man har ett välventilerat chassi osv. Kylaren kan t.ex. sitta löst eller fel eller det kan vara en massa damm i datorn. Enklast och enda sättet är att kolla temperaturerna vid belastning.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Chillkungen:

@donpeppo: skall testat!jag tror ju hårt på mjukvarufel, känns konstigt om man inte ens kan spela cs i 120/144fps med en descent i5 och ett descent gtx..

Förlåt...

Descent = Härkomst/Nedstigning
Decent = Anständig/Hygglig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@almness: jaja, alltid finns det någon språkpolis på alla forum som inte har något bättre för sig

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Inaktiv

Stängt av allt vid fokus stöd inställningarna?

Start Menyn > Inställningar > System > Fokusstöd > Stäng av allting som är enable på den sidan

Är något på där ger det problem med spel i helskärms läge

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Chillkungen:

@almness: jaja, alltid finns det någon språkpolis på alla forum som inte har något bättre för sig

Jag hade iallafall vett nog att be om ursäkt innan tillrättavisningen 🙄

Förresten, har du stängt av game mode inifrån spelet via overlayen(Windowsknappen+G)? Om inte så gör det innan du stänger av game mode i inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@almness: Vad menar du?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Chillkungen:

@almness: Vad menar du?

Aktivera game mode i windowsinställningarna, hoppa sedan in i ett spel och håll in Windowsknappen+G och stäng av game mode där. Hoppa sedan ur spelet och stäng av Xbox dvr i inställningar. När du gjort detta bocka för "disable fullscreen optimizations" för alla spel.

Rapportera gärna tillbaka om det löste problemet.

Annars kan det vara Windows 10 1803 som spökar, för mig flöt 1803 på väldigt bra tills första cumulative updaten kom och introducerade microstutters och allmänt försämrad spelprestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men jobbar processor och gpu som de ska?
Hur många % får du ur gpu och processorn när du spelar?. Hålla på och ändra massa inställningar innan på måfå känns långsökt.
GPU:n lär ju lika uppemot 70-100% skulle jag gissa Cpu 50% och uppåt om de jobbar som de ska.

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Ljunki:

Men jobbar processor och gpu som de ska?
Hur många % får du ur gpu och processorn när du spelar?. Hålla på och ändra massa inställningar innan på måfå känns långsökt.
GPU:n lär ju lika uppemot 70-100% skulle jag gissa Cpu 50% och uppåt om de jobbar som de ska.

Nu skäms jag lite, visst ska man börja med att felsöka ordentligt...

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem för ett par månader sen, då var det 970 ovh drivrutinerna som var dåliga. La in äldre drivrutiner och problemet var borta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Nu skäms jag lite, visst ska man börja med att felsöka ordentligt...

va inte menat mot dig så, mer allmänt..

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag hade liknande problem för ett par månader sen, då var det 970 ovh drivrutinerna som var dåliga. La in äldre drivrutiner och problemet var borta.

Vilken driverversion kör du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k, Be quiet pure rock, Evga 1070 SC ACX 3.0, Asus z370-p, 16gb DDR4 3000mhz.

Permalänk
Medlem

några grejer som kan vara bra att veta när man felsöker kring cs go kan vara följande två kommandon.

cpu_frequency_monitoring 2 för att se din cpu belasting i spelet. den borde ligga nära 100%

-autoconfig som launch option för att nollställa alla dina configs.

i övrigt så är det bra att använda hög prestanda som energi alternativ i nvidia inställningar (vet ej vad amds motsvarighet heter) och hög prestanda som energi plan i windows.

Permalänk

Oj vet ej hur gpu och cpu jobbar procentmässigt, måste kika, nu är det dock mycket bättre efter att jag bytte upp komponenter, känns som att den älsre 3570k och 970 samt gammalt mobo hade lite svårt att samarbeta, en uppdatering på mobot kanske skulle funkat men var endå så sugen på nya grejer

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Avstängd

är det 2x4gb av ram eller bara 1x8gb ram ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

@_Merc_: nu har jag 2 x 8

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Medlem

snd_updateaudiocache
snd_rebuildaudiocache

fixade mina fps problem i csgo

Visa signatur

CPU: i7 5930K MB: MSI x99s Gaming 7 GFX: Gigabyte Aorus 1080 ti RAM: 16GB Vengeance LPX 2800MHz PSU: Corsair Ax1200i - Custom Loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chillkungen:

@_Merc_: nu har jag 2 x 8

okaj för det stod 8gb ram i specs så jag funderade på om det var RAM som flaskade.

har du testat att höja till högsta inställningar och där efter gå ner lite i inställningar för ibland kan det bugga ur och låg inställningar kan ge sämre FPS än höga.

Om du har möjligheten att testa med ett annat grafikkort så bör du gör det, för det kan vara 970s Vram som spökar.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

okaj för det stod 8gb ram i specs så jag funderade på om det var RAM som flaskade.

har du testat att höja till högsta inställningar och där efter gå ner lite i inställningar för ibland kan det bugga ur och låg inställningar kan ge sämre FPS än höga.

Om du har möjligheten att testa med ett annat grafikkort så bör du gör det, för det kan vara 970s Vram som spökar.

Ah okej, ah sorry, köpte nya komponenter mitt i tråden, har ej testat att börja högt o gå neråt och försöka hitta en ”sweet spot”, men som det är nu är det bra mycket bättre än hur det var när jag skapade tråden.. då var det förjävligt, nu är det som det ska vara i stort sätt, förutom att det kan smålagga precis när man tabbar scoreboarden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.