Permalänk
Medlem

Bästa SPA-hotellet?

Hejsan

Funderar på att tvinga med mig sambon på en SPA-weekend men vet inte riktigt vad jag ska välja. Det ska vara här i Sverige och två givna alternativ är Yasuragi och Loka Brunn. Det bör väl vara ett paket med en eller två övernattningar, middagar och olika val av behandlingar.

Några idéer?

Permalänk
Avstängd

Hej!

Inte en aning om vad som är 'bäst', det är nog en del egna preferenser som får spela in också.
Jag har själv aldrig varit på något av dem två alternativen du listat, men känner väl till dem av andra som har varit där.

Ett tredje som kanske kan smyga sig in på listan: Varbergs Stadshotell & Asia Spa.

Permalänk
Medlem

Jag har hört flera stycken, inklusive min flickvän som har rekommenderat Strandbaden i Falkenberg. Har själv inte vart där ännu, trotts att jag bor här men hon har bokat en övernattning med spa och 3-rätters middag nu i Juli för oss.

Verkar riktigt schysst, finns ganska mycket information på deras hemsida också som du kan spana in

Permalänk
Medlem

Jag har varit både i Varberg, Tylösand i Halmstad och Ystad Saltsjöbad. Sambon har också varit i Falkenberg. Av de vi varit på är vi båda överens om att Ystad saltsjöbad är lite i en klass för sig, mycket fint och trevligt! Superlyxig kännsla på allt, god mat, jättefina rum, riktigt nice spa mm. Så skulle absolut rekommendera det! Ganska dyrt dock..

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Gränsö slott eller Vadstena klosterhotell

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hejsan

Funderar på att tvinga med mig sambon på en SPA-weekend men vet inte riktigt vad jag ska välja. Det ska vara här i Sverige och två givna alternativ är Yasuragi och Loka Brunn. Det bör väl vara ett paket med en eller två övernattningar, middagar och olika val av behandlingar.

Några idéer?

Här är några på västkusten:

Göteborg - Arkens spa.
https://www.arkenhotel.com/paket

Varberg - Varbergs Stadshotell & Asia Spa.
Som redan nämts
https://www.varbergsstadshotell.com/paket

Stenungsund - Stenungsbaden.
https://www.stenungsbaden.se/spa-erbjudande

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av icecreameN:

Hej!

Inte en aning om vad som är 'bäst', det är nog en del egna preferenser som får spela in också.
Jag har själv aldrig varit på något av dem två alternativen du listat, men känner väl till dem av andra som har varit där.

Ett tredje som kanske kan smyga sig in på listan: Varbergs Stadshotell & Asia Spa.

Jag måste höja ett "varningens" finger för Varbergs Asian Spa då jag ser att det nämnts två gånger.

Jag har varit där två gånger, tycker stället är alldeles för nedgånget och erbjuder ingenting utöver det vanliga. Skulle inte rekommendera det och förstår inte heller varför så många verkar tycka det är värt att rekommendera.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ystads saltsjöbad och Kosta art hotell kan jag rekommendera.
Falkenbergs strandbad får jag tyvärr rösta ner, vi blev ganska dåligt bemötta där, samt att man endast hade spa access till kl 19 på ankomstdagen, och ingen alls på avresedagen.
Eftersom att vi anlände kl 18 och bara skulle bo en natt så blev det alltså inget spa alls.
Så en ganska dyr och meningslös övernattning blev det, väldigt besvikna.

Ystad och Kosta har öppet spa avdelningen fram till kl 23 har jag för mig, och sedan får man även access på avresedagen.
God mat och trevlig personal.
Ystad har man fler möjligheter i om man inte bara vill vara på hotellet.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag måste höja ett "varningens" finger för Varbergs Asian Spa då jag ser att det nämnts två gånger.

Jag har varit där två gånger, tycker stället är alldeles för nedgånget och erbjuder ingenting utöver det vanliga. Skulle inte rekommendera det och förstår inte heller varför så många verkar tycka det är värt att rekommendera.

Ah så kan det ju vara, var nog närmare 10 år sedan jag var där.
Ta min Varbergs-rekommendation med en nypa salt då

Arkens spa är värt ett besök tycket jag iaf

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Steam hotel var riktigt trevligt när jag var där.
Provade iofs inte spa-avdelningen då jag var där i annat syfte.

Men riktigt fina rum, god mat på både bottenvåningen och längst upp i hotellet.

Ligger precis vid vattnet så väldigt fin utsikt + att poolen vid spa:et har en utomhusdel som är ganska högt upp i huset så såg riktigt fint ut.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hejsan

Funderar på att tvinga med mig sambon på en SPA-weekend men vet inte riktigt vad jag ska välja. Det ska vara här i Sverige och två givna alternativ är Yasuragi och Loka Brunn. Det bör väl vara ett paket med en eller två övernattningar, middagar och olika val av behandlingar.

Några idéer?

Jag bjöd frugan till Yasuragi på vår bröllopsdag för några år sedan, det var riktigt trevligt även om det kändes lite märkligt att äta middag i morgonrock!

Även om vi inte tog några behandlingar så var det ett trevligt ställe med god mat, sköna bad och ett fantastiskt läge. Vi tog båten från Nybroplan/Strandvägen till Hasseluddens brygga och promenerade upp till hotellet, betydligt trevligare än att stånka fram på en SL-buss genom stan. Jag har en släkting som jobbar i hudvårdsbranschen och hon pratade varmt även om deras behandlingar. Rekommenderas!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag tyckte Steam hotel var riktigt trevligt när jag var där.
Provade iofs inte spa-avdelningen då jag var där i annat syfte.

Men riktigt fina rum, god mat på både bottenvåningen och längst upp i hotellet.

Ligger precis vid vattnet så väldigt fin utsikt + att poolen vid spa:et har en utomhusdel som är ganska högt upp i huset så såg riktigt fint ut.

Steam hotell har inget SPA att tala om, det är snarare en bar/lounge med pool. Trevligt hotell dock men inget att rekommendera om man åker för SPA-delen. Däremot ett grymt äventyrsbad vägg i vägg (Kokpunkten)

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Guestah:

Gränsö slott eller Vadstena klosterhotell

Second this (Gränsö Slott alltså).

Permalänk
Medlem

Vann mellan Munkedal och Lysekil var riktigt bra när vi var där sist för nått drygt år sedan. Bra käk i restaurangen dessutom och ett väldigt trevligt spa. Rummen håller god klass men är kanske inget extraordinärt direkt. Väl värt ett besök!

Permalänk
Medlem

Ystad saltsjöbad och Kosta kan jag också rekommendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Steam hotell har inget SPA att tala om, det är snarare en bar/lounge med pool. Trevligt hotell dock men inget att rekommendera om man åker för SPA-delen. Däremot ett grymt äventyrsbad vägg i vägg (Kokpunkten)

aah, som sagt, var inte på SPA-avdelningen. Men bar/lounge med pool låter mer i min stil

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Köp några hundra liter med Loka (valfri smak/doft) och fyll badkaret med det. Tänd ljus och placera runt om. Beställ hem sushi och lägg en Chablis (alt en Sake eller ljus lager) på kylning. Låt några stenar ligga på värmning på låg värme i ugnen och smält mörk blockchoklad i vattenbad för senare inpackning. Skiva gurkskivor för ögonplacering. Lägg fram nagelsax och nagelfil så ni kan ge varandra pedikyr. Har du bastu kan du köpa grovsalt och förvandla den till en saltbastu.

Och bara mys!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Arken Spa i Gbg tar jag alltid när vi drar på spa-weekend. Dom har bra paket med mat också. Trevlig personal. Syster spa-med asia spa i varberg, men större och trevligare anläggning, också Asien-inspirerat.
Har kort på asia spa i varberg, lite mindre, uppfräshat nyligen. Dock kan man köpa paket där mat på Nami ingår, helt klart en av mina favorit-restauranger i södra sverige.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här