SweClockers på plats för Computex 2018

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på plats för Computex 2018

Nu går startskottet för Computex 2018 i Taiwans huvudstad Taipei, och givetvis är SweClockers på plats för att spana på alla intressanta produkter som visas upp. Häng med under resans gång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur varmt är det egentligen?

Permalänk
Medlem

Fint att se bröderna Ralph Lauren på plats!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fiskebulle:

Hur varmt är det egentligen? https://i.imgur.com/gxgL9oN.png

Mellan 27-30 grader och en luftfuktighet som ligger runt 90%. I mitt fall är "man on fire" inte långt ifrån sanningen, värmen här är helt sjuk.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Epic:

Mellan 27-30 grader och en luftfuktighet som ligger runt 90%. I mitt fall är "man on fire" inte långt ifrån sanningen, värmen här är helt sjuk.

Som i Stockholm i helgen då

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Som i Stockholm i helgen då

Inte i närheten! Luftfuktigheten i Asien gör att inte kan kyla ner sig själv genom att svettas, det handlar inte så mycket om temperaturen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Fluf:

Som i Stockholm i helgen då

Skrivet av Ziddie:

Inte i närheten! Luftfuktigheten i Asien gör att inte kan kyla ner sig själv genom att svettas, det handlar inte så mycket om temperaturen.

Som @Ziddie skriver, Sveriges 27-30 grader går inte att jämföra i kombination med den luftfuktigheten. Man vill helt enkelt inte vara utomhus och kläderna klibbar sig fast på kroppen efter bara nån minut.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Som i Stockholm i helgen då

Inte direkt jämförbart med tanke på en luftfuktighetsskillnad som råder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Som @Ziddie skriver, Sveriges 27-30 grader går inte att jämföra i kombination med den luftfuktigheten. Man vill helt enkelt inte vara utomhus och kläderna klibbar sig fast på kroppen efter bara nån minut.

Det var 27+ och 60+ luftfuktighet för några dagar sedan i just Sverige (iaf Malmö). Ett land som ligger runt 56:e breddgraden (Skåne syftat). Kläderna klibbade rätt bra här med ska jag meddela...

Fördelen vi har är svala nätter, och det är sällan vi har så här varmt. Men i gengäld har ofta lokaler/byggnader i en sådan stad AC och anläggningar designade att klara detta.

Vi?
Vi har extremt brandrisk, SMHI varningar för hög värme och vattenbrist så bönderna inte får lov att vattna längre... och 30+ inomhus.

Vi kan sätta relation: https://rl.se/vadret/historik.php

Förra årets väder, samma datum... finns inte ens en +20 i hela listan. Malmö hade +12, 100 fuktighet (regn).

Permalänk
Medlem

Computex 2015: synkroniseringsskärmar och GTX 980Ti.

Computex 2016: VR och RGB.

Computex 2017: AMD TR och RGB.

Computex 2018 nånting och RGB.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Intressanta reportage från eran Computex 2018 resa. Kul att se att det finns häftig teknik i vissa flygplan, tex. det ni flög, med skärmar och kontroller. Jag tänker dock en hel del på datoringenjörerna som utvecklar dessa moderkort och datordelar. Riktigt duktiga personer bakom produkterna det måste vara.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se