Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ursäkta att det inte har varit uppdateringar på ett tag. Då jag fick åka till akuten två ggr i rad inom loppet av två dagar och sedan blev jag inlagd för blodförgiftning. Jag är nu hemma med rätt antibiotika efter 40,5 graders feber toppar har det varit tufft. Tur var det väl att jag åkte in en andra gång med brorsan vi tvekade då det tar så lång tid. Men hade jag inte gjort det så hade jag inte varit i livet. Tyvärr så slutar inte det hela här utan jag måste göra nya undersökningar och i värsta fall operation om tre månader.

Jag kommer att se över vad som är viktigt att uppdatera och skriva igen men det kan kanske ta några dagar då jag är väldigt trött.

Som föregående talare sa, skit i tråden så länge! Vi får klara oss med sajter som t ex. https://gonintendo.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ursäkta att det inte har varit uppdateringar på ett tag. Då jag fick åka till akuten två ggr i rad inom loppet av två dagar och sedan blev jag inlagd för blodförgiftning. Jag är nu hemma med rätt antibiotika efter 40,5 graders feber toppar har det varit tufft. Tur var det väl att jag åkte in en andra gång med brorsan vi tvekade då det tar så lång tid. Men hade jag inte gjort det så hade jag inte varit i livet. Tyvärr så slutar inte det hela här utan jag måste göra nya undersökningar och i värsta fall operation om tre månader.

Jag kommer att se över vad som är viktigt att uppdatera och skriva igen men det kan kanske ta några dagar då jag är väldigt trött.

Taimat, strunta i tråden. Med tanke på det jag läst om din hälsa i tråden så måste du prioritera din hälsa först!
Fokusera på att vila och göra det som läkaren ger dig OK att göra. Kanske spela några av de x antal spel du håvat in..?

Krya på dig min Sweclockers-vän!

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Ursäkta att det inte har varit uppdateringar på ett tag. Då jag fick åka till akuten två ggr i rad inom loppet av två dagar och sedan blev jag inlagd för blodförgiftning. Jag är nu hemma med rätt antibiotika efter 40,5 graders feber toppar har det varit tufft. Tur var det väl att jag åkte in en andra gång med brorsan vi tvekade då det tar så lång tid. Men hade jag inte gjort det så hade jag inte varit i livet. Tyvärr så slutar inte det hela här utan jag måste göra nya undersökningar och i värsta fall operation om tre månader.

Jag kommer att se över vad som är viktigt att uppdatera och skriva igen men det kan kanske ta några dagar då jag är väldigt trött.

Snälla Tiamat ta hand om dig själv! Vi är självklart alla väldigt tacksamma för all bra info du bidrar med i denna tråd och uppskattar den tid du läger ner men det är bara en tråd på ett forum på nätet. Du ska aldrig någonsin be om ursäkt för att du inte uppdaterat oss om spel när du har klart större bekymmer att ta hand om!

Permalänk
Medlem

@Tiamat Kan bara hålla med de tidigare inläggen, krya på dig!

Permalänk
Medlem

@Tiamat ta det lugnt och koppla av. Hälsan går före allt annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ta hand om dig Tiamat!

Ett tips till er andra. South Park: The Fractured But Whole kostar just nu 329 kr på CDON, kostar annars uppemot 500 kr.

Permalänk
Medlem

Köpt ett spel digitalt, är det möjligt att göra ett återköp på detta?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Köpt ett spel digitalt, är det möjligt att göra ett återköp på detta?

Tack

Vad jag vet går det inte att göra ett återköp om det inte har ändrats här nyligen. Nintendo menar på att det är ditt egna fel att du köpte spelet utan att läsa recensioner eller beskrivningen på spelet.

Norge har ju t.ex. påpekat hur de bryter lagen i Norge när det gäller precis denna sak.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-02-22-norway-says-nin...

Känns ju konstigt att Nintendo inte ska behöva följa samma lagar som t.ex. Steam måste i Europa.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Clas Ohlson sidan är uppe igen de har rea på 15% på Nintendo. En spelkonsol kostar nu 2966,50 kr båda gråa och blå-röda finns inne:

https://www.clasohlson.com/se/view/content/search/?Ne=102186&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Vad jag vet går det inte att göra ett återköp om det inte har ändrats här nyligen. Nintendo menar på att det är ditt egna fel att du köpte spelet utan att läsa recensioner eller beskrivningen på spelet.

Norge har ju t.ex. påpekat hur de bryter lagen i Norge när det gäller precis denna sak.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-02-22-norway-says-nin...

Känns ju konstigt att Nintendo inte ska behöva följa samma lagar som t.ex. Steam måste i Europa.

Vid köp så fick jag denna bekräftelsen via mail, och jag tolkar det som om det borde gå att kräva en återbetalning, eller vads säger du ?

■Instructions for Right to Cancel (of a transaction in Nintendo Shopping Services)

You have the right to cancel this contract within 14 days without giving any reason.

The cancellation period will expire after 14 days from the day of the conclusion of the contract.

To exercise the right to cancel, you must inform us (Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Germany, fax number: +49 69 667747 95412, telephone number: for the UK and Ireland: +44 345 60 50 247 / for other EU countries and South Africa: +49 69 667747 5412, email: for the UK and Ireland: customer-support@nintendo.co.uk / for other EU countries and South Africa: eShopService@nintendo.de) of your decision to cancel this contract by a clear statement (e.g. a letter sent by post, fax or email). You may use the attached model cancellation form, but it is not obligatory.

To meet the cancellation deadline, it is sufficient for you to send your communication concerning your exercise of the right to cancel before the cancellation period has expired.

Effects of cancellation

If you cancel this contract, we will reimburse to you all payments received from you, including the costs of delivery (except for the supplementary costs arising if you chose a type of delivery other than the least expensive type of standard delivery offered by us).

We will make the reimbursement without undue delay and not later than 14 days after the day on which we are informed about your decision to cancel this contract.
We will make the reimbursement using the same means of payment as you used for the initial transaction, unless you have expressly agreed otherwise; in any event, you will not incur any fees as result of the reimbursement.

If you requested to begin the performance of services during the cancellation period, you shall pay us an amount which is in proportion to what has been performed until you have communicated us your cancellation from this contract, in comparison with the full coverage of the contract.

***

■The cancellation right expires earlier in respect of the contracts listed below:

- contracts for the supply of digital content: where we supply digital content not on a tangible medium, the cancellation right expires if we have begun our supply of the digital content after you have expressly consented that we can begin the supply before the cancellation period ends, and you have acknowledged that you lose your right to cancel the contract in this circumstance;

- service contracts: the cancellation right expires earlier if the service has been fully performed by us, the performance of the service began with your prior express consent, and you acknowledged that you lose your right of cancellation once the contract has been fully performed.

***

■Model Cancellation Form

(If you want to cancel the contract please complete and return this form.)

- To Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Germany, fax number: +49 69 667747 95412, email address: for the UK and Ireland: customer-support@nintendo.co.uk / for other EU countries and South Africa: eShopService@nintendo.de

I/We ( * ) hereby give notice that I/we ( * ) cancel my/our ( * ) contract of sale of the following goods( * )/for the provision of the following service ( * ):

- Ordered on( * )/received on ( * );

- Name of consumer(s);

- Address of consumer(s);

- Signature of consumer(s) (only if this form is notified on paper),

- Date:

( * ) Delete as appropriate.

--------------------
You have consented to Nintendo beginning with its performance immediately before the cancellation period ended, and acknowledged that your statutory right to cancel would be lost at that point.

Permalänk

Vill någon berätta för mig vad som är absolut bästa microsd kortet för Switch? Och ska man välja Samsung eller Sandisk?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vill någon berätta för mig vad som är absolut bästa microsd kortet för Switch? Och ska man välja Samsung eller Sandisk?

Jag har både Samsung Pro+ MicroSDXC 128GB och Sandisk 400GB. Mitt Sandisk-kort är lite snabbare än pro vid laddningstider. Men det är på tok för dyrt i Sverige. Jag köpte mitt från en tysk säljare förra året för 1780:-. Nu kör jag med pro-kortet i min digitalkamera istället.

Mest prisvärda jag hört är Samsung EVO.

Eurogamer har en lista med:

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-the-be...

Permalänk
Medlem

@Hasson39:

Det är just dessa två som förstör.

- contracts for the supply of digital content: where we supply digital content not on a tangible medium, the cancellation right expires if we have begun our supply of the digital content after you have expressly consented that we can begin the supply before the cancellation period ends, and you have acknowledged that you lose your right to cancel the contract in this circumstance;

- service contracts: the cancellation right expires earlier if the service has been fully performed by us, the performance of the service began with your prior express consent, and you acknowledged that you lose your right of cancellation once the contract has been fully performed.

Vilket innebär att har du börjat ladda ned spelet från E-shop har du förlorat rätten att ångra dig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Play-Asia:s andra release
Shikhondo: Soul Eater
är idag ett Shoot 'em up spel. Med start kl 17:00 går det att förhandsbeställa den release 2018 Q4:

Nedräkningssidan går att uppdatera efter nedräkningen är slut och du kan beställa via den eller gå via direktlänkarna nedan:

Innehåll:

  • Shikhondo – Soul Eater Collector’s Box

  • Shikhondo – Soul Eater Game Disc (region free)

  • Shikhondo – Soul Eater Game Manual

  • Shikhondo – Soul Eater Original Soundtrack

  • Shikhondo – Soul Eater Numbered Certificate

5,000 copies of the Switch physical release will be printed: 2,500 copies will be Limited Edition, and 2,500 will be Standard Edition.

  • Dimension Drive Nintendo Switch

Limited Edition: 3,000 copies
Standard Edition: 2,000 copies

lade till datum för release Q4, 2018
Permalänk
Medlem

Nintendo Switch - bästa caset/fodralet?

Har försökt googla mig fram lite nu.
Har ni här egna preferenser?
Skulle vilja ha en där jag kan packa ner en laddkabel till Switchen. Antar att vilken USB-C sladd som helst fungerar?

Nyfiken på Orzly: https://orzly.com/collections/nintendo-switch/products/carry-...

.. men även den här, som verkar antyda hur viktigt det är att caset är "djupt" så att inte styrsparkarna utsätts för onödigt tryck när den är stängd (synpunkter på det påståendet?): https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Keten-Upgraded-Cartridge-Ac...

... och sist den här (med svinful logga), men som verkar rymlig (om än inte nummer 2 ovan) men får plats med laddare och var billig: https://www.teknikdelar.se/deltaco-gaming-fodral-for-nintendo...

Synpunkter?
Egna förslag?

Tiamat: Hur mår du idag?

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Jag har både Samsung Pro+ MicroSDXC 128GB och Sandisk 400GB. Mitt Sandisk-kort är lite snabbare än pro vid laddningstider. Men det är på tok för dyrt i Sverige. Jag köpte mitt från en tysk säljare förra året för 1780:-. Nu kör jag med pro-kortet i min digitalkamera istället.

Mest prisvärda jag hört är Samsung EVO.

https://www.youtube.com/watch?v=fxjqhDi3DHY

Eurogamer har en lista med:

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-the-be...

Okej, låter som att sandisk kan vara snäppet bättre? Men vad är skillnaden mellan Sandisk Ultra, Extreme Pro och Extreme Plus?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Okej, låter som att sandisk kan vara snäppet bättre? Men vad är skillnaden mellan Sandisk Ultra, Extreme Pro och Extreme Plus?

Det är att det skriver snabbare t e x vid foto tagningar inget en vanlig Switch användare har någon fördel av. Switch har ett tal dvs tröskelvärde som inte går att överskrida. Finns lite andra variationer med för snabbare hastigheter till mobiler etc. Men switch kan tyvärr inte ta emot dessa hastigheter så det blir overkill.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Tiamat: Hur mår du idag?

Ja mår bättre men det är segt. Sen får jag mest sitta inne då antibiotikan gör mig känslig för uv-ljus. Perfekt när det är 25-27 grader varmt ute.

Permalänk
Medlem

Fick bli en pre-order av Shikhondo: Soul Eater
Och snart semester med, så då kommer det bli en del slö spelande med Switch i solstolen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Crash har samma input lagg som på PS4an?
Jag vet att många säger att det inte existerar, men jag hade det och det var ospelbart för mig. Undrar ifall samma problem finns för switchens version?

Skrivet av Tiamat:

Ja mår bättre men det är segt. Sen får jag mest sitta inne då antibiotikan gör mig känslig för uv-ljus. Perfekt när det är 25-27 grader varmt ute.

Krya på dig mannen, hoppas allt blir bra

Permalänk
Medlem

En sista fråga snälla ni.

Jag vet att tex Microsoft dvs xbox erbjuder garantiärenden direkt via dem, och de har verkligen en otrolig kundtjänst, så fort man upplever problem med konsolen, tillbehör, kontroll, så behöver man bara skicka in dessa tex, så får man de utbytta direkt, eller åtminstone åtgärdat.

Någon som vet hur det ligger till med Nintendo, och nintendo Switch, går garantin endast via återförsäljaren, eller har man chansen att ta det direkt via Nintendo också?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

En sista fråga snälla ni.

Jag vet att tex Microsoft dvs xbox erbjuder garantiärenden direkt via dem, och de har verkligen en otrolig kundtjänst, så fort man upplever problem med konsolen, tillbehör, kontroll, så behöver man bara skicka in dessa tex, så får man de utbytta direkt, eller åtminstone åtgärdat.

Någon som vet hur det ligger till med Nintendo, och nintendo Switch, går garantin endast via återförsäljaren, eller har man chansen att ta det direkt via Nintendo också?

Tack

Problemet med Nintendo är att det sköts av en distribution i Sverige, vilket är Bergsala.
Så garantiärenden via butiken eftersom Nintendo själva inte säljer i Sverige alls.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • New Unruly Heroes gameplay trailer. Ett spel som jag själv har väntat länge på.

  • The Download - Juni 2018

  • Arena of Valor beta footage. Betan är uppe sen igår gå in och testa den om du var en av dem som fick koden till den stängda betan. Jag själv finns där och spelar.

  • Höjdpunkterna på den europeiska eShop:en den här månaden:

Veckans lista på spelsläpp/DLC etc.

Switch Retail

  1. BlazBlue: Cross Tag Battle Deluxe Edition – €54.99

  2. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy – €39.99 (available June 29)

  3. de Blob – €29.99

  4. Harvest Moon: Light of Hope Special Edition – €35.99 until June 21; regularly €39.99

  5. Harvest Moon: Light of Hope Special Edition Bundle – €40.49 until June 21; regularly €49.99

  6. MotoGP 18 – €59.99

  7. Wolfenstein II: The New Colossus – €59.99

  8. Ys VIII: Lacrimosa of Dana – €59.99 (available June 29)

Switch Download

  1. ACA NeoGeo Money Puzzle Exchanger – €6.99

  2. Air Mail – €12.99

  3. Angels of Death – €12.49

  4. Anima: Gate of Memories – Arcade Edition – €29.99 (available June 29)

  5. Anima: Gate of memories – The Nameless Chronicles – €19.99 (available June 29)

  6. Anima: Gate of Memories – €19.99 (available June 29)

  7. Arcade Archives Renegade – €6.99

  8. Cubikolor – €7.99

  9. Dream Alone – €9.99

  10. Figment – €15.99 until July 21; regularly €19.99

  11. Fossil Hunters – €14.99

  12. Grave Danger – €19.99

  13. Inside – €19.99

  14. Limbo – €9.99

  15. Lumines Remastered – €14.99

  16. Paranautical Activity – €6.39 until July 5; regularly €7.99

  17. Photon Cube – €12.00

  18. Survive! Mr. Cube – €14.99

  19. The Journey Down: Chapter Two – €14.99 for owners of the first chapter; regularly €19.99

  20. Waking Violet – €6.99 (available June 29)

Switch Demos

  1. Fill-a-Pix: Phil’s Epic Adventure Demo

  2. Hyper Sentinel

Switch Pre-Orders

  1. Fill-a-Pix: Phil’s Epic Adventure – €7.99

  2. Final Light, The Prison – €4.96 until July 26; regularly €6.99

  3. Heroki – €6.99 until July 19; regularly €9.99

  4. Mega Man X Legacy Collection – €19.99

  5. Mega Man X Legacy Collection 2 – €19.99

  6. Rento Fortnure Monolit – €8.49 until July 7; regularly €9.99

  7. Runbow – €11.99 until July 3; regularly €14.99

  8. SpiritSphere DX – €9.00 until July 2; regularly €10.00

  9. Super Volley Blast – €8.99 until July 11; regularly €9.99

  10. The Wardrobe – €12.74 until July 6; regularly €14.99

Switch DLC

  1. Mario + Rabbids Kingdom Battle – DonkeyKong Adventure – €14.99

  2. BlazBlue: Cross Tag Battle – Additional Characters Pack 2 – €4.49

  3. BlazBlue: Cross Tag Battle – Additional Characters Pack 3 – €4.49

  4. BlazBlue: Cross Tag Battle – Yang Xiao Long – free

  5. BlazBlue: Cross Tag Battle – Blake Belladonna – free

  6. BlazBlue: Cross Tag Battle – All-in-One Pack – €16.99

  7. Harvest Moon: Light of Hope Special Edition Season Pass – €9.99

  8. Harvest Moon: Light of Hope Special Edition – Decorations and Tool Upgrade Pack – €1.99

  9. Harvest Moon: Light of Hope Special Edition – New Romances – €5.99

  10. WorldNeverland – Elnea Kingdom – set of stuffed bears – €3.33

Veckans lista

Switch Demos Europa

  1. Fill-a-Pix: Phil’s Epic Adventure Demo

  2. Hyper Sentinel

Permalänk
Skrivet av Tiamat:
  • New Unruly Heroes gameplay trailer. Ett spel som jag själv har väntat länge på.

När kommer det här ut då?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

När kommer det här ut då?

2018, Q4.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Någon som vet ifall Crash har samma input lagg som på PS4an?
Jag vet att många säger att det inte existerar, men jag hade det och det var ospelbart för mig. Undrar ifall samma problem finns för switchens version?

Krya på dig mannen, hoppas allt blir bra

köpte precis Crash digitalt, och jag upplever input lagg. Har inte spelat någon annan version så kan inte jämföra - men det känns inte som jag kommer ihåg det från barndomen.

Permalänk
Medlem

Jag har 52kr i eShop:en
Vad köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Jag har 52kr i eShop:en
Vad köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla in Kamiko, ligger på 5 USD så kanske 49 kr i svenska e-shoppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

köpte precis Crash digitalt, och jag upplever input lagg. Har inte spelat någon annan version så kan inte jämföra - men det känns inte som jag kommer ihåg det från barndomen.

Köpte den själv, men kan säga att jag gillar den här..
Känner du av input lagg här, då vill du inte spela den på Ps4an.. Där var det extremt.. här är spelet fortfarande spelbart Älskar den stort på switchen

Någon som kan tipsa om en fin stadig stand? Helst inte den där Hori som bara är massa plast o så, något simpelt?
Typ denna

Lite orolig över luftuttagen som kommer blockeras? Kanske?

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Köpte den själv, men kan säga att jag gillar den här..
Känner du av input lagg här, då vill du inte spela den på Ps4an.. Där var det extremt.. här är spelet fortfarande spelbart Älskar den stort på switchen

Någon som kan tipsa om en fin stadig stand? Helst inte den där Hori som bara är massa plast o så, något simpelt?
Typ denna

Lite orolig över luftuttagen som kommer blockeras? Kanske?

Kan det här vara något? Det är Nintendos officiella produkt som kommer ut snart.