Asus Impact VIII Qcode b2 + GTX 980TI error 43

Permalänk

Asus Impact VIII Qcode b2 + GTX 980TI error 43

Har nyligen fått stora problem med min dator. När man startar den så hänger den sig i post på Qcode b2, jag kommer inte ens åt UEFI. Så jag får starta om den hela tiden och helt hips vips så fungerar möget. Ibland på första försöket och ibland tar det en halv evighet, jag satt och klydda med det i säkert 1-2 timmar idag.
MEN..... då till problem nummer 2. När man äntligen kommit in i Windows så startar inte drivrutinerna till mitt 980Ti korrekt (IBLAND) och visar kod 43. Då är det bara till att starta om datorn igen när man äntligen fått igång den och hoppas på att det fungerar när man "yttligare äntligen fått igång den". Det är alltså en ond cykel som man hamnar i och fler saker går snart i sönder här i lägenheten lol.
Jag har testat att plocka ut en ramsticka och provat dom en för en utan framgång, jag har installerat om drivrutinerna till grafikkortet med DDU i felsäkert läge ett antal gånger. Har även testat simplare saker som att försöka starta utan något inkopplat i IO portarna och kollat så alla sladdar är på sin plats.
Tror att mitt grafikkort sjunger på sin sista stund, kan det även orsaka fel nr 1?
Jag söker lite visdom från folket här innan jag stänger ner datorn och river ner hela vatten loopen för att testa utan GPU.

Specs:

Asus Impact VIII mITX (Senaste firmware)
6600k (stock)
980ti (stock)
32 gig (2x16) corsair vengance ram (timings och volt ställt till stock manuellt i UEFI)
2st 1tb Samsung 850 i RAID 0
Windows 7 64-bit

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover