Ta en längre screenshot

Permalänk
Avstängd

Ta en längre screenshot

Hur tar man en längre bild? Det jag menar är, jag vill ta bild från topp till tå på den här sidan, hur gör man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Hur tar man en längre bild? Det jag menar är, jag vill ta bild från topp till tå på den här sidan, hur gör man?

sharex har scrolling capture om det är det du menar.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt, men funkar inte printscreen?

Edit:
Ok han ser inte hela sidan alltså

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Google Chrome includes a built-in screenshot tool, but it's a bit hidden. You'll first enter two sets of keyboard shortcuts, then enter a command to capture a full-page screenshot of any web page. Start by using the shortcut pairs below—enter the first shortcut, followed by the second—depending on your operating system:

On Mac
1. Alt + Command + I
2. Command + Shift + P

On Windows/Linux/Chrome OS
1. Ctrl + Shift + I
2. Ctrl + Shift + P

These keyboard shortcuts will open Chrome's developer menu. Just type "screenshot" and you'll see the option appear to "capture full size screenshot." Simply select this and Chrome will automatically save a full-page screenshot to your Downloads folder!

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qhrizz:

sharex har scrolling capture om det är det du menar.

Sharex?

Skrivet av AMD-FX:

Fattar inte riktigt, men funkar inte printscreen?

Hur gör man en printscreen? Det enda jag kan är shift+cmd+ 3 och -4

Edit:
Ok han ser inte hela sidan alltså

Vill ta hela sidan.

Skrivet av storPutte:

Google Chrome includes a built-in screenshot tool, but it's a bit hidden. You'll first enter two sets of keyboard shortcuts, then enter a command to capture a full-page screenshot of any web page. Start by using the shortcut pairs below—enter the first shortcut, followed by the second—depending on your operating system:

On Mac
1. Alt + Command + I
2. Command + Shift + P

On Windows/Linux/Chrome OS
1. Ctrl + Shift + I
2. Ctrl + Shift + P

These keyboard shortcuts will open Chrome's developer menu. Just type "screenshot" and you'll see the option appear to "capture full size screenshot." Simply select this and Chrome will automatically save a full-page screenshot to your Downloads folder!

Inget av det funkade, då första stycker om mac.

Permalänk
Medlem

Verkar vara möjligt i Firefox. Högerklicka på sidan och välj Ta en skärmbild, sedan Spara hela siden längst upp till höger.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L'ombra:

Verkar vara möjligt i Firefox. Högerklicka på sidan och välj Ta en skärmbild, sedan Spara hela siden längst upp till höger.

Nu vet jag inte om det är har något med just browser att göra? Nu har jag allt på Safari, lösenord och saker, har ingen lust att importera till FF, eller ens ladda ner FF.

Permalänk
Medlem

Trodde du menade att du ville ta bild på hemsidor just. Annars får du nog utveckla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Nu vet jag inte om det är har något med just browser att göra? Nu har jag allt på Safari, lösenord och saker, har ingen lust att importera till FF, eller ens ladda ner FF.

Paprazzi!

eller testa safaris file -> export to pdf.
brukar aldrig bli korrekt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Nu vet jag inte om det är har något med just browser att göra? Nu har jag allt på Safari, lösenord och saker, har ingen lust att importera till FF, eller ens ladda ner FF.

Det är fullt möjligt att ha flera browsers installerade, annars är det massor av förslag so har nämnts, eller så får du göra på den tunga vägen, editera bild för bild tills du får en hel lång.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antagligen:

Awesome Screenshot

Eller inte

Skrivet av greenforest@StackExchange:

there are strong indications that Awesome Screenshot sends information about your browser history to third party servers. I would not recommend this after all. It also has a history of integrating adware in it's extension and then apologizing for it afterwards.

https://apple.stackexchange.com/a/80437

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

@L'ombra:

Om vi säger så här, hel den här tråden, från början till slut vill jag kunna ta en bild på, för att kunna göra det( måste jag tror jag iaf)

scrolla samtidigt jag ska ta bild.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Där ser man, tog bort min kommentar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frankof:

Det är fullt möjligt att ha flera browsers installerade, annars är det massor av förslag so har nämnts, eller så får du göra på den tunga vägen, editera bild för bild tills du får en hel lång.

Det vet jag, ingen som sagt emot men bara för en sak tycker jag det är onödigt att ha en massa program.
Får ta den tunga vägen och göra bild för bild.

Tack för era hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Hur tar man en längre bild? Det jag menar är, jag vill ta bild från topp till tå på den här sidan, hur gör man?

Enkelt och smidigt chrome extension.

https://chrome.google.com/webstore/detail/full-page-screen-ca...

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Det vet jag, ingen som sagt emot men bara för en sak tycker jag det är onödigt att ha en massa program.
Får ta den tunga vägen och göra bild för bild.

Tack för era hjälp.

Gör det, eller var smart och ladda helt enkelt ned Chrome och installera detta: https://chrome.google.com/webstore/detail/full-page-screen-ca...

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Nu vet jag inte om det är har något med just browser att göra? Nu har jag allt på Safari, lösenord och saker, har ingen lust att importera till FF, eller ens ladda ner FF.

Hade du nämnt det från början hade du nog fått mer relevanta tips.
Men ja det spelar rolls med webbläsare, firefox har haft den här funktionen i tio år typ

Visste inte ens att folk använde Safari =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Hade du nämnt det från början hade du nog fått mer relevanta tips.
Men ja det spelar rolls med webbläsare, firefox har haft den här funktionen i tio år typ

Visste inte ens att folk använde Safari =D

Safari är väldigt vanligt i Mac- datorer. Till kännedom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Treant:

Gör det, eller var smart och ladda helt enkelt ned Chrome och installera detta: https://chrome.google.com/webstore/detail/full-page-screen-ca...

Chrome, browsern som äter upp hela datorns proccessor, RAM- minne. Hjärta, Hårdisk, inälvor. Nä tack men jag behöver inte göra det jag tänkte. Eller så gör jag som en annan sa, den gamla metoden med bild för bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Safari är väldigt vanligt i Mac- datorer. Till kännedom

Ja något använder man ju till att ladda ner FX eller Chrome

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vidalism:

Chrome, browsern som äter upp hela datorns proccessor, RAM- minne. Hjärta, Hårdisk, inälvor. Nä tack men jag behöver inte göra det jag tänkte. Eller så gör jag som en annan sa, den gamla metoden med bild för bild.

Folk ger dig tips och hjälp och du säger Nej.

Och Chrome äter varken mer ram eller cpu än vad FF gör för mig.

Permalänk
Medlem

Vad tjurig du var. Köp en Oneplus 6 istället då 😋. Såg att telefonen har en finess som låter dig ta Screenshot och scrolla hur långt du vill.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Om det är just hemsidor det gäller, skulle du inte kunna spara undan hela hemsidan?
Nu antar jag bara att funktionen finns i safari / OS X.
Om det nu inte är någon speciell reklambanner du också vill ha med.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Avstängd

Verkar som att de flesta (som jag testat) add-ons till Firefox och även den inbyggda funktionen för detta begränsar till runt 10000 pixlar i höjd. Någon som kommit förbi detta?

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna prova med att "skriva ut" sidan till PDF och anpassa storleken till en A4 eller A3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Och Chrome äter varken mer ram eller cpu än vad FF gör för mig.

Chrome för macOS tar väsentligt mer internminne och processoranvändning i anspråk, jo.

Just nu har jag enbart Swelockers öppet i både Safari och Chrome. Då tar Chrome cirka 270MB i internminne i anspråk medan Safari tar motsvarande 161MB. Processorkraft skiljer med ungefär 1% i fördel för Safari. Detta är småsaker i sammanhanget när man har 16GB internminne och inte behöva spara till max för andra processer, men tycker det var värt att påpeka att du har fel i att det inte skulle ta mer i anspråk. Möjligtvis inte för dig, just nu, men för många av oss andra gör det just det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thekai:

Chrome för macOS tar väsentligt mer internminne och processoranvändning i anspråk, jo.

Just nu har jag enbart Swelockers öppet i både Safari och Chrome. Då tar Chrome cirka 270MB i internminne i anspråk medan Safari tar motsvarande 161MB. Processorkraft skiljer med ungefär 1% i fördel för Safari. Detta är småsaker i sammanhanget när man har 16GB internminne och inte behöva spara till max för andra processer, men tycker det var värt att påpeka att du har fel i att det inte skulle ta mer i anspråk. Möjligtvis inte för dig, just nu, men för många av oss andra gör det just det.

Det är allmänt känt att chrome äter upp hela datorn. Han fick lära sig något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Det är allmänt känt att chrome äter upp hela datorn.

Det är även allmänt känt att socker gör barn hyperaktiva, att man får kramp om man badar direkt efter att man ätit, att kinesiska muren syns från rymden och att Napoleon var ovanligt kort i rocken. Dock är inget av det jag listade sant.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Det är allmänt känt att chrome äter upp hela datorn. Han fick lära sig något nytt.

Om man sitter på tio år gammal hårdvara kanske. Du kanske skulle satsa på att vara lite mer ödmjuk rent generellt om du vill ha hjälp i framtiden.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Nu vet jag inte om det är har något med just browser att göra? Nu har jag allt på Safari, lösenord och saker, har ingen lust att importera till FF, eller ens ladda ner FF.

Vem har sagt att du behöver importera något? Ladda ner firefox, surfa in på sidan du vill screenshotta och högerklicka. Sedan klickar du på "Ta en skärmbild" och spara hela sidan. Sedan kan du avinstallera firefox. Du har fått dina tips. Hade du följt något av dom så hade du sedan länge varit färdig

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova