Marshall headset fungerar dåligt med iPhone! :/

Permalänk
Avstängd

Marshall headset fungerar dåligt med iPhone! :/

Jag har ett par Marshall lurar med headset funktion, problemet är bara att om någon ringer och jag svarar med den lilla knappen på sladden så hör ingen vad jag säger.

Jag måste prata in i mobilens mikrofon, den på sladden fångar inte upp min röst.
Både lurarna och mobilen är i nyskick, vilken del tror ni det är fel på?

Funderar på om Apple har någon hemlig funktion som gör att bara Apples Originalheadset ska fungera med en iPhone.
Och att det därför kanske finns någon inställning man måste göra för att mobilen ska acceptera lurarna...? (skulle inte vara helt olikt Apple )

Får jag inget svar innan typ kl 15, så går jag ner till webhallen där jag köpte lurarna och ber om hjälp.

Det är säkert nåt pinsamt enkelt som jag inte kan lista ut själv pga för lågt IQ.

Permalänk
Medlem

iPhone har inte samma typ av 3,5 mm anslutning som andra tillverkaren, så man behöver ett headset/kabel som fungerar med deras variant för att det skall fungera smärtfritt.

Permalänk
Lego Master

Handlar om pinout för 4-ledarkontaktdon för hörlurar:
https://apple.stackexchange.com/questions/135967/can-i-use-no...

Apple använder en standard som har omvänd plats på mic/ground jämfört med många andra. Därför är det hit and miss på om micen funkar, medan lurarna funkar bra.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Iphone funkar dåligt med alla hörlurar som inte har specialanpassade kontakter för just Iphone. Det är därför många som gillar bra hörlurar har problem helt enkelt. Köp skräplurar eller annan mobil.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Blir att lämna tillbaka då.
Tack för svar