Bygger min första gamingdator 20-25k. Tips om jag bör ta bort/byta/ändra/lägga till något? :)

Permalänk
Medlem

Bygger min första gamingdator 20-25k. Tips om jag bör ta bort/byta/ändra/lägga till något? :)

Hej!

Försöker slänga ihop lite delar till en gamingdator (kommer spela pubg)

Jag har en ASUS 24" MG248Q 144Hz skärm som jag har tänkt att använda till det.

Och om det ser bra ut, vilken tror ni mest på, den från webhallen eller från inet

Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

@snasher: Du måste länka kundvagnen inte kassan

Permalänk
Medlem

@snasher: Du har misslyckats med att länka dina kundvagnar.

På inet: Klicka på "skapa länk" och ta sedan bildlänken

På webhallen: Klicka på "spara/dela varukorgen" och ta sedan bildlänken

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@DooD: Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

hur värt är det igentligen med en 1080ti för 10k jämfört med ett billigare som exempel ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP! Edition som kosta ca 8700. är de dyrare verkligen värt 1300 mer i kylnings förmåga? frågar inte för att se ner på han val av komponent men pga att jag vill förstå och lära mig

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Köp en bättre CPU-kylare. Typ Noctua NH-D15.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

hur värt är det igentligen med en 1080ti för 10k jämfört med ett billigare som exempel ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP! Edition som kosta ca 8700. är de dyrare verkligen värt 1300 mer i kylnings förmåga? frågar inte för att se ner på han val av komponent men pga att jag vill förstå och lära mig

Inte värt och kommer inte märkas i den upplösning TS tänkt köra.