Conrad.se, obefintlig kundservice, vad göra?

Permalänk
Medlem

Conrad.se, obefintlig kundservice, vad göra?

Hej!

La en order på en fläkt och en borste till bilen för mer än 14 dagar sedan. Trots att båda sakerna fanns i lager när jag beställde så fick jag sen ett mail där det stod att borsten inte fanns i lager för än om 14dagar. När jag såg detta så kontaktade jag direkt Conrads "kundservice" och ville ta bort den borsten från ordern. Nu över 14 dagar och 3 mail senare så har dom fortfarande inte svarat. Efter att dom inte svarat på dom två första mailen så blev jag förbannad och skrev att dom skulle stryka ordern helt men det är omöjligt att få kontakt med dom.

Vad göra?

Undvik att handla från detta skitföretag.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

De har ingen telefonsupport?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

De har ingen telefonsupport?

Nej bara mail och där vägrar dom svara.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Hur har du valt att betala det?

(Kan tillägga att jag vet Conrads kundservice är en bra aning seg, men har fungerat när jag behövde dem senast (en defekt vara). Kanske är det ännu värre nu på sommaren iaf. Dock om du bett dem, officiellt att avbeställa ordern, ska ju detta ske tycker man).

Permalänk
Medlem

De är totalt värdelösa.

Jag ångrade ett köp, fick svaret att jag skulle strunta i att hämta ut paketet så skulle det skickas tillbaka automatiskt.

Efter ca 5 veckor så lyckades UPS skicka tillbaka, Det går inte automatiskt, utan jag eller Conrad skulle ha sagt till UPS att de skulle returnera varan.

Håller fortfarande, såhär 3 månader senare, på och bråkar med dem pga att de skickar krav på fakturan att jag skall betala för något jag aldrig fått..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Nej bara mail och där vägrar dom svara.

Segt!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Ring annars deras Tyska Hotline eller något annat land så ska det nog gå fortare!
https://www.conrad.de/ där finns telefonnummer iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Conrad är ett stort skämt som inte borde vara verksamma i Sverige.
Oklart hur företaget sköts i övriga länder.

Permalänk
Medlem

Conrad funkar när de skickar saker som de har i lager. Annars kan man få vänta oändligt. Tar typ 2-3 veckor innan de svarar på ngt - ofta när ordern redan kommit.

Mystiska priser - en del hyggligt OK, men många priser är minst 50% högre än andra

// LZ

Permalänk
Medlem

Skrev till tyska kundservicen nu så får vi se. Passade även på att skriva att Conrad i sverige funkar väldigt dåligt och att dom kanske får se till att dom skärper till sig om dom vill att företaget ska bibehålla något somhelst gott rykte och upplevas seriösa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mailet blev direkt omdirigerat till den svenska kundservicen trots att jag skrev på engelska, kanske känner av vart mailet kommer ifrån för land

Visa signatur

Permalänk

@oobum:
Handlade du via Klarna? Erfarenheten säger mig att det är lättare att trycka på genom dem istället för direkt mot en icke responsiv kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoodGuyGeorge:

@oobum:
Handlade du via Klarna? Erfarenheten säger mig att det är lättare att trycka på genom dem istället för direkt mot en icke responsiv kundtjänst.

Det har jag gjort, och Klarna har pausat fakturan. Men ja, likt förbannat så gör Conrad skit och ingenting för att hjälpa situationen.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.