Blir man någonsin nöjd med sin telefon?

Permalänk
Avstängd

Blir man någonsin nöjd med sin telefon?

Hur länge har ni en telefon, lockar några få nyheter hela tiden så ni byter vartannat år? Har en samsung galaxy a8. Jättebra telefon men jag gillar inte Samsungs jävla inställningar. Ja när detta är inställt så är allt bra. Men nä. Hatar skiten även om telefonen i sig är väldigt bra. Måste vara fanboy typ. Har bara i princip haft sony alla år så jag siktar på xz3. Gillar ni Samsungs krångla gränssnitt och alla inställningar? Var väldigt nöjd med htc desire när den kom, hade den i 2,5 år men ramminnet tog slut. Sedan Sony, bra skit. Hm. Kanske en one plus 6 nästa gång? Vill slippa känna behovet av att byta varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Hur länge har ni en telefon, lockar några få nyheter hela tiden så ni byter vartannat år? Har en samsung galaxy a8. Jättebra telefon men jag gillar inte Samsungs jävla inställningar. Ja när detta är inställt så är allt bra. Men nä. Hatar skiten även om telefonen i sig är väldigt bra. Måste vara fanboy typ. Har bara i princip haft sony alla år så jag siktar på xz3. Gillar ni Samsungs krångla gränssnitt och alla inställningar? Var väldigt nöjd med htc desire när den kom, hade den i 2,5 år men ramminnet tog slut. Sedan Sony, bra skit. Hm. Kanske en one plus 6 nästa gång? Vill slippa känna behovet av att byta varje år.

Jag har en iphone 8+ som jag är supernöjd med. Den kommer att få hänga med tills dagen kommer då den slänger in handduken och går sönder. Då blir det dags för en ny smartphone. Inställningarna i Android kanske inte är för dig, men just launchern kan du ju alltid installera en annan av som ev. passar dig bättre?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

körde samsung väldigt länge, men som sagt, blev trött på alla inbakade appar som inte gick att stänga av.
byte till oneplus 5T när den kom ut, och kommer inte byta tillbaka, denna får följa med tills den dör

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Känner aldrig så. Jag är nöjd och byter när den gamla typ pajar. Har haft iphone sen alltid.

Permalänk
Medlem

Nja, jag rockar fortfarande den Honor 8 jag köpte billigt som student. Suget efter en ny finns ju där, speciellt när batteritiden blir sämre osv. Men efter att ha lämnat in den för batteribyte för en femhundring så orkar den ett tag till

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min iphone 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja, inne på fjärde året med min iphone 6. Den är seg, ladduttaget glappar lite, men den funkar. Väntade på apples budgettelefon, men den kostaar tydligeb ”bara” 9500kr. Får se om luren klarar ett år till eller om jag köper ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Tja, inne på fjärde året med min iphone 6. Den är seg, ladduttaget glappar lite, men den funkar. Väntade på apples budgettelefon, men den kostaar tydligeb ”bara” 9500kr. Får se om luren klarar ett år till eller om jag köper ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Slö telefon borde kunna lösas med nytt batteri. Ska landa på c:a 300kr. https://www.mobil.se/nyheter/apple-f-rtydligar-alla-har-r-tt-...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Läs alla inlägg ovan så inser du nog att det är iphone du måste testa för att bli nöjd.

Har själv kört bägge varianterna och alltid vart mer nöjd med iphone. Känns mer komplett och fungerar bättre.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Inaktiv

Blir man någonsin nöjd med sin pojk/flickvän eller byter ni varje år som mig?

Folk är mindre trogna nuförtiden och det kommer bättre mobiler varje år. Jag tror ytterst få är helnöjda med sin mobil, men det handlar om att utvecklingen håller på att stagnera så att man får inte så mycket mer när man byter.

Det största problemet jag har nu som de flesta har är batteriet, detta tillföljd att in och output inte är den bästa. Men det är svårt att göra någon större förbättring på dessa områden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Läs alla inlägg ovan så inser du nog att det är iphone du måste testa för att bli nöjd.

Har själv kört bägge varianterna och alltid vart mer nöjd med iphone. Känns mer komplett och fungerar bättre.

Utan att "recensera" så håller jag med om att den känns mer "färdig" och komplett. Det kan ha att göra med det lite mer slutna ekosystemet, på gott och ont. Jag vill gärna kunna leka lite mer med telefonen men ios känns robust och färdigt och det är oerhört stilrent utan "Bells and whistles". Ibland är mindre mer. Men det är ju en högst personlig sak vad det är man vill ha och behöver. Har alltid haft android förutom en iphone 5s och nuvarande, och alla bidrar med styrkor och svagheter av olika arter.

Det är ett spännande djungelliv, mobiler

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

sitter på en iphone 6s.
Har faktiskt alltid varit nöjd med mina mobiler och byter bara vid behov.
Och min nuvarande fungerar utan problem så något byte iår blir det troligtvis inte heller.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu mer drivs man ju till det

Känns som om fler och fler tillverkare tvingar en att byta mobiler oftare iom att man slutar med att säkerhetsuppdatera efter typ 36 mån. Känns som om det blir mer och mer vanligt och ner som ett sätt dör Apple och Google att sälja nya produkter när prestandan bli bättre och bättre. Surt känns det ibland...

Permalänk
Medlem

Haft en iphone 6S+ i tre år, men tyckte förbättringarna var tillräckligt för att motivera att byta upp mig till XS Max nu, särskilt kameran.
Min dotter behövde en nyare telefon än iphone 5 nu med som extra anledning

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket iPhone här. Har en LG G6 och är också väldigt nöjd.
Helt klart bästa mobilen jag haft.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag har varit frälst med sony ända sen dom släppte sin första vattentäta telefon.
Och den bästa telefonen jag ägt var sony z3. Batteri som för mig räckte i tre dagar vid rimligt användande, lite musik och lite surf, men fick snåla med batteriet om det skulle räcka tills kvällen sista dagen.

Men... Sony har börjat med för mycket skit i sina telefoner. Blir bara värre och värre för varje generation.
Kör nu sony xz premium och är så less på alla aviseringar och skitappar man lnte kan stänga av.
Blir att prova något nytt nästa gång. Kanske huawei?

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har dem så länge de fungerar och om det är möjligt att reparera så gör jag det, om det inte finns nån möjlighet till reparation så byter jag och eftersom det mest är byteshysteri hos de som byter ofta så finns det ju stora mängder med telefoner att köpa beg så jag letar då efter nått för max 1000kr
har oerhört liten förståelse för varför man byter telefon innan den gamle är utsliten för funktions och prestandamässigt händer det ju enormt lite.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Förut kunde jag byta varje halvår men sedan Samsung Note 2 så har jag haft telefoner betydligt längre. Tror jag hade Note 2 i över två år.
Numera händer det ju inte så mkt som motiverar ett byte. När man satt med en ZTE Blade så motiverar det ju mer att byta eftersom tekniken kring android och prestanda förändrades.

Jag var egentligen helt nöjd med Samsung S7 men eftersom dottern behövde telefon så fick hon den och jag köpte en S8 på black friday förra året. Nu är jag helt nöjd så det finns inget som motiverar ett byte.

Permalänk
Avstängd

Problemet ligger mer hos gnälliga användaren än mobilena för gränssnitten är ganska identiska oavsett om man sitter samsung, sony, eller huawei och är knappast man sitter med inställningar hela dagarna och även om man gör det så bör det i vilket fall inte det vara något enormt problem

Ser man prestanda är mobiler från samma segment så lika att man märker inte skillnaden om man inte kör benchmark och är möjligen kameran/batteri tid som faktiskt kan vara lite olika och även mid end mobiler har idag generellt bra kamera/batteri så tycker inte det är ett jätte problem

Sett till pris/byte av mobil brukar jag sikta på 250kr/månad för mobil + abonnemang och byter vartannat år när abonnemanget gått ut och när det kommer nån deal jag känner är bra och senaste vart en sony xz1 compact och före var det honor 7 och före det en LG-G2 så är inte låst i märken

Vist en del har mer bloat men är rätt oviktigt och batteritid kan skilja där dålig skulle vara mer deal breaker än lite lägre prestanda och sen handlar det om vad man får för pengarna och är därför apple går fet bort när man får 2st typ likvärdiga mobiler för samma pris och jag gillar Android mer

bortskämda snorungar som gör ett i-lands problem av mindre saker som oftast kan lösas som launchers och appar sen dom med självförtroende så ynkligt att man köper värsta även om man inte har råd för att flasha med mobilen och letar orsaker att byta är nog större problem än enheterna i sig

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Jag har haft både Samsung och Sony i mina dar. Men skaffade Oneplus 5t förra året när den släpptes, och kommer aldrig byta tillverkare tror jag. Snabba uppdateringar, cleant Android, bra priser!

Nu släpps oneplus 6t snart, kanske är värd att ta en titt på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonzzi:

Känns som om fler och fler tillverkare tvingar en att byta mobiler oftare iom att man slutar med att säkerhetsuppdatera efter typ 36 mån. Känns som om det blir mer och mer vanligt och ner som ett sätt dör Apple och Google att sälja nya produkter när prestandan bli bättre och bättre. Surt känns det ibland...

Mja, Apple släppte iOS 12 till iPhone 5S, den är fem år gammal nu i år. Den lär få vara med på iaf. alla 12.0.X-uppdateringar, om inte alla uppdateringar fram till iOS 13 i nästa år.

Är ett intressant "problem", detta med nya telefoner. Tror den absoluta majoritetens vardagsbehov av telefon löste sig för 3-4 år sedan redan. Snabbare och snabbare telefoner märks bara i viss specifik användning. Bättre kameror sure, men även där börjar skillnaden från år till år att minska.

Jag tror smartphonen är rätt "klar" som produkt. Poängen att byta minskar.

Permalänk
Medlem

jag har gått igenom massa telefoner, men med min 1+ 5t känner jag mig faktiskt helt nöjd! den kommer användas till den ger upp, därefter blir det förmodligen den senaste 1+ på marknaden igen

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Slö telefon borde kunna lösas med nytt batteri. Ska landa på c:a 300kr. https://www.mobil.se/nyheter/apple-f-rtydligar-alla-har-r-tt-...

Om det ändå vire så väl
Är min tredje 6a, bara nåt år gammal. Batterihälsa på 97%. Så rent tekniskt har jag väl haft flera telefoner men det är samma modell

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Mina senaste tre har varit budgettelefoner. Motorola Moto G2, G4 och nu G6. Alldeles utmärkta lurar som inte är fyllda med tillverkarens skitappar som slöar ner allt.
Jag byter när batteriet börjar bli dåligt eller när minnet inte räcker till. Den senaste köpte jag t.o.m. lätt beg för 1500:-
Jag har verkligen råd med premiumlurar men fattar inte hur man kan lägga så sjuka summor på en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min 5T. Har hängt sig någon enstaka gång sedan jag köpte den, annars har jag inget att klaga på.

Kommer inte byta sålänge batteriet funkar och den inte blir iPhone-seg.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har själv en Huawei P20 pro som jag är super nöjd med. Älskar kameran. Den får hänga med i minst 2år till innan jag byter in den. Hade en Samsung galaxy s7 innan som började lagga efter typ 1år, kanske det var minnet som tog slut.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Tröttnade på Samsung efter S2, S4, S6. Nuvarande (Huawei P20 Pro) känns väldigt bra än så länge :), vi får hoppas att den håller sig i några år!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkeboi:

Jag har varit frälst med sony ända sen dom släppte sin första vattentäta telefon.
Och den bästa telefonen jag ägt var sony z3. Batteri som för mig räckte i tre dagar vid rimligt användande, lite musik och lite surf, men fick snåla med batteriet om det skulle räcka tills kvällen sista dagen.

Men... Sony har börjat med för mycket skit i sina telefoner. Blir bara värre och värre för varje generation.
Kör nu sony xz premium och är så less på alla aviseringar och skitappar man lnte kan stänga av.
Blir att prova något nytt nästa gång. Kanske huawei?

Har själv Huawei p20pro och är supernöjd. Den får nog hänga med tills den visar vita flaggan. Jag upplever att Huawei inte har så mycket bloat som andra tillverkare + att dem är snabba med uppdateringar.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Har haft min Zenfone 3 i snart 2 år och har inga planer på att byta. Batteritiden är fortfarande bra och prestandan räcker alldeles utmärkt för det jag använder den till. Finns vissa saker jag inte gillar med gränssnittet men inget som gör telefonen obrukbar...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har en OnePlus 6 och den lär nog få hänga med bra länge nu.
Hade en 5T innan som jag var tvungen att skicka på RMA så skaffade en 6 för jag var så nöjd med 5T, men behövde en under tiden.
Sålde sedan den vilket gjorde att min 6 kostade under 3000 SEK vilket är helt OK.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466