Automatiskt stänga av jobbappar (mail) & jobbsim utanför arbetstid? (android)

Permalänk

Automatiskt stänga av jobbappar (mail) & jobbsim utanför arbetstid? (android)

Hejsan!

Har en dual sim telefon (oneplus 3) och tänkte att det skulle vara skönt att slippa att bära runt på en separat jobbtelefon. Så jag har helt enkelt jobb + privat simkort i telefonen, och jobbmailen i en egen app. Det jag skulle vilja göra är att automatiskt hindra jobbtelefonen och jobbmailen från att vara aktiv utanför kontorstider, säg 8-17 vardagar.

Är det nån som har erfarenhet av detta eller tips appar som kontrollera detta? Känns som att detta borde finnas...

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

I nyare android versioner finns ett stör ej läge, du hittar det under ljud inställningar tror jag, kanske kan hjälpa dig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av rallyreavan91:

Hejsan!

Har en dual sim telefon (oneplus 3) och tänkte att det skulle vara skönt att slippa att bära runt på en separat jobbtelefon. Så jag har helt enkelt jobb + privat simkort i telefonen, och jobbmailen i en egen app. Det jag skulle vilja göra är att automatiskt hindra jobbtelefonen och jobbmailen från att vara aktiv utanför kontorstider, säg 8-17 vardagar.

Är det nån som har erfarenhet av detta eller tips appar som kontrollera detta? Känns som att detta borde finnas...

Du borde kunna göra detta med tasker eller IFTTT.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kommer inte på någon passande lösning som finns i android som standard. Du kan skapa ett stör ej-läge med regler för att tillåta allt utom jobb-apparna, eller använda flera användarkonton på telefonen. Det bör finnas i din oneplus om den har android 7 och upp. Inte testat funktionen men då bör telefonen upplevas som två separata enheter beroende på inloggat konto

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

I nyare Android kan du ha flera profiler. Kanske skulle vara något?

Visa signatur