Hej.
Någon som vet hur svårt det är att reparera en N64?
Blivit ombedd att testa en N64 för att se om den är ok.
Det är den inte!
Jag får ingen bild.
Det jag har gjort är att jag fört testade den med en RCA till Scart adapter på en philips något. Samt senare på en Sanoy 4 utan adapter bara RCA (gul). Ingen bild. Konsolen lyser rött då man slår på den, men ja en röd diod säger inte mer än att ja den fick ström.
Kollade på några (två-tre) youtube klipp. Så mätt spänningen men voltmeter på PSU. Minns inte värdena men nära 3.3 på de båda kontakterna samt över 12 på 12. (ingen belastning iofs) Mot de tre noll som fanns om jag fattat rätt. http://pinouts.ru/Game/nintendo_power_pinout.shtml
Däremot går de ner till noll efter ett tag, fort faktiskt efter peek. Precis som jag skulle kortat en konding. Så känns som jag gör något fel. Mycket fel.
Testat att blåsa rent kontakter, under luckan på undersidan, sidorna och Cartridge platsen samt minnes platsen med tryckluft på burk.
Sitter ett NUS-007 i. De spel jag jag fick med att testa stöder inte den.
Gjort rent två spel samt NUS-007 flera ggr genom att sätta in dem och ut dem och sedan göra rent kontakterna på spelen och minnet NUS-007 med tops fuktad i kemisk ren bensin. Det var en del skräp.
Vågar inte öppna den och göra rent kretskortet i den samt PSU då jag inte är så bra. Göra rent ja, men mäta PSU och rent allmänt t.ex kondingar har jag inte utrustning för.
Jag tror att jag skulle skada denna mer än fixa. Jag var försiktig med bensinen. Det är jag inte alltid om det är ett moderkort som jag leker med, som är mitt.
Så några tankar?
Om jag föstått rätt så är ingen vild en klassiker. Då detta är lite nostalgiskt så ja. Spelen jag har är inte så nostalgiska minnes modul och zelda trodde jag majora det var det inte utan ocarina. Skulle vara kul att få igång den men ja. Tänker inte slänka skiten. (det känns så nu, och som vanligt är analoga slitna)