Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

@Segafreakone: Fick samma precis men detta var ju dock mer eller mindre väntat.
Oväntat schyst av dom att erbjuda 1000 riksdaler i rabatt på ett annat kort dock!

Håller med att det var ganska väntat, Dock lite dåligt att vänta 48 dagar innan dom annullerad orden

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Jag beställde mina två Palit 2080 ti från cdon den 22e augusti.
När det verkade som att vi som bokat för 10k styck skulle få dem för det priset så beställde jag en nvlinkbrygga.

Så här i efterhand antar jag att jag inte borde litat på cdons personal. Får väl se om man kan kränga bryggan nu eftersom mina 14 dagar redan passerat.
Trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

@Borderlander: Fick inte mitt mejl på mejladressen som jag beställde igenom. Har ingen aning om hur deras system visste att jag hade ett till mejl konto?

Men tyvärr har nog dem flesta av oss fått mejlet! :/

Permalänk
Medlem

Frågan är hur man får rabatt koden? Måste man kontakta dem nu? :S

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt Palit RTX 2080 Ti på Cdon för det billigare priset 9.999:- och 9.500:- och fått mail från Cdon har ni fått ordern annullerad på era sidor eller ligger den fortfarande kvar som aktiv?

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Ni som har beställt Palit RTX 2080 Ti på Cdon för det billigare priset 9.999:- och 9.500:- och fått mail från Cdon har ni fått ordern annullerad på era sidor eller ligger den fortfarande kvar som aktiv?

Ligger kvar under "behandlas". Cdon har tagit bort produkten dock så det är nog bara en tidsfråga innan ordrarna försvinner också.

Man får väl se det från den ljusa sidan, i nästan sju veckor trodde jag att jag skulle få köra 2080 ti sli och i nästan tre veckor kunde jag i teorin använt min nvlinkbrygga. Tack cdon för upplevelsen.
Jag är inte bitter

Det som stör mig mest är dock min förlorade köplats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Mattecoach

@Jefe: Mina står kvar som "Behandlas".

Ärligt talat så tycker jag att det är för dålig kompensation, speciellt mot de som bokade för nästan två månader sen. Oerhört klantigt att sätta fel pris på en produkt som är såpass populär och efterlängtad för att sedan bara ta bort dem.
Har man fått ordererkännande, vilket de skickar ut per automatik, så har faktiskt ett avtal ingåtts.

Permalänk
Medlem

@jeppe109: Du kan ju kontakta dem och förklara hur du upplever att du behandlats, kanske du får bättre kompensation

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

"LÅT VARA OFFLINE"

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Det som är konstigt med mailet från cdon är att dom säger att jag beställt ett kort för 9.490:- fastän jag beställde tidigare för 9.999:- och att medlemmen Annells fått svar från kundtjänst där dom bekräftar att korten kommer att säljas för 9.999:-

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

@Jefe Jag skickade ett mejl till cdon nyss där jag uttryckte min besvikelse för mig som, likt dig, väntat i nästan två månader och dessutom fått veta från kundtjänst, om än indirekt, att korten ska säljas för 9.999:-.
Det hade varit en helt annan sak om jag bara bokat igår/idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

2080TI

Ytterligare ett mail från CDON.

Citat:

Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig.

Order ID: 637632xx

Följande produkter har strukits från din order:
5045233747 (LÅT VARA OFFLINE) PALIT

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dagens datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller endast för fysiska produkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derix:

Ytterligare ett mail från CDON.

Skickades från m.sweclockers.com

50kr känns som ett hån...

Permalänk
Medlem

1000kr rabatt på valfritt 2080ti är ju dock knappast ett hån om man någonsin var en spekulant till ord pris.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

Alltid lika roligt att se alla bli butthurt över att de inte fick kort till ett vrakpris. Vet inte hur många gånger olika butiker lägger upp varor till fel pris -blir nästan alltid exakt samma historia, de skickar inte ut varan till det priset och folk gnäller.
Tycker det är aschysst av CDON att ge rabatt på ett kort, de har ingen som helst skyldighet att göra det.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

@Mikaelmannen:

Vem e beredd att betala en månadslön för ett grafikkort? även 9500 va i värsta laget

Permalänk
Avstängd

@NoArmsButCookies:

de ligger inte ens billigast redan så "rabatten" för att ha haft sina pengar hos cdon i 2månader blir alltså par hundra lappar på sin höjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman74:

@Nordblom:

de ligger inte ens billigast redan så "rabatten" för att ha haft sina pengar hos cdon i 2månader blir alltså par hundra lappar på sin höjd

Spela roll? Som sagt cdon hade inte behövt ge något överhuvudtaget.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Alltid lika roligt att se alla bli butthurt över att de inte fick kort till ett vrakpris. Vet inte hur många gånger olika butiker lägger upp varor till fel pris -blir nästan alltid exakt samma historia, de skickar inte ut varan till det priset och folk gnäller.
Tycker det är aschysst av CDON att ge rabatt på ett kort, de har ingen som helst skyldighet att göra det.

Alltid lika tråkigt var gång jag ser folk posta med bristande empati. Jag har inte beställt kortet men jag kan förstå frustrationen, när man först blir glad över att hitta något på rea följt av en lång väntan för att sedan inte få något alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman74:

@Nordblom:

de ligger inte ens billigast redan så "rabatten" för att ha haft sina pengar hos cdon i 2månader blir alltså par hundra lappar på sin höjd

Tror knappast att någon faktiskt haft pengarna liggande hos cdon i två månader. Skulle tro att det är väldigt få som väljer direktbetalning, om det ens går med förbokningar. Övriga betalsätt lär innebära att man betalar i samband med att varan skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Alltid lika tråkigt var gång jag ser folk posta med bristande empati. Jag har inte beställt kortet men jag kan förstå frustrationen, när man först blir glad över att hitta något på rea följt av en lång väntan för att sedan inte få något alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar att den kart övervägande majoriteten här på forumet var väl medvetna om att det var en felmärkning. Det stod inget om rea och läste man denna tråd så framgick det att priset egentligen gällde standardversionen och inte TI. Om man nu i efterhand skriver om det i denna tråd så känns det rimligt att man även läste här i samband med att man beställde...så att det uppfattas som krokodiltårar när folk klagar är kanske inte så konstigt?

Permalänk
Avstängd

@Frispel:

jag fick ha mina pengar där eftersom jag jobbar i norge o nolltaxerar i sverige så får jag ej ta på faktura hos qliro, dock funka de hos klarna så mina pengar har de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman74:

@Frispel:

jag fick ha mina pengar där eftersom jag jobbar i norge o nolltaxerar i sverige så får jag ej ta på faktura hos qliro, dock funka de hos klarna så mina pengar har de.

Så du betalde inte med kort eller så? Oavsett så gissar jag att du var medveten om att detta högst troligen var frågan om en felmärkning?

Permalänk
Avstängd

Varför skulle jag va medveten om de? 29% rea är inget ovanligt hos CDON.. de rea ju ut Harman Kardon onyx titt som tätt för över halva priset.. även då den va ny..

Priset var ej så lågt att man förstod de va felprisat

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman74:

Varför skulle jag va medveten om de? 29% rea är inget ovanligt hos CDON.. de reser ju ut Harman Kardon onyx titt som tätt för över halva priset.. även då den va ny..

Priset var ej så lågt att man förstod de va felprisat

Inköpspriset är 700 spänn för Harman Onyx som "ord" pris ligger på 4000:- till slutkund på.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman74:

Varför skulle jag va medveten om de? 29% rea är inget ovanligt hos CDON.. de reser ju ut Harman Kardon onyx titt som tätt för över halva priset.. även då den va ny..

Priset var ej så lågt att man förstod de va felprisat

Tja, till att börja med så stod det inget om rea, något som butiker brukar skylta stort med:

https://web.archive.org/web/20180822221252/https://cdon.se/he...

Redan när detta dök upp första gången så konstaterades det i denna tråden att det troligen var fel:

#17521785
#17521820
#17522025

Visst finns det säkert någon/några som faktiskt trodde att detta var en bra deal, men de är garanterat en försvinnande minoritet. Är det ett misstänkt lågt pris utan att butiken skyltar stort med att det är "SUPERDUPERREA!!!" så kan man nog utgå från att det felmärkt. Har man tur så tar butiken smällen och säljer till ett lägre pris trots att det var fel, har man otur så makulerar de bara ordern.

Undrar fortfarande hur du betalade om det är så att du faktiskt låg ute med pengarna?

Permalänk
Avstängd

@Frispel:

Nu läste jag inte denna tråden "förra" gången utan kollade bara dagens deals på Prisjakt..

Skillnader på par tusen är inget ovanligt vid grafikkort lanseringar.. köpte mitt palit 1080 för 5999kr när de kom, då fanns de flera 1080-kort som kostade 8000kr

Så tänk palit för ca 10.000 vs 12.700 som det går få för.. nästan samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Engadget har ett antal VPN-erbjudanden på http://deals.gdgt.com, bl.a. Windscribe Pro 3 år för $24 eller livstidsabonnemang för $69. Till skillnad från Windscribe Free finns inget tak på datamängden, det finns fler servrar att välja på och den fungerar även i mobilen. Koden man får måste aktiveras inom 30 dagar. Skriver man upp sig på deras nyhetsbrev får man ytterligare 10% rabatt.

Normalpris är $9/månad eller $49/år.

https://deals.gdgt.com/sales/3-year-windscribe-vpn

De har även erbjudanden på många andra VPN-tjänster, jag valde denna för att det var en av de få jag känner till och har provat tidigare.

Rekommenderas.
Har haft Windscribe i drygt ett år och fungerar klockrent i maximal hastighet (comhem stockholm).
Supersmidig och enkel klient, sparar inte loggar, många locations att välja från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Rekommenderas.
Har haft Windscribe i drygt ett år och fungerar klockrent i maximal hastighet (comhem stockholm).
Supersmidig och enkel klient, sparar inte loggar, många locations att välja från.

Är väldigt sugen på detta. Ska man ta 3 år eller livstid? Lutar mot 3 år och sen förlänga ifall man är nöjd eller?

Funkar netflix porten? Är vääääldigt sugen. Letat vpn väldigt länge och eftersom ni nu är två som rekommenderar kanske det blir denna. Har ni någonsin köpt från sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Rekommenderas.
Har haft Windscribe i drygt ett år och fungerar klockrent i maximal hastighet (comhem stockholm).
Supersmidig och enkel klient, sparar inte loggar, många locations att välja från.

Jag har använt gratisvarianten i något år nu och den har fungerat bra hos mig också (Telia 100/100). Har inte gjort något direkt bandbreddstest men har inte märkt att det blivit trögare med VPN aktiverat.

Skrivet av muli:

Är väldigt sugen på detta. Ska man ta 3 år eller livstid? Lutar mot 3 år och sen förlänga ifall man är nöjd eller?

Funkar netflix porten? Är vääääldigt sugen. Letat vpn väldigt länge och eftersom ni nu är två som rekommenderar kanske det blir denna. Har ni någonsin köpt från sidan?

Jag köpte nyss ett 3-årsabonnemang, betalade med kort. Engadget är en stor och välkänd sida så jag tror inte det skall vara några problem. Har tyvärr inte testat "Windflix" men även om det inte gör det så är ju ~200 kr för ett schysst VPN i 3 år ett bra pris.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.