Designa SweClockers musmatta – vinn bärbar värstingdator från MSI

Permalänk
Medlem

Feeedback på mitt förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr381v3:

Här kommer variationer (en med lite mindre kontrast och två med ny design):

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Är det bara jag som avskyr sådana här tävlingar där sweclockers inte har några krav på sig att vinnaren inte ska vara någon anställds svåger?

Samt gratisarbetet från medlemmarna motsvarar säkert runt 200,000kr ifall en vettig timlön hade blivit betald till de grafiker som postar bidrag.

Köper detta argumentet om det hade varit "Designa Sweclockers nya logga" eller "Skapa Sweclockers nya hemsida". Men detta är ju en musmatta. Ser detta som något postivit, av communityn till communityn.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Här är någon form av bidrag iaf

Får hoppas det blir väl mottaget

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floow77:

Jag gillar den men jag tycker att du borde fixa så bakgrundshexarna har samma mjuka borders som den som innehåller SC.

Eller bakgrundshexarna var nog fel, menar de där andra som är direkt nedanför den med SC i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Visade sig att jag fullständigt förträngt hur Illustrator fungerar. Nåja. Jag föredrar en minimalistisk design och vill slå ett slag för en helt svart musmatta. I andra hand en diskret design i stuk med min nuvarande steelseries. Ber om ursäkt för typsnitt då Sweclockers kostar alldeles för mycket för den här typen av tävling.

https://i.imgur.com/Irtdltm.png

https://i.imgur.com/Mtw8Ipk.png

https://i.imgur.com/7XjW5aV.png

Fast du har ju loggan här som pdf:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/64543?key=09fcbd9c78e...

Du kan ta den och byta färger etc om du vill. Du kan också ta t.ex. S:et och C:et från just clockers och göra som du vill med dem.

Även om jag inte är ett fan av Eurostile, trots mitt nick, tror jag det blir svårt att få igenom något annat typsnitt i denna tävling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Man kan aldrig "konvertera" bitmap till vektorgrafik, poängen med vektor är att det går att skala hur mycket som helst. Bitmap, som Photoshop jobbar med, blir pixligt om man börjar skala. Så, det måste vara gjort med vektorgrafik från början.

Typ sant men inte 100%. Det finns t.ex. en trace-funktion i Adobe Illustrator. Den är dokc inte särskilt exakt, eller jag har iaf inte fått till det precis som jag velat ha det, men det går hjälpligt beroende på vad man ska göra. Har inte kollat om det finns någon grym tjänst på nätet som kan trace:a bättre.

Permalänk
Medlem

Btw jag har en fundering. Premieras de bidrag som har huvudelementet för designen åt t.ex. höger då musmattan är så pass stor? Ett par av de bidrag jag tänkte lämna in skulle jag behöva ändra lite på isf. Jag skulle förvisso kunna göra två versionen men skulle föredra att hålla nere på omfånget av det man skickar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rammaj:

@Zariel låter intressant, hoppas det funkar, tack, och lycka till dig med!

Jag hade några misstag som jag har fixat nu i min senaste version, färgerna är symmetriska nu och jag la svart färg bakom SC loggan så att det syns bättre.
Tar ytligare titt på den och gör små fixar och ändringar för att förhoppningsvis få den att se bättre ut innan jag skickar in sista versionen utav den.
Inspirationen för detta är givetvis RGB tangentbordet i MSI GS65 Stealth.
Tänkte få lite feedback, tycker ni att en vit "outer line" skulle passa bättre än den färgade jag har nu på kanterna?
https://i.gyazo.com/0b94bcbe8ba34796c6e588841cbf54bc.png

Jag är rädd för att det där inte är tillräckligt med marginaler för trycket, för kanterna dvs. Förvisso ganska många fler bidrag i tråden som också bör fundera lite extra på marginalerna enligt sweclockers anvisningar.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag.

Visa signatur

Intel i5 13600KF | MSI RTX 4070 Ti | ASUS Prime Z790-P | 64GB DDR4 | Kingston KC3000 2TB | Cooler Master ML240L V2 | Be Quiet! Silent Base 601 | Fractal Design ION Gold 850W | Windows 11
LG OLED 55 CX | Beyerdynamic DT 990 Pro | Creative SoundBlasterX Katana | Oculus Quest 2
Soundcloud: https://soundcloud.com/alexander-swahn-32557710
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdKiWtZQ4qncjgRzf5nwF2w

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha 1337, länge sedan man såg det nu!

Permalänk
Medlem

Här kommer ett bidrag från mig då. Tanken är att hålla det cleant med logga i hörnet och ett svagt kretskort över hela ytan. Kul tävling

OBS!! Klicka på bilden för att få upp förstoringen, annars syns det för dåligt i previewformatet!

Bild

Mockup

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Kul tävling åter igen

Här kommer mina bidrag!
Tangentbord, en med och en utan logga

Permalänk
Medlem

Phew!

Blev lagom mycket pill över veckan, 4 designs blev det i slutändan.

Moderlandet, själva hjärtat av skandinavien & dess varianter.

Svart Clean

Blå

Blå Clean

Retro

Lines

Razzle Dazzle

Nu håller man bara tummarna.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Skickat in mina bidrag till E-mailen i Fredags, men tänkte posta dom här så de fölk som vill se kan se. (Så skippa kommentarer om att jag skickade in för sent.)

Hade jag svårt att bestämma mig vad som var snyggast, med helsvart clean bakgrund vs ett bakgrunds mönster. Därför har flera av bilder som är liknande, några är med annan bakgrund.

Sedan är musmattan designad ett "Tangentbords fält" och ett "Mus fält", Därför musmattan är uppdelad som den är på bilderna. (Ber om ursäkt till alla vänsterhänta, men om jag skulle mot all förmodan vinna och SC vill kan jag editera filerna och göra en version som passar för personer som har mus fältet på vänster sida om loggan.)

Omkastade färger på loggan
På vissa av dessa bilder testade jag att kasta om färgerna på "SweClockers.com" för att stämma överens med "SC" färgerna som används. Såg personligen ingen anledning varför ".com" skulle vara så upplyst.

Vissa kanske inte gillar att man går mot strömmen. Därför finns det flera uppsättningar av samma bilder för ha både med varianter med "Rätt färger" och några med "omkastade färger". (Detta är endast en knapptryckning i orginalfilen om personer är emot omkastade färger, på någon bild.)

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tack för alla grymma bidrag!

Jag har försökt svara på så många mail som möjligt, men det har trillat in flera hundra meddelanden (om lite allt möjligt) de senaste dagarna så jag har tyvärr inte haft möjlighet att svara på precis alla. Givetvis kommer vi att gå igenom samtliga bidrag och återkoppla till dom som går vidare till finalen/omröstningen. Eventuellt kan jag också komma att begära mindre justeringar, om det t.ex. finns tekniska bekymmer med motivet.

Räkna med att finalen drar igång om lite drygt en vecka.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Här kommer jag på efterslänten med mina bidrag! (whoops) Hoppas juryn har överseende med det och kan ta mina till räkning också

Design no.1

Design no.2

Design no.3

Visa signatur
Permalänk

https://imgur.com/a/JZK7lE5

mina designs
glhf
hoppas jag hinner

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att jag i förmiddags läste rubriken "Rösta om SweClockers nya musmatta" men sen försvann den. Vad hände med omröstningen?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JirohMagic:

https://imgur.com/a/JZK7lE5

mina designs
glhf
hoppas jag hinner

En vecka för sen

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Trazer:

Jag är ganska säker på att jag i förmiddags läste rubriken "Rösta om SweClockers nya musmatta" men sen försvann den. Vad hände med omröstningen?

Omröstningen drar igång onsdag-torsdag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Alldeles försent bidrag, men kul att leka lite med illustrator.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Som sagt, man skulle lärt sig PS xD hade varit kul om någon hade gjort en svart med inspiration från spelet " portal " där sweclockers var i vänsterhörnet ( uppe ) i blått och passerar genom portalen och kommer ut i högerhörn ( nedre ) i orange.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Design no.3 hade jag köpt direkt.
Snygg , stilren och inte en massa onödigt skit

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition