Vi som har förbokat Intel Core i9-9900K

Permalänk
Medlem

Man kanske får den innan Jul, medans moderkortet står här och samlar damm. 🙄

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Såg nu att statusen på min inet order ändrades till " Bokad" med grön ikon istället för gul:)

Fick även sms att min order håller på plockas just nu!

Permalänk

Kollade med kundtjänst hos Webhallen. Plats 40 och beställde min 9900K 2018-10-09 12:04...

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Skrivet av confusedcake:

Såg nu att statusen på min inet order ändrades till " Bokad" med grön ikon istället för gul:)

Fick även sms att min order håller på plockas just nu!

Grattis!

Pratade med dem idag och de sa att de skulle få några idag och några på torsdag. Men vi som beställde för upphämtning i butik får inte samma lyx som dig, vi får vänta tills de kommer till butiken, så vi vet inte idag om vi fick några. Det är synd om oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Grattis!

Pratade med dem idag och de sa att de skulle få några idag och några på torsdag. Men vi som beställde för upphämtning i butik får inte samma lyx som dig, vi får vänta tills de kommer till butiken, så vi vet inte idag om vi fick några. Det är synd om oss.

hehe tack! sista biten som fattades i det nya bygget

För att tillägga för er andra som bokat från inet.
Jag bokade 2018-10-17 . Och det är nu skickat!!

Permalänk
Medlem

Verkar som de större butikerna börjar få in några 9900k nu. Fick precis besked oom att min är skickad från komplett.se Hadde dock kö-plats 1 när jag frågade kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggleforce:

Kollade med kundtjänst hos Webhallen. Plats 40 och beställde min 9900K 2018-10-09 12:04...

Jag beställde från Webhallen kvällen innan och var på 25e plats förra veckan. Verkar vara många som beställt framförallt från Webhallen eftersom de var billigast just då. Jag väntar numera bara på CPUn så känns ju lite tråkigt. De vägrar ju svara på när de ska få in mer också. De kanske inte har någon aning. Bara att vänta, inget man kan göra.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag beställde från Webhallen kvällen innan och var på 25e plats förra veckan. Verkar vara många som beställt framförallt från Webhallen eftersom de var billigast just då. Jag väntar numera bara på CPUn så känns ju lite tråkigt. De vägrar ju svara på när de ska få in mer också. De kanske inte har någon aning. Bara att vänta, inget man kan göra.

Jag beställde 8/10 20.51 och min skickades idag.

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgis:

Jag beställde 8/10 20.51 och min skickades idag.

Kul att höra! Jag beställde nog runt 22 tror jag. Efter att ha ändrat från två andra butiker. Så då är jag nog nära då iaf. Tack för den informationen.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av Banco:

Kul att höra! Jag beställde nog runt 22 tror jag. Efter att ha ändrat från två andra butiker. Så då är jag nog nära då iaf. Tack för den informationen.

Jag beställde den 8/10 vid 22 tiden från Webhallen, tänkte avbeställa den men har missat det och såg nu idag att den är skickad.

Antingen så får den åka i retur eller så hamnar den här på marknaden till någon som inte orkar vänta.

//Zacke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke2008:

Jag beställde den 8/10 vid 22 tiden från Webhallen, tänkte avbeställa den men har missat det och såg nu idag att den är skickad.

Antingen så får den åka i retur eller så hamnar den här på marknaden till någon som inte orkar vänta.

//Zacke

Tjusigt. 22 tiden. Börjar närma sig mitt klockslag.

Frågan är om det är så mycket tryck fortfarande. Känns som de har pumpar ut en hel del nu. Men finns ju iofs fortfarande inget i lager någonstans.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från netonnet att min är på väg, och då hade jag förhandsbokat hos alla andra långt före!! Tusen tack @netonnet, ni är värda var enda krona 👌😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick också precis leveransbesked från netonnet. Hade beställt en 9900k och massor av andra komponenter för en ny PC. Skickade in min beställning den 22:a oktober.

Permalänk
Medlem

Kört ett tag nu. kommer upp i 4.71Ghz samtliga kärnor och ligger då och pendlar mellan 50-62 grader med cpu load runt 40-80% på enstaka kärnor. Gäller då spelande.

Detta är "out of the box"-settings. Inte kört någon stresstest ännu.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Helt sjukt... Beställde från 15:e oktober och har inte fått något nys om den!! Ringde idag Webhallen och hon på kundservice kunde inte ge något svar... Beställde den även för några dagar sen på Elgiganten då dem har den lite billigare...

Permalänk
Medlem

Komplett har tydligen skickat min 9900K nu, dock kommer jag inte bygga ihop dator förrän efter BF.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Inet har skickat min 9900K igår, den är inte Tray. Kommer kunna hämta ut den idag förutsatt att postnord inte krånglar till det

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Har också äntlingen fått min processor på inet markerad som "bokad".
Däremot har jag inte fått något SMS om att de börjat bygga datorn som den ovan.
Får väl ge mig till tåls.

Permalänk
Medlem

Bokade 9900K den 8:e oktober 23:07 på Webhallen och har inte hört någonting. Inte fått något mail om tray heller.
För någon vecka sen skickade jag ett mail till dem för att fråga hur jag låg till i kön. De kunde inte svara på det. Fick dock veta att jag "låg i mitten någonstans" av alla beställningar. I mitten av vadå? 1 miljon?
Jag har börjat misstänka att vi som fick cpu:n några hundralappar billigare icke prioriteras. De hoppas säkert på att vi ska avboka så att någon annan bokar. Därav rättar de till sitt misstag att lägga ut den billigare i 8 timmar eller vad det nu var.

Har lvl 13 white btw på webhallen

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Får min idag ! Beställd på Komplett. Nu ska bara Ghost S1 och 2080ti ansluta någon gång... Men blir väl lagom till nästa liv..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocopy:

Bokade 9900K den 8:e oktober 23:07 på Webhallen och har inte hört någonting. Inte fått något mail om tray heller.
För någon vecka sen skickade jag ett mail till dem för att fråga hur jag låg till i kön. De kunde inte svara på det. Fick dock veta att jag "låg i mitten någonstans" av alla beställningar. I mitten av vadå? 1 miljon?
Jag har börjat misstänka att vi som fick cpu:n några hundralappar billigare icke prioriteras. De hoppas säkert på att vi ska avboka så att någon annan bokar. Därav rättar de till sitt misstag att lägga ut den billigare i 8 timmar eller vad det nu var.

Har lvl 13 white btw på webhallen

Jag bokade 8:e oktober 18:52, lvl 19 black. Fick ett mail igår (efter att jag accepterat tray i torsdags förra veckan) där de sa att processorn finns att hämta inom 1-2 dagar. Fick även Black Ops-koden i samma mail, trots att jag valt att betala i butik!

Dock tänker jag inte längre välja Asus XI Hero efter att ha sett Hardware Unboxed's senaste klipp på VRM och temperaturer; det får bli Gigabyte Master istället. Nackdelen är att jag måste vänta en vecka extra på moderkakshelvetet...

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Jag bokade 8:e oktober 18:52, lvl 19 black. Fick ett mail igår (efter att jag accepterat tray i torsdags förra veckan) där de sa att processorn finns att hämta inom 1-2 dagar. Fick även Black Ops-koden i samma mail, trots att jag valt att betala i butik!

Dock tänker jag inte längre välja Asus XI Hero efter att ha sett Hardware Unboxed's senaste klipp på VRM och temperaturer; det får bli Gigabyte Master istället. Nackdelen är att jag måste vänta en vecka extra på moderkakshelvetet...

Frågan är ju om det ens är någon som sett en CPU från webhallen? De måste gjort den sämsta dealen någonsin med leverantör. De andra butikerna bara öser ut CPU:er verkar det som. Även mycket mindre butiker.

Aaa tur att man inte valde XI hero sen. Körde på XI Gene just pga VRM. Hade Apex i sikte men de verkar dröja.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candybag:

Jag bokade 8:e oktober 18:52, lvl 19 black. Fick ett mail igår (efter att jag accepterat tray i torsdags förra veckan) där de sa att processorn finns att hämta inom 1-2 dagar. Fick även Black Ops-koden i samma mail, trots att jag valt att betala i butik!

Jag hämtade ut min boxade förra veckan med "Beställningsdatum 2018-10-08 18:39". Tog SJU dagar att svara på min fråga jag hade gällande tray-versionen och under den tiden fick jag en boxad levererad. Level 18 Black om det spelar någon roll.

Skrivet av robocopy:

Frågan är ju om det ens är någon som sett en CPU från webhallen? De måste gjort den sämsta dealen någonsin med leverantör. De andra butikerna bara öser ut CPU:er verkar det som. Även mycket mindre butiker.

Ja, jag har hämtat ut en, mycket märkligt och extremt dålig information ifrån dem dock.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocopy:

Frågan är ju om det ens är någon som sett en CPU från webhallen? De måste gjort den sämsta dealen någonsin med leverantör. De andra butikerna bara öser ut CPU:er verkar det som. Även mycket mindre butiker.

Aaa tur att man inte valde XI hero sen. Körde på XI Gene just pga VRM. Hade Apex i sikte men de verkar dröja.

Jag låg på plats 70 för någon vecka sen och ligger på plats 10 nu så de som fått dem har nog bara tystnat på forumet eftersom de kan göra annat.

Men ja, man kanske skulle ha betalat 250kr till och köpt från någon annan. Man hade någon fått sin CPU fortare då.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av robocopy:

Bokade 9900K den 8:e oktober 23:07 på Webhallen och har inte hört någonting. Inte fått något mail om tray heller.
För någon vecka sen skickade jag ett mail till dem för att fråga hur jag låg till i kön. De kunde inte svara på det. Fick dock veta att jag "låg i mitten någonstans" av alla beställningar. I mitten av vadå? 1 miljon?
Jag har börjat misstänka att vi som fick cpu:n några hundralappar billigare icke prioriteras. De hoppas säkert på att vi ska avboka så att någon annan bokar. Därav rättar de till sitt misstag att lägga ut den billigare i 8 timmar eller vad det nu var.

Har lvl 13 white btw på webhallen

Skrivet av candybag:

Jag bokade 8:e oktober 18:52, lvl 19 black. Fick ett mail igår (efter att jag accepterat tray i torsdags förra veckan) där de sa att processorn finns att hämta inom 1-2 dagar. Fick även Black Ops-koden i samma mail, trots att jag valt att betala i butik!

Dock tänker jag inte längre välja Asus XI Hero efter att ha sett Hardware Unboxed's senaste klipp på VRM och temperaturer; det får bli Gigabyte Master istället. Nackdelen är att jag måste vänta en vecka extra på moderkakshelvetet...

Min ligger för avhämtning hos mitt ombud, beställde den 8/10 runt 22 tiden på Webhallen, och jag har level 6 silver vilket inte verkar ha någon betydelse.

//Zacke

Permalänk

@Palme_570: Hur har du tänkt kyla din i9 9900k i Ghost chassit?

Väntar också själv på chassit och hade tänkt ha en i9 9900k, men har blivit tveksam när den verkar gå så varm.

//Zacke

Permalänk
Medlem

Undrad hur VRM på ett Asus Strix Z370-H står sig för att köra en 9900K i stock. Läste att det har 6 power phases. Kommer jag märka någon skillnad i spel jämtemot ett highend Z390 om jag inte planerar att överklocka? Har hämtat ut processorn nu, förpackningen är ju faktiskt lite häftig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke2008:

@Palme_570: Hur har du tänkt kyla din i9 9900k i Ghost chassit?

Väntar också själv på chassit och hade tänkt ha en i9 9900k, men har blivit tveksam när den verkar gå så varm.

//Zacke

Köpte med Large Tophat så ska köra med 240 rad så den borde gå hyffsat iaf.

Skrivet av frunten:

Undrad hur VRM på ett Asus Strix Z370-H står sig för att köra en 9900K i stock. Läste att det har 6 power phases. Kommer jag märka någon skillnad i spel jämtemot ett highend Z390 om jag inte planerar att överklocka? Har hämtat ut processorn nu, förpackningen är ju faktiskt lite häftig

Skickades från m.sweclockers.com

i Stock är det nog ingenfara men med OC och Prime 95 Small ftts med AVX kommer blir ett problem då det är ett problem över 4,7 Ghz med 8700k för mig. Jag valde att köpa ett Asrock z390 Phantom ITX istället..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Hämtat 9900K från Inet Ringön nu

-Har ni fått tillräckligt av dessa nu?
-Nej, många i kön får ingen nu men vi räknar med att få fler i nästa vecka.

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignorante:

Hämtat 9900K från Inet Ringön nu

-Har ni fått tillräckligt av dessa nu?
-Nej, många i kön får ingen nu men vi räknar med att få fler i nästa vecka.

Grattis!

Av ren nyfikenhet, vilken dag och tid bokade du?