Permalänk
Medlem

Framför allt har budget cuts släppts

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Något nytt roligt lir som har släppts? Har ej lirat på ett bra tag nu pga brist på intressanta spel samt att det ej går att ha på sig ett headset i den här värmen :). Senaste spelet jag testade var In Death, vilket var rätt intressant. Jag letar dock helst efter något som är mindre gimmick och som faktiskt har en okej story utöver VR-gameplay. Det enda spelet som har varit så hittills är ju Lone Echo.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Något nytt roligt lir som har släppts? Har ej lirat på ett bra tag nu pga brist på intressanta spel samt att det ej går att ha på sig ett headset i den här värmen :). Senaste spelet jag testade var In Death, vilket var rätt intressant. Jag letar dock helst efter något som är mindre gimmick och som faktiskt har en okej story utöver VR-gameplay. Det enda spelet som har varit så hittills är ju Lone Echo.

Hellblade har ju slappts med vr-stød och verkar få genomgående lysande recensioner. Kanske kan vara nåt?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Hellblade har ju slappts med vr-stød och verkar få genomgående lysande recensioner. Kanske kan vara nåt?

Verkar onekligen intressant! Såg även att det var något spel från Insomniac med titeln "Stormlands" på ingång, vilket såg väldigt lovande ut!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Vill man må dåligt (nu snackar jag pga speldesign inte vr sjuka) så rekommenderar jag Hellblade. De har lyckats lite väl bra med vad de föresatt sig med att illustrera sinnessjuka.

Får med vanliga versionen också när man köper vr versionen men tyvärr är inte sparfilerna crosskompatibla.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Tänkte bara höra i den här tråden ifall någon vet om man de går lika bra att spela med oculus rift sittande som stående?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Tänkte bara höra i den här tråden ifall någon vet om man de går lika bra att spela med oculus rift sittande som stående?

Det beror ju lite på vilka spel du tänker spela. Vissa kräver mer eller mindre att du står och rör på dig för att fungera. I andra kan du vara sittandes även om ståendes är att föredra. Sen finns det en mängd spel du kan spela helt sittandes utan att förlora någonting.

Själv spelar jag i dagsläget nästan uteslutande racingspel i VR och då är jag förstås sittandes.

Permalänk
Medlem

Sittandes i kontorsstol fungerar bra i 99 % av roomscaleliren

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sittandes i kontorsstol fungerar bra i 99 % av roomscaleliren

Lär inte vara klockrent i tex Superhot

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lär inte vara klockrent i tex Superhot

Fungerar bra i superhot. Du ska ju röra dig så långsamt som möjligt så det är lugnt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fungerar bra i superhot. Du ska ju röra dig så långsamt som möjligt så det är lugnt

Mjaoe, men fortfarande svårt att sitta i en stol och ducka bakom ett skydd tex.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Inga sänkta priser för Rift i svenska butiker? Har de inte sänkt nu lär de väl inte sänkas under dagen heller antar jag.
Lite besviken faktiskt men Oculus.com säljer för €400 iaf. 359 Om man har rabattkod.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Inga sänkta priser för Rift i svenska butiker? Har de inte sänkt nu lär de väl inte sänkas under dagen heller antar jag.
Lite besviken faktiskt men Oculus.com säljer för €400 iaf. 359 Om man har rabattkod.

Är sugen på att köpa mig en Rift. Var kan man hitta den här fina rabattkoden?

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Mindjive77: Tackar för det! Mina google skills svek mig denna gången. Det blev ett köp!

Permalänk

Inte läst igenom alla inlägg så sorry ifall svaret redan finns någonstans i tråden men är det någon som vet ifall det finns ersättningslinser som ger bättre resultat än original-linserna även till Rift och isf har testat?

Hade tidigare ett Rift som jag efter ett tag sålde eftersom jag tröttnade på den för det mesta rätt suddiga bilden. Kan dock sakna den häftiga känslan av VR till och från och såg härom dan ett klipp på YouTube där en kille hade skaffat några "after market"-linser till ett Vive Pro och enligt honom var resultatet tydligen en räjäl förbättring.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WebMaximus:

Inte läst igenom alla inlägg så sorry ifall svaret redan finns någonstans i tråden men är det någon som vet ifall det finns ersättningslinser som ger bättre resultat än original-linserna även till Rift och isf har testat?

Hade tidigare ett Rift som jag efter ett tag sålde eftersom jag tröttnade på den för det mesta rätt suddiga bilden. Kan dock sakna den häftiga känslan av VR till och från och såg härom dan ett klipp på YouTube där en kille hade skaffat några "after market"-linser till ett Vive Pro och enligt honom var resultatet tydligen en räjäl förbättring.

Kan tyvärr inte svara på din fråga men undrar om du någonsin provade supersampling med din Rift. Det ger ganska stora kvalitetsförbättringar, förutsatt att man har prestanda nog att använda det. Någon mjukvaruuppdatering som kom för runt ett år sedan förbättrade det ytterliggare. Dock är ju begränsningen fortfarande just optiken. Jag hade gärna sett en möjlighet att köpa någon form av uppgraderingskit och byta i befintlig Rift. Oculus Go, som egentligen är en både billigare och simplare produkt, har ju faktiskt linser som på många vis är bättre än de Rift kom med.

Jag hoppas verkligen vi får se någon ny VR lösning i år som är vettig nog att köpa. Oculus (och förstås Facebook) fokuserar förstås mest på Oculus Quest, vilket i sig ser ut som en lovande produkt, men en fetare och modernare Rift hade gillats skarpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Dock är ju begränsningen fortfarande just optiken.

Mjae, visst är optiken en begränsning och ett irritationsmoment, men nog är väl upplösningen en åtminstone lika stor begränsning i nuläget?
Fast visst: om jag fick välja mellan att typ dubbla upplösningen på panelen eller få en skarpare optik med större sweetspot utan godrays och kanske en större gnutta FOV, så skulle det bli svårt att välja

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Mjae, visst är optiken en begränsning och ett irritationsmoment, men nog är väl upplösningen en åtminstone lika stor begränsning i nuläget?
Fast visst: om jag fick välja mellan att typ dubbla upplösningen på panelen eller få en skarpare optik med större sweetspot utan godrays och kanske en större gnutta FOV, så skulle det bli svårt att välja

Sant, både optik och display är ju problematiska. Någon form av förbättring hade varit tacksam. Undrar om jag inte är mer för bättre panel/högre upplösning. Inte det lättaste att använda och tyda det man ser med ett kikarsikte i VR. Iallafall i PavlovVR.
Protube hjälper till att stabilisera, men när fienden består av någon pixel är det inte helt lätt att pricka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Som jag minns det testade jag runt lite med något extra program/verktyg som hade med super sampling att göra men utan att jag tyckte det blev någon märkbar skillnad. Är så jag minns det iaf.

Funderat lite på ett Vive Pro men är ju sjukt dyrt! Ett annat alternativ jag funderat på är Samsung Odyssey Plus som verkar rätt nice till ett betydligt bättre pris. Något annat trevligt med det är deras nya anti SDE-teknik som tydligen ska funka riktigt bra.

Ifall jag skaffar ett nytt VR-headset kommer jag i första hand använda det för flight sim (X-Plane) där det är viktigt att kunna se instrument osv i cockpit.

Permalänk
Medlem

Skaffade Kobold Chapter 1 för några veckor sedan, har inte hunnit köra mer än 10minuter, spelet verkar riktigt atmosfäriskt/inlevelse och det är inte teleporting, samt det skapade inget illamående. Jag blir åksjuk av typ varenda VR-spel som finns om det inte är teleporting detta är det första som har fungerat för mig, förstår ej varför. Wilsons heart är ett annat spel med grym inevelse och atmosfär , hoppas att detta håller samma nivå.

Kan vara värt att kika på någon review innan köp då jag som sagt enbart har kört en kort stund men spelet verkar riktigt polerat, finns en del negativa recensioner gällande dom bitarna som jag verkar gilla men vi är ju alla olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Nu har ljudet plötsligt försvunnet ur mina högra hörlur och efter lite googlande KAN det vara ett känt fenomen som vissa drabbas av pga ett, som det upplevs, designfel av Oculus med en kabel som inte håller måttet.

Jag hade samma problem, själva elementet satt löst räckte med att skruva åt det för mig. Ska finnas en liten plastskruv mitt på om jag minns rätt som går att lossa lite och sedan tighta åt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Jag hade samma problem, själva elementet satt löst räckte med att skruva åt det för mig. Ska finnas en liten plastskruv mitt på om jag minns rätt som går att lossa lite och sedan tighta åt den.

Jag rapporterade till oculus ocg efter en hel del mailkorrespondens skickade jag in mitt headset och fick ett refurbished tillbaka, med fungerande ljud. Försökte mig först på det där med plastskruven, utan resultat.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag hade rift och vive samtidigt och blev rätt så imponerad av rifts slipning. Går väl säkert att slipa på än bättre men htc verkar ju inte ha skills med tanke på att de körde helt oslipade fresnels på vive så man såg alla fresnelringar...

Är väl inte överkänslig för god rays jag har sett min beskärda del av michael bay lensflare filmer.
Då jag inte har perfekt syn så körde jag med separata linser. De skapar lite lätt distortion men klart vär det för skärpan. En sak som hjälpte optiken rejält var tunnare face inserts så jag kom närmare rift och vive. Gjorde underverk för att få optiken att arbeta rätt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Något sånt här hade jag kunnat tänka mig till min Rift: https://www.roadtovr.com/displaylink-showing-60ghz-wireless-a...

Permalänk
Medlem

Hej, skulle testa sonens rift på min speldator, funkat som det ska på hans och våran gamla speldator, men blir ingen bild från HDMI till riften, har senaste uppd från nvidia, och grafikkortet är ett 1080gtx kort... kommer ljud i headsetet men ingen bild, så kan inte fortsätta confa i inledningen...

Permalänk
Medlem

Skumt!
Prova en annan HDMI-port om det finns fler...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Finns ju bara en på grafikkortet....
Hoppas inte nånting pajjat nu redan efter ett par dar, får testa på hans dator sen igen...

Permalänk
Medlem

Funkade på hans dator, phuuu…
Men vad faen är det frågan om att det inte funkar från mitt 1080gtx?
Är ju sugen på en egen nu ju...

Permalänk
Inaktiv

@Swennis: får du grönt på HDMI under setup av riften ? Verkar konstigt isåfall. Funkar porten med en monitor ?