Köpa AirPods eller vänta?

Permalänk
Medlem

Köpa AirPods eller vänta?

Sitter och funderar, o så funderar jag lite till och kan inte bestämma mig.

Funderar alltså på att köpa ett par AirPods, men samtidigt kommer det små nyheter om att version 2 är på gång, men ingen vet om det är snart eller någonsin egentligen. Det som det rapporteras om verkar ju dock inte vara några extrema skillnader så kanske inte blir någon enorm skillnad med version 2 heller....

Och så har vi black friday runt hörnet, men vad snackar vi där, 2-300 i sänkning på sin höjd?

Kort och gott, ska jag köpa AirPods nu eller vänta? Hjälp mig reda ut tankarna

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke:
Köp! Det gjorde jag och jag ångrar mig inte! Kommer inte vara ngt halva priset under bf ändå. kolla prisjakt och köp de billigaste där. många som kör rea.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Sitter i samma tankar. Netonnet körde nån drive förrförra veckam trorja där dom låg runt 1195 och dum som jag är så slog jag inte till då. Ser nu att de utgått hos netonnet där de annars är billigast (1295).

Antar att det bara är att vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

@N_Micke:
Köp! Det gjorde jag och jag ångrar mig inte! Kommer inte vara ngt halva priset under bf ändå. kolla prisjakt och köp de billigaste där. många som kör rea.

Tack för input!

Skrivet av Inteno:

Sitter i samma tankar. Netonnet körde nån drive förrförra veckam trorja där dom låg runt 1195 och dum som jag är så slog jag inte till då. Ser nu att de utgått hos netonnet där de annars är billigast (1295).

Antar att det bara är att vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Utgått minsann, nu blir blir jag konspiratorisk och tror dem vet nåt inte vi vet

Edit: Fast dem finns ju i lager i hos NetOnNet?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fick mina på köpet när jag köpte min iPhone XS och visst, de är smidiga och så. Däremot så tycker jag inte att ljudet är speciellt imponerande och för mig så är dom heller inte särskillt bekväma. Lägg på sen att dom är rätt så fula och känns ganska plastiga(för att vara Apple). Inget jag skulle betala 1500kr för, men det finns säkert andra som har annan uppfattning

*edit* jag hade nog väntat på generation 2 som sägs få trådlös laddning vilket borde vara hur smidigt som helst med dessa.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Fick mina på köpet när jag köpte min iPhone XS och visst, de är smidiga och så. Däremot så tycker jag inte att ljudet är speciellt imponerande och för mig så är dom heller inte särskillt bekväma. Lägg på sen att dom är rätt så fula och känns ganska plastiga(för att vara Apple). Inget jag skulle betala 1500kr för, men det finns säkert andra som har annan uppfattning

*edit* jag hade nog väntat på generation 2 som sägs få trådlös laddning vilket borde vara hur smidigt som helst med dessa.

Jag har annan uppfattning

Instämmer om ljudet, det här är inte lurarna för en audiofil men det är inte dåligt. Och det är bättre än de trådade earpodsen.

Däremot tycker jag de är oerhört bekväma, märks inte att man har något i öronen i princip mer än att det kommer ljud.
Batteritiden har en del synpunkter på men jag använder dem sällan mer än en timme i sträck så för min del är det inget problem alls.
Och åtminstone på mig sitter de kvar, springer ett par gånger i veckan med dem och har hoppat och studsat osv, aldrig ramlat ur.

Ryktena jag sett om version 2 tyder ju inte på mycket nytt, trådlös laddning och hej siri funktion. Sannolikt dyrare med, särskilt om man ser vad som hänt med alla andra produkter.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Fick mina på köpet när jag köpte min iPhone XS och visst, de är smidiga och så. Däremot så tycker jag inte att ljudet är speciellt imponerande och för mig så är dom heller inte särskillt bekväma. Lägg på sen att dom är rätt så fula och känns ganska plastiga(för att vara Apple). Inget jag skulle betala 1500kr för, men det finns säkert andra som har annan uppfattning

*edit* jag hade nog väntat på generation 2 som sägs få trådlös laddning vilket borde vara hur smidigt som helst med dessa.

Skrivet av Json_81:

Jag har annan uppfattning

Instämmer om ljudet, det här är inte lurarna för en audiofil men det är inte dåligt. Och det är bättre än de trådade earpodsen.

Däremot tycker jag de är oerhört bekväma, märks inte att man har något i öronen i princip mer än att det kommer ljud.
Batteritiden har en del synpunkter på men jag använder dem sällan mer än en timme i sträck så för min del är det inget problem alls.
Och åtminstone på mig sitter de kvar, springer ett par gånger i veckan med dem och har hoppat och studsat osv, aldrig ramlat ur.

Ryktena jag sett om version 2 tyder ju inte på mycket nytt, trådlös laddning och hej siri funktion. Sannolikt dyrare med, särskilt om man ser vad som hänt med alla andra produkter.

Tack för era inlägg!

Audiofil är jag inte så det kommer nog inte vara några problem, hur mycket ljud utifrån släpper dem in? Kommer nog ofta användas vid långkörning och då vill jag gärna att höra om nån tutar på mig. Har läst att det verkar släppas igenom en hel del så länge man inte spelar max volym?

Frågan är ju då vad som händer med priset på nuvarande modell, men är väl inget halva priset deal på gång ändå så sett, det är ju Apple

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Sitter i samma tankar. Netonnet körde nån drive förrförra veckam trorja där dom låg runt 1195 och dum som jag är så slog jag inte till då. Ser nu att de utgått hos netonnet där de annars är billigast (1295).

Antar att det bara är att vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Bara fyndvaran som utgått: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/horlurar/truewirele...

Visa signatur

Intel core i5 6600k, Sapphire Radeon R9 380 Nitro 4GB, 16GB RAM
MacBook Pro 13 tum 2017 i7 16GB RAM 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Tack för era inlägg!

Audiofil är jag inte så det kommer nog inte vara några problem, hur mycket ljud utifrån släpper dem in? Kommer nog ofta användas vid långkörning och då vill jag gärna att höra om nån tutar på mig. Har läst att det verkar släppas igenom en hel del så länge man inte spelar max volym?

Frågan är ju då vad som händer med priset på nuvarande modell, men är väl inget halva priset deal på gång ändå så sett, det är ju Apple

Kan tänka mig att de släpper in en del. Svårt att prova då musiken pausas när man tar av sig ena luren, kanske finns någon inställning för att stänga av detta.

Glömde lägga in ett plus dock, Apple har löst anslutningen mellan lurarna och telefonen på ett imponerande smidigt sätt. Bara att aktivera BT, lägga lurarna mot skärmen och där kommer batteriinfo upp. En sak som iallafall imponerade ganska stort på mig

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av perlennartsson:

Jag såg att de var dom jag hade kollar på, my bad!

Jag kommer iaf vänta till black friday och se, lite lär dom sjunka iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

hur mycket ljud utifrån släpper dem in?

Lurarna i sig blockerar nästan inget ljud alls så beror på vilken volym du har.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Så, nu orkade jag inte fundera mer så köpte ett par. Kommer det en andra version så må väl så vara. Antar att den kommer om 3...2....1.....

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Så, nu orkade jag inte fundera mer så köpte ett par. Kommer det en andra version så må väl så vara. Antar att den kommer om 3...2....1.....

Gjorde du rätt i! Jag väntar dock till black friday!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Avstängd

Jag rekommenderar inte dem, testade dem och dem passa inte alls mina öron då dem ramla ut hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krampus:

Jag rekommenderar inte dem, testade dem och dem passa inte alls mina öron då dem ramla ut hela tiden

Skulle säga de e olika för alla, själv sitter dessa så jävla bra i mina öron, glömmer ofta jag har dem på mig när jag ej har musik på

Permalänk
Avstängd

@DozeN: Ja det varierar från person till person

Permalänk
Medlem

@Krampus: antar att apples org. lurar inte passar dig heller?

Passar original så passar ju dessa...

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Efter att hunnit testa lurarna lite så måste jag ju säga att jag är positivt överraskad.

Hur dem hänger kvar i öronen? Mycket bra, tack vare svart magi förmodligen för dem borde trilla ur egentligen.

Ljudet? Helt ok med mina krav.

Saknar? Möjligheten att kunna sänka/höja volymen utan Siri (ska tydligen gå, jag och hon pratar inte samma språk verkar det som)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv

Trodde ärligt talat att jag aldrig skulle köpa ett par pga priset, men kunde inte hålla mig då jag ville testa och jag har inte ångrat mig en sekund. Riktigt sköna lurar enligt mig 😁

Permalänk
Medlem

Kört mina i drygt ett år och är jäkligt nöjd fortfarande. Visst de har inte någon super ljudkvalité och de släpper in ljud, men för "rätt" användningsområden är de helt klockrena. Ett tips är att ALLTID ha med dig laddaren/fodralet och stoppa tillbaks dem där så fort de lämnar öronen, annars riskerar det att smita...

Själv kompletterar jag med Sony MDR-1000X när jag behöver ljudisolering eller vill ha bättre ljud, klockren kombo å väldigt skönt att slippa sladdar!

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur lång tid det tar innan de blir vattentäta och brusreducerande...

Permalänk
Medlem

Jag är super nöjd med mina. AirPods var en av få hörlurar som passar mina öron, då jag inte trivs med in-ear.
Är själv nöjd med ljudet och funktionerna som byte av låt samt att ljudet "mutas" när man tar ur ena ur örat och går igång igen när man sätter in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Jag undrar hur lång tid det tar innan de blir vattentäta och brusreducerande...

De är i princip vattentäta redan, även om inga garantier gäller för det såklart.
Var ju någon som testade köra dem i tvättmaskinen t o m.

Jag har varit ute och sprungit i regn många gånger med mina.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Efter att hunnit testa lurarna lite så måste jag ju säga att jag är positivt överraskad.

Hur dem hänger kvar i öronen? Mycket bra, tack vare svart magi förmodligen för dem borde trilla ur egentligen.

Ljudet? Helt ok med mina krav.

Saknar? Möjligheten att kunna sänka/höja volymen utan Siri (ska tydligen gå, jag och hon pratar inte samma språk verkar det som)

I mitt fall har jag mobilen i fickan på mina jeans och jag tycker det är enkelt att höja/sänka volymen genom att bara klicka utanför jeansen.

Permalänk
Skäggig legend

Jag måste säga att det är den bästa grejen jag köpt. Använder de varje dag på jobbet. från 08.00 fram till lunch, de laddar - använder de till 16.00. På väg hem kör jag mina QC35. Allt från samtal till musik.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

De är i princip vattentäta redan, även om inga garantier gäller för det såklart.
Var ju någon som testade köra dem i tvättmaskinen t o m.

Jag har varit ute och sprungit i regn många gånger med mina.

Jag antar att de är lika vattentäta som en iPhone, dvs. de kan fungera trots att några regndroppar slår på skärmen, men så fort det kommer in lite regn i elektroniken så blir det pannkaka.. Nej tack, jag väntar hellre tills dem är vattentäta + brusreducerande.

Permalänk
Medlem

Älskar dem, fick dem med min iphone XS och är extremt tacksam över dem. Apples hörlursdesign sitter också perfekt i mitt öra.

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Jag antar att de är lika vattentäta som en iPhone, dvs. de kan fungera trots att några regndroppar slår på skärmen, men så fort det kommer in lite regn i elektroniken så blir det pannkaka.. Nej tack, jag väntar hellre tills dem är vattentäta + brusreducerande.

Du vet att det hänt lite senaste 4-5 åren eller?
Givetvis blir det pannkaka om det kommer in regn i elektroniken, som precis all annan elektronik men från iphone 7 är det ju IP67 och Xs/Xs Max IP68.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

I mitt fall har jag mobilen i fickan på mina jeans och jag tycker det är enkelt att höja/sänka volymen genom att bara klicka utanför jeansen.

Pinsamt att man inte tänkt på det själv, funkade ju utmärkt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Nu kanske det är något nytt i görningen, slut i webblager på flera ställen. Nåja, ruskigt nöjd med dem och har använt dem mycket. Riktigt bra grej!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö