Permalänk
Medlem

Webbutvecklare .NET

Har någon hört talats om eller gått utbildningen webbutvecklare .NET (YH) på Campus i Värnamo?

Om så är fallet är det en okej utbildning för att landa ett programmeringsjobb?

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört talats om denna utbildning eller liknande utbildningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoodPC:

Ingen som har hört talats om denna utbildning eller liknande utbildningar?

Man får inte bumpa trådar, men för att svara på frågan, nej jag har inte hört om just denna utbildning på den skolan. Men borde ju gå att jämföra kursplanen med andra högskolor och universitet.

Kan inte heller svara på någon annan utbildning, har jobbat som systemutvecklare sedan 2007 och är självlärd så mina plugg-erfarenheter är limited.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Man får inte bumpa trådar, men för att svara på frågan, nej jag har inte hört om just denna utbildning på den skolan. Men borde ju gå att jämföra kursplanen med andra högskolor och universitet.

Kan inte heller svara på någon annan utbildning, har jobbat som systemutvecklare sedan 2007 och är självlärd så mina plugg-erfarenheter är limited.

Japp, jag har en utbildning inom nätverk/sysadmin men har viljan att jobba med programmering och försöker därför hitta snabbaste vägen dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoodPC:

Japp, jag har en utbildning inom nätverk/sysadmin men har viljan att jobba med programmering och försöker därför hitta snabbaste vägen dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte hört om just den utbildningen men om du kommer till ett företag och säger att du är utbildad .Net utvecklare spelar resten inte så stor roll så länge du kan programmera. Jobbar själv med .net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexso:

Jag har inte hört om just den utbildningen men om du kommer till ett företag och säger att du är utbildad .Net utvecklare spelar resten inte så stor roll så länge du kan programmera. Jobbar själv med .net

Okej, trevligt. Jag tänker mig att folk som har en kandidatexamen/högskoleingenjör eller civilingenjör inom utveckling går före utbildningen(2 årig YH-utbildning) ovan alla dagar i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoodPC:

Okej, trevligt. Jag tänker mig att folk som har en kandidatexamen/högskoleingenjör eller civilingenjör inom utveckling går före utbildningen(2 årig YH-utbildning) ovan alla dagar i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket inte har någon större betydelse eftersom det är brist på utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoodPC:

Okej, trevligt. Jag tänker mig att folk som har en kandidatexamen/högskoleingenjör eller civilingenjör inom utveckling går före utbildningen(2 årig YH-utbildning) ovan alla dagar i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Högskoleutbildade har oftast en djupare förståelse om teori, medan YH-utbildade är väldigt spetsinriktad på kod och att problemlösa med kod. Många företag vill blanda kunskap.
Sen är det ett bristyrke, det räcker inte med högskoleutbildade eller YH-utbildade för att fylla behovet på marknaden. Bor du i Stockholm får du jobb 99%.