Permalänk
Medlem

Min lilla hörna - Blandning mellan nytt och gammalt!

Permalänk
Medlem

@Homdax:
byt plats på borde,problemet löst

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayla666:

@Homdax:
byt plats på borde,problemet löst

Du menar för snedtaket? Nää vi vill ha borden åt det hållet. Men har dragit ut skärmarna liiite till mot mitten av rummet så det är lite bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

https://i.imgur.com/CwSshW2.jpg

Min lilla hörna - Blandning mellan nytt och gammalt!

Fint! Vad är det för tangentbord?

Permalänk

Där sitter vi dag ut och dag in, ne vi ha jobb och två barn också. Men måste nog byta ut skrivborden mot något som kan gå in på längden istället för nu är de lite trångt. Någon som har ett tips på ett liknande bord men ska vara ca 2 meter långt?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Där sitter vi dag ut och dag in, ne vi ha jobb och två barn också. Men måste nog byta ut skrivborden mot något som kan gå in på längden istället för nu är de lite trångt. Någon som har ett tips på ett liknande bord men ska vara ca 2 meter långt?

Bänkskiva från Ikea och valfria ben?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av svalle:

Bänkskiva från Ikea och valfria ben?

Haha ska jag vara helt ärlig så har jag inte ens tänkt på de, sökte på bänkskivor på Ikea och fanns hur många som helst, tack för tipset och så får jag skämmas lite att jag inte ens tänkt den tanken

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Haha ska jag vara helt ärlig så har jag inte ens tänkt på de, sökte på bänkskivor på Ikea och fanns hur många som helst, tack för tipset och så får jag skämmas lite att jag inte ens tänkt den tanken

Proffstips är att ha ett stödben i mitten av de längre skivorna, jag och exet hade gemensamt spelbord som var 250cm brett och det var fan inte nådigt vad den sviktade redan innan vi la upp grejer på bordet haha. Satte ett ben i mitten så var det prime life sen, prisvärt som fan.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succi:

Fint! Vad är det för tangentbord?

Tack! 😀

Det är ett Varmilo VA88M CMYK PBT White LED [MX Brown] - långt namn... Hehe!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Haha ska jag vara helt ärlig så har jag inte ens tänkt på de, sökte på bänkskivor på Ikea och fanns hur många som helst, tack för tipset och så får jag skämmas lite att jag inte ens tänkt den tanken

Ibland är det inte så lätt att se skogen för alla träden, eller nåt sånt

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem

Shysst setup!
Är det där ett Phanteks Evlov ITX? Hur mycket låter det på skrivbodet och har du extra fläktar förutom den som följer med i fronten?

Permalänk
Medlem

@Lallo: Tack!
Det är ett Phanteks Enthoo EVOLV mATX som det sitter två fläktar fram en bak och två uppe i radiatorn.
Jag tycker inte det låter så mycket men är inte heller så känslig för ljud, gick från ett nästintill öppet chassi så tycker det här är tyst

Permalänk
Medlem

@Smack Jack: Myshörnan

Permalänk
Medlem

@tracenewbie: Två konsoler och en dator?

Permalänk
Medlem

Jag prokrastinerar från lite julstök med att lägga upp en bild på mitt skrivbord. Som synes är varken jag eller min sambo speciellt brydd med inredningen utan trivs bäst i lite kreativt kaos. Vi håller på att göra om lite i vardagsrummet och flyttade ju ihop alldeles nyss (dvs för tre år sen) så vi har ingen brådska med saker som gardiner etc.

Det här är min halva av det stora U-skrivbordet vi delar, hennes halva är åt andra hållet, bakom kameran så att säga. Maskinen till vänster är min fotoredigering/filmredigering/slöspelar-rigg, maskinen till höger är min daily-driver. Det här är såklart helt ostädat och ser ut ungefär som det brukar göra. Man kan skymta själva fotoburken rakt under skrivbordet, min daily-driver står långt till höger utanför bild.

Skrivbordet är inte så kurvigt som det verkar, bara ser ut så när man plockar fram sin fisheye för att få med hela kaoset

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk

@Jesper_: Det stämmer. Har dock insett att jag vill ha det mer luftigt så jag funderar på att ställa ner dator och konsol på lämplig möbel under skrivbordet, alternativt hänga upp allt under bordet.

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem

Sitter på golvet på kuddar. Jag har inga möbler och gillar växter.

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Proffstips är att ha ett stödben i mitten av de längre skivorna, jag och exet hade gemensamt spelbord som var 250cm brett och det var fan inte nådigt vad den sviktade redan innan vi la upp grejer på bordet haha. Satte ett ben i mitten så var det prime life sen, prisvärt som fan.

https://i.imgur.com/ECPWCB4.jpg

Vad är det för skiva? Hittar inga så pass långa!
Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Vad är det för skiva? Hittar inga så pass långa!
Tack

Inte för att jag har en aning om hans, men byggmax hornbach bauhaus kan fixa finns säkert fler bygg handlar, bauhaus har en hel del. Här är en 2980x625. Tips att kika runt i liknande butiker.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Vad är det för skiva? Hittar inga så pass långa!
Tack

Söker du på bänkskiva istället för bordsskiva på IKEA så får du längre alternativ som egentligen är för typ köksbänkar och dylikt, om jag förstått dem rätt. De är lite redigare också. Karlby, Ekbacken och Pinnarp är väl de vanligaste som jag minns det. Finns 180-någonting och 240-någonting på längden. Tror min var 63 eller 64 djup.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

@Masyve: hittade dem precis! perfekt, behöver en på 240-250, så en 246cm blir bra!

Räcker det utrymmet när man sitter två jämsides, hur upplevde du det?

Permalänk
Medlem

Enkelt och avskalat. Har en golvlampa på skrivbordet som slår ljuset i det vita taket. Taklampan sitter dumt och är för stark för att funka bra ihop med datorplatsen.

Inte med i bild, för att det är för fult, är underlägget i kork som jag ställer muggar/koppar och tallrikar på när jag intar dryck eller föda.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

@Masyve: hittade dem precis! perfekt, behöver en på 240-250, så en 246cm blir bra!

Räcker det utrymmet när man sitter två jämsides, hur upplevde du det?

Det räckte jättebra, och våra stolar var ändå ganska stora. Min skärm var 43'', hennes två 27'' side by side och vi hade fortfarande plats kvar för att lägga skit på vardera sida. Det enda jag vill påpeka är att bordsskivan orkar inte supporta all den vikten utan ett ben i mitten, så du måste sätta dit något om du inte vill ha en ostbåge som börjar knaka haha.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isecore:

Jag prokrastinerar från lite julstök med att lägga upp en bild på mitt skrivbord. Som synes är varken jag eller min sambo speciellt brydd med inredningen utan trivs bäst i lite kreativt kaos. Vi håller på att göra om lite i vardagsrummet och flyttade ju ihop alldeles nyss (dvs för tre år sen) så vi har ingen brådska med saker som gardiner etc.

Det här är min halva av det stora U-skrivbordet vi delar, hennes halva är åt andra hållet, bakom kameran så att säga. Maskinen till vänster är min fotoredigering/filmredigering/slöspelar-rigg, maskinen till höger är min daily-driver. Det här är såklart helt ostädat och ser ut ungefär som det brukar göra. Man kan skymta själva fotoburken rakt under skrivbordet, min daily-driver står långt till höger utanför bild.

Skrivbordet är inte så kurvigt som det verkar, bara ser ut så när man plockar fram sin fisheye för att få med hela kaoset

http://www.isecore.net/DSC_6291.jpg

Vet inte varför men miljöer där det är "kaos" eller lite för mycket saker gör att det känns så himla mycket mysigare.
Såg asmysigt ut

Permalänk
Medlem

julfeeling

https://i.imgur.com/fBRk3MB.jpg

Permalänk

@Masyve: Grymt! Bänkskiva och 5 ben blir det då. Tack!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ny skärm, annars har det inte hänt så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Ny skärm, annars har det inte hänt så mycket.
http://imgur.com/8iDdImI.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för skärm?