Permalänk
Medlem

@shogou

Har du löst problemen annas har jag en liten sak till du kan testa öka pagefile.sys
min låg på hälvtan av den är nu och hade problem i PUBG med men blev bättre efter detta,
Minne kan göra skilldnad men inte för mig då jag har 32gb 3000mhz i denna burk , Men vär ett försök starta bara om burken efter du ändrat

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

@shogou

Har du löst problemen annas har jag en liten sak till du kan testa öka pagefile.sys
min låg på hälvtan av den är nu och hade problem i PUBG med men blev bättre efter detta,
Minne kan göra skilldnad men inte för mig då jag har 32gb 3000mhz i denna burk , Men vär ett försök starta bara om burken efter du ändrat

https://s26.pixxxels.cc/8n3ov0pit/test4.jpg

Har inte löste problemet än, men köpt 16gb ram 3600 mhz som jag väntar på från Swec marknaden.

Vad rekommenderar du att jag borde ställa in egen storlek som på? Det du har som input?

Ursprunglig storlek (MB):
Maximal storlek (MB):

Permalänk
Medlem

Prova med det är det. Annas bara testa något som är mer än vad du har i ram för tillfället

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Här har du en bra dellösning. Empty standby list. Eftersom Microsoft aldrig verkar vilja lösa problemet.
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/238715-pubg-stuttering-fix-for-8gb-ram-also-for-all-games/
Detta bör lösa en stor del av problemet för dig. Särskilt om du sitter på 8gb ram, men även för alla som sitter på mer.

Sen de "klassiska" pubg åtgärderna. Nvidia inställningar som någon postade. Framförallt Threaded optimization = on. Maximum prerendered frames = 1. Power management mode = Prefer maximum performance.

Egenskaper>kompatibilitet på TslGame.exe skall du bocka i "Disable fullscreen optimizations".
(C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64\TslGame.exe)

Kör du Gsync så se till att ha Vsynk ON i Nvidia inställningarna och vsynk OFF i spelet. Samt låsa frames under 165. Exempelvis 160 fps ifall du kör 165hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Här har du en bra dellösning. Empty standby list. Eftersom Microsoft aldrig verkar vilja lösa problemet.
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/238715-pubg-stuttering-fix-for-8gb-ram-also-for-all-games/
Detta bör lösa en stor del av problemet för dig. Särskilt om du sitter på 8gb ram, men även för alla som sitter på mer.

Sen de "klassiska" pubg åtgärderna. Nvidia inställningar som någon postade. Framförallt Threaded optimization = on. Maximum prerendered frames = 1. Power management mode = Prefer maximum performance.

Egenskaper>kompatibilitet på TslGame.exe skall du bocka i "Disable fullscreen optimizations".
(C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64\TslGame.exe)

Kör du Gsync så se till att ha Vsynk ON i Nvidia inställningarna och vsynk OFF i spelet. Samt låsa frames under 165. Exempelvis 160 fps ifall du kör 165hz.

V-synk on i Nvidia kontroll och off i spelet utveckla den tack . Vill inte veta av v-synk för inputlag finns

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@ZyntaX

Prova det med v synk nu och fy f+a vad silkysmoth det blev

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Vad rekommenderar du att jag borde ställa in egen storlek som på?

Låt Windows hantera ditt virtuella minne automatiskt. Ditt mål är att inte använda något virtuellt minne alls, men däremot finns det situationer där det fortfarande behövs, så låt det vara aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

V-synk on i Nvidia kontroll och off i spelet utveckla den tack . Vill inte veta av v-synk för inputlag finns

Det låter bakvänt, men är bästa och rekommenderade inställningen. Det är viktigt att låsa frameraten i spelet under skärmens maximala bildfrekvens. Då går vsynk aldrig in.

Finns förklarat på djupet här: https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Det låter bakvänt, men är bästa och rekommenderade inställningen. Det är viktigt att låsa frameraten i spelet under skärmens maximala bildfrekvens. Då går vsynk aldrig in.

Finns förklarat på djupet här: https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/

Som sagt testade det igår och har alldrig upplevt PUBG så, SMOOTH så det tackar man för, är dock enda spelet jag upplerver detta med alla andra kör jag o cap:at och aldrig upplevt tearing eller liknade. Bara detta J+vla Bluehole spel

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Som sagt testade det igår och har alldrig upplevt PUBG så, SMOOTH så det tackar man för, är dock enda spelet jag upplerver detta med alla andra kör jag o cap:at och aldrig upplevt tearing eller liknade. Bara detta J+vla Bluehole spel

Kul 👍🏻 Glad att kunna hjälpa.
Empty standby list rekommenderar jag alla att använda oavsett spel. Fram till Microsoft skrivit om hela minneshanteringen i Windows. Och det lär vi få vänta på.

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn
@Tip Top (ditt namn går inte att tagga? )
@ZyntaX
@Kiirozu
@jawik
@Bläjd

Problemet verkar vara löst. Tack för hjälpen allihopa!

16gb 3600mhz ram löste inte problemet, men gjorde det mindre frekvent.

Vad som löste problemet var ett av 2 alternativ, antingen vsync eller empty standby list, dom här 2 slog jag på efter jag testat det nya ramet och märker inte av några extrema stutters längre.

  • Jag misstänekr att det var empty standby list som fixade problemt för mig

  • Då jag testade vsync on i Nvidia inställningarna och vysnc off i går på förra ramet och det fixade inte problemet, testade dock inte emtpy standby list på det förra ramet så svärt att säga till 100%

  • Med stor sanolikhet så är det här som löste problemet, får bara hoppas att det inte kommer tillbaka nu

Ny Benchmark

Det extra ramet skadar dock inte heller, då spelet och windows använder långt över 8gb

Tack igen! Super glad att det löst sig nu, nu kan jag njut av PUBG i all dess glory.

Skrivet av ZyntaX:

Här har du en bra dellösning. Empty standby list. Eftersom Microsoft aldrig verkar vilja lösa problemet.
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/238715-pubg-stuttering-fix-for-8gb-ram-also-for-all-games/
Detta bör lösa en stor del av problemet för dig. Särskilt om du sitter på 8gb ram, men även för alla som sitter på mer.

Kör du Gsync så se till att ha Vsynk ON i Nvidia inställningarna och vsynk OFF i spelet. Samt låsa frames under 165. Exempelvis 160 fps ifall du kör 165hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

(ditt namn går inte att tagga? )

Du får använda citationstecken runt "namnet" när det är mellanslag.

Skrivet av shogou:

16gb 3600mhz ram löste inte problemet, men gjorde det mindre frekvent.

Lyckades du klocka upp dem så högt, eller installerade du bara dem och körde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

@Sveklockarn
@Tip Top (ditt namn går inte att tagga? )
@ZyntaX
@Kiirozu
@jawik
@Bläjd

Problemet verkar vara löst. Tack för hjälpen allihopa!

16gb 3600mhz ram löste inte problemet, men gjorde det mindre frekvent.

Vad som löste problemet var ett av 2 alternativ, antingen vsync eller empty standby list, dom här 2 slog jag på efter jag testat det nya ramet och märker inte av några extrema stutters längre.

  • Jag misstänekr att det var empty standby list som fixade problemt för mig

  • Då jag testade vsync on i Nvidia inställningarna och vysnc off i går på förra ramet och det fixade inte problemet, testade dock inte emtpy standby list på det förra ramet så svärt att säga till 100%

  • Med stor sanolikhet så är det här som löste problemet, får bara hoppas att det inte kommer tillbaka nu

Ny Benchmark
https://youtu.be/MjMPSzSUq8g

Det extra ramet skadar dock inte heller, då spelet och windows använder långt över 8gb

https://i.imgur.com/asfqbL5.png

Tack igen! Super glad att det löst sig nu, nu kan jag njut av PUBG i all dess glory.

Buttersmooth så det ut att vara med jag låste mina FPS till 97 doch då jag bara har 100hz Acer x34p

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn: XMP till 3600 mhz, dom ser ut att fungera korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

@Sveklockarn: XMP till 3600 mhz, dom ser ut att fungera korrekt.

Najs! Ytterligare en fördel med att leva i framtiden, huvudvärksfri överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

@Sveklockarn
@Tip Top (ditt namn går inte att tagga? )
@ZyntaX
@Kiirozu
@jawik
@Bläjd

Problemet verkar vara löst. Tack för hjälpen allihopa!

16gb 3600mhz ram löste inte problemet, men gjorde det mindre frekvent.

Vad som löste problemet var ett av 2 alternativ, antingen vsync eller empty standby list, dom här 2 slog jag på efter jag testat det nya ramet och märker inte av några extrema stutters längre.

  • Jag misstänekr att det var empty standby list som fixade problemt för mig

  • Då jag testade vsync on i Nvidia inställningarna och vysnc off i går på förra ramet och det fixade inte problemet, testade dock inte emtpy standby list på det förra ramet så svärt att säga till 100%

  • Med stor sanolikhet så är det här som löste problemet, får bara hoppas att det inte kommer tillbaka nu

Ny Benchmark
https://youtu.be/MjMPSzSUq8g

Det extra ramet skadar dock inte heller, då spelet och windows använder långt över 8gb

https://i.imgur.com/asfqbL5.png

Tack igen! Super glad att det löst sig nu, nu kan jag njut av PUBG i all dess glory.

Superkul!
Ja Empty standby list har gjort under för mig och flera andra också.
Nu är det bara kötta in lite kyckling

Trevligt med nya snabba ram minnen också.

Permalänk
Medlem

Här är en bra video som visar om man har detta problem med EmptyStanbyList problemet med sin minne

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Härligt det här måste testas

Permalänk
Medlem

Jag testade detta förut och kommer upp i ca 2.5 gb innan cachen töms. Jag gjorde dock felet och testade inte vad jag hade utan att sätta igång den här fixen. Ska bli intressant och se om det känns bättre. Mitt spel kraschar ju ibland ev. kanske detta avhjälper dom förhoppningsvis

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Här är en bra video som visar om man har detta problem med EmptyStanbyList problemet med sin minne

https://youtu.be/WnKDPLjbg_I

Ok, jag provar detta också, inte för att jag tycker att jag haft problem med micro stutters direkt, mitt problem är snarare att jag fått sporadiska krascher i pupg, även att det fryst totalt någon gång (varit tvungen att starta om datorn hårt).