Permalänk

Mus som helt plötsligt beter sig konstigt.

Tjena gott folk!

Jag har en Fnatic Flick mus som jag haft i ca 6 månader och helt plötsligt har den börjat spöka, bästa sättet att förklara det är att det "rebootar" för en sekund.
Det är som att drivrutinerna slutar att fungera för en sekund fast utan windows ljudet som medföljer när drivrutiner krashar eller likande.

Jag har testat att ta bort alla drivrutiner osv och får samma problem endå.
Och detta problem är hela tiden, men det kommer inte frekvent vid samma tillfälle, helt random vad jag kan märka.

Nu är frågan, är skiten trasig och är det bara att beställa en ny? eller tror vi det är drivrutierna eller dyligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniSwamp:

Tjena gott folk!

Jag har en Fnatic Flick mus som jag haft i ca 6 månader och helt plötsligt har den börjat spöka, bästa sättet att förklara det är att det "rebootar" för en sekund.
Det är som att drivrutinerna slutar att fungera för en sekund fast utan windows ljudet som medföljer när drivrutiner krashar eller likande.

Jag har testat att ta bort alla drivrutiner osv och får samma problem endå.
Och detta problem är hela tiden, men det kommer inte frekvent vid samma tillfälle, helt random vad jag kan märka.

Nu är frågan, är skiten trasig och är det bara att beställa en ny? eller tror vi det är drivrutierna eller dyligt?

Ca 6 månader, är det mindre än 6 månader är det skitenkelt att göra en reklamation så börja med att räkna dagar.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Detta är sant, skall kolla upp detta, men kommer inte ihåg vart jag köpte den, men skall kolla.

Permalänk
Medlem

Är den inkopplad direkt i datorn eller via någon skärm / tangentbord?
Testa även att koppla in den i lite olika usb portar på datorn och se om det gör någon skillnad.

Permalänk

Okej.... Kanske inte riktigt 6 månader tydligen, Garanti gick ut för 2 månader sedan.... självklart.

Permalänk
Skrivet av Lento:

Är den inkopplad direkt i datorn eller via någon skärm / tangentbord?
Testa även att koppla in den i lite olika usb portar på datorn och se om det gör någon skillnad.

Den var i mitt tagentbord till att börja med, har efter det testad både fram och bak usb portar. 2.0 och 3.0

Permalänk

Kom nyss hem från LAN. Musen är jätteskum atm. Flytta fönster är nästan omöjligt. Trodde det var nåt fel med vänster musknapp, kanske är nåt annat? Steelseries rival 300

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniSwamp:

Okej.... Kanske inte riktigt 6 månader tydligen, Garanti gick ut för 2 månader sedan.... självklart.

Du har 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag om det är ett fabrikationsfel.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Bytte till min gamla mx518. Nu fungerar det. Har nog pajjat musen på lanet xD. God jul folk!

Shit, den sitter så mycket bättre i handen. Kommer köpa den nya rakt av.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Windows har inget ljud när drivrutiner kraschar däremot har windows ljud för "urpluggning" av usb vilket kan hända av en hel del orsaker.
1, usb drivrutiner kraschar och startar om (inte musens/tbord/etc utan enbart usb drivrutinen).
2, Dålig kontakt/kabel.

Så som redan sagt prova andra usbportar, prova mus på annan dator, prova röra sladden/kontkaten för o se om kabel är av/kontakt är trasig/har dålig kontakt.
Börja med kabeln då det är det mer troligt än kontakt och börja röra kabeln försiktigt på olika punkter sen lite mer o lite mer allteftersom.
Blir du inte klokare/hittar nåt så prova att böja kabeln mer "lokalt" med båda händerna 1-2 cm ifrån varandra och även här börja försiktigt och kär hela kabelns längd och sen mer o mer.

Anledningen att börja försiktigt är att det är rätt vanligt att kabelbrott kan lösa ut vid små rörelser/böj men funka fellfritt vid större.
Och ja det kan ta ett bra tag att göra detta noggrant.
Det "kan" vara lite lättare att plugga i musen i portar rfrm på chassi/usb förlägnings kabel/usbhubb så man kan sitta med hela kabeln där det är bekvämt.

Men är det kabelbrott så kan det mycket väl fungera felfritt om du provar på annan dator/usbhubb/etc då kabeln troligen kommer hamna i ett lite annat läge vilket kan gör att felet ej uppstår.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!