Gaminglaptop som mest ska fungera till plugg & stream

Permalänk

Gaminglaptop som mest ska fungera till plugg & stream

Hej & god jul!

Sitter här och tänkte fynda en bärbardator på mellandagsrean. Har kollat ut 2st och diverse recensioner på youtube och så.

Det står mellan:

Gamingdatorn:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

(Kostar 8000 kr under rean)

Normal HP dator:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

(Kostar 8500 kr under rean)

Har inte tänkte spela några direkt avancerade spel eller dylikt, men känns ändå som att man får mest för pengarna och mest rabatt på gamingdatorn. Är det efterblivet att köpa en gamingdator om man mest ska plugga och streama film med datorn? Så gamingen är mer ett plus eller vad man ska säga. Egentligen blir det i stort sett 90% plugg samt streaming.

Kan i stort sett ingenting om datorer så kom gärna med lite tips, tack!

Tänkt mig runt 8000 kr. Är i stort sett låst till Elgiganten då jag har presentkort där.

Mvh

Permalänk

ska den vara portabel till plugg och inte se ut som ett rymdskepp och kunna spela spel på skulle jag nog åtminstone kolla på en med dedikerad 1060 gpu.

Permalänk
Inaktiv

Usch för hdd som den första hade. Jag var hos bekanta i helgen de hade ej uppdaterat windows sedan sommaren med windows 1809 etc. De hade 3st datorer en riktig snabb med ssd, allt klart på mindre än 1h. Sedan 2st laptop med hdd och lite sämre men inte helt kass cpu, det tog runt 5h att uppdatera de dessa. Jag har sett detta förr och min åsikt är att windows 10 nästan borde ha ssd som systemkrav.

Problemet är att tillverkare är supertröga med att stoppa i bra ssd, så ett alternativ är att byta ut det som medföljde som jag gjorde med min laptop i sign.
Om man vill vara sparsam så kolla in en laptop med plats för minst 2 lagringsenheter, vilket nog alla har. Då kan man köra en 250B ssd + 1TB hdd.

*edit*
Jag räknar uppdateringen klar när hddn inte längre går i 100% och gör datorn supersegt.

Permalänk

håller med föregående skribent, dubbla lagringsplatser, gärna m2 på ena där du kör systemet på,

Permalänk

Tack för svar!

Somm sagt jag kan tyvärr inget om datorer tyvärr, men om man jämför de båda, så är den första bra om man räknar bort eller byter ut den? Tänk er att jag inte behöver det värsta direkt eller det bästa

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lill_erik:

ska den vara portabel till plugg och inte se ut som ett rymdskepp och kunna spela spel på skulle jag nog åtminstone kolla på en med dedikerad 1060 gpu.

1060 gpu?? Se mig som ett 7 årigt barn när det gäller datorer 😇

Skickades från m.sweclockers.com