Permalänk

Hörlurar till gymmet?

Tja!

Har ni några förslag på bra over-ear lurar till gymmet, som kostar 1000-2000kr? (Ej Beats)

Permalänk
Medlem

Jag kör med Sony WH-1000XM3 men har hört att XM2:orna inte ska vara mycket sämre, så det kan vara värt att kika på dessa. Jag blir inte varm om öronen och har inga problem med svett med mina i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Tja!

Har ni några förslag på bra over-ear lurar till gymmet, som kostar 1000-2000kr? (Ej Beats)

Helt klart "true wireless"! Finns inget skönare än denna variant helt utan sladdar. Bäst just nu skulle jag säga är Jabra Elite 65T som jag själv använder. Batteritid på 6 timmar, vilket sedan även laddas i sitt fodral. Jag tränar 5*1,5h i veckan och laddar dem bara var tionde dag ungefär. Jättebra ljud och den härliga känslan av total sladdfrihet är fenomenal.

Edit: Jäklar, först nu såg jag att du skrev over-ear

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Tänkte säga Powerbeats 3 därför att såna kör jag med. Hade 2an innan och när dom gick sönder köpte jag 3an.
Kolla på JayBirds

Permalänk
Medlem

Kika på Sudio Klar, trådlösa med ANC till ett billigt pris.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4811213

Har själv funderat på dessa som eventuell ersätttare till Bose QC35 om dom skulle lägga av.
Ingen aning hur ljudkvaliteten är men bör gå att provlyssna på valfri butik?

Permalänk
Medlem

Skippa Over-Ear om det är för Gym. Jag förstår verkligen inte folk som tränar med Over-Ear över huvud taget. Ännu mindre förstår jag folk som springer med dom... Jag kör med Jaybird och den typen av hörlurar är extremt slimmade och effektiva när man tränar. Dessutom har jag bytt ut de traditionella gummipropparna till de betydligt bättre Sport Pro Custom.

Over-Ear hör inte hemma på gym där man svettas och vill känna sig fri, utan på bussen eller hemma i soffan när man vill ha det lite bekvämt!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Håller med, kör med QC35 på gymmet och det blir ganska svettigt samt att dom är i vägen/glider av när man ligger ner.

Permalänk
Medlem

Airpods även om du inte har iphone.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Har kört med QC35 i snart 2 år på gymmet, fungerar hur bra som helst
Hade in-ear tidigare, var hyggligt svårt att få det att sitta kvar hela passet så det där med lurar är högst individuellt.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Airpods även om du inte har iphone.

Airpods fungerar inget vidare när man börjar svettas då plasten som Apple använder gör att dom trillar ut, vet flera som har samma erfarenhet.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Skippa Over-Ear om det är för Gym. Jag förstår verkligen inte folk som tränar med Over-Ear över huvud taget. Ännu mindre förstår jag folk som springer med dom... Jag kör med Jaybird och den typen av hörlurar är extremt slimmade och effektiva när man tränar. Dessutom har jag bytt ut de traditionella gummipropparna till de betydligt bättre Sport Pro Custom.

Over-Ear hör inte hemma på gym där man svettas och vill känna sig fri, utan på bussen eller hemma i soffan när man vill ha det lite bekvämt!

För mig handlar det om att helt isolera mig från omvärlden maximalt och bara fokusera på vad jag gör. Detta görs lättast med over ear-lurar med NC. Bara att tvätta av och så småningom köpa nya pads med jämna mellanrum. Kostar väl ca 100kr på amazon. Jag har ett par rätt fina trådlösa in ear också. Jag förstår ju vad du menar men jag saknar ljudkvalitet, basen och den totala isoleringen som du får med over ear. Att bli isolerad ger mig mer frihetskänsla än små lätta lurar. Så preferens helt enkelt.

@xXQuantinXx
Så mitt tips är Sonys xm2 som nu säljs för bra pris på media markt (2200kr). Då får du topplurar i segmentet för ett riktigt bra pris för att de är en utgående modell. Måste köpas i fysisk butik. Hmm kanske är slutsålda redan. D

Vad jag har läst så är QC 35 bekvämare än xm2 men xm2 har snäppet bättre ljud, kostar bra mycket mindre just nu och xm2 har lite fler funktioner. Typ att du kan muta genom att lägga handen på höger hörlur.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

För mig handlar det om att helt isolera mig från omvärlden maximalt och bara fokusera på vad jag gör. Detta görs lättast med over ear-lurar med NC. Bara att tvätta av och så småningom köpa nya pads med jämna mellanrum. Kostar väl ca 100kr på amazon. Jag har ett par rätt fina trådlösa in ear också. Jag förstår ju vad du menar men jag saknar ljudkvalitet, basen och den totala isoleringen som du får med over ear. Att bli isolerad ger mig mer frihetskänsla än små lätta lurar. Så preferens helt enkelt.

@xXQuantinXx
Så mitt tips är Sonys xm2 som nu säljs för bra pris på media markt (2200kr). Då får du topplurar i segmentet för ett riktigt bra pris för att de är en utgående modell. Måste köpas i fysisk butik. Hmm kanske är slutsålda redan. D

Vad jag har läst så är QC 35 bekvämare än xm2 men xm2 har snäppet bättre ljud, kostar bra mycket mindre just nu och xm2 har lite fler funktioner. Typ att du kan muta genom att lägga handen på höger hörlur.

Jag håller helt med om isolering och bra ljudkvalité. Och båda dom grejerna får man med Jaybird och säkert andra märken också. Och jag äger själv ett par QC35, så jag vet vad vi har att jämföra med

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@Zachtionman: Helt enig med Jabra elite 65t, köpte ett par under Black Friday. Riktigt sköna och snygga är de jämfört med *host* oral-b borsthuvuden. Är de enbart för träning skulle jag hänvisa till Jabra Elite Sport.

https://www.jabra.se/sports-headphones/jabra-elite-sport

Personligen skulle jag avstå från over-ear just för att PLU/läder spricker efter ett tag när man svettats sönder dem.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

säger helt klart blueadio på wish eller ebay eller ali.
Jag kör med dom o de kostar ca 250:- och överröstar möget på gymmet! För ärligt talat man är på gymmet för o träna o inte avnjuta musik det kan man väl göra när man kommer hem. samt om man skulle tappa dom när man kör hantelpress eller militärpress så är det inte hela världen, mot om man gett 2000... mina 3ören på detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Airpods fungerar inget vidare när man börjar svettas då plasten som Apple använder gör att dom trillar ut, vet flera som har samma erfarenhet.

Det gör de inte för mig, springer ett par gånger i veckan med dem och gymmar ibland.
Har fortfarande inte hänt att de ramlar ur.

Men kan såklart variera med olika öron.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Airpods även om du inte har iphone.

Måste vara den sämsta rekommendationen man kan ge i denna tråd i mina ögon. Överprisade, ingen kvalitet i varken konstruktion eller ljud, verkligen inte gjord för svett och vatten och gym, sitter alltid löst och otroligt dåliga på att isolera bort ljud.

@xXQuantinXx :
Kolla på antigen Jaybirds produkter eller på Bose Soundsport. Personligen använder jag de sista och de fungerar utmärkt. Jag har för övrigt testat ett stort antal BT-hörlurar in-ear som är "gjorda" för gymmet och min rekommendation hamnar alltid på Soundsport.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Måste vara den sämsta rekommendationen man kan ge i denna tråd i mina ögon. Överprisade, ingen kvalitet i varken konstruktion eller ljud, verkligen inte gjord för svett och vatten och gym, sitter alltid löst och otroligt dåliga på att isolera bort ljud.

Hur tänker du här?
Jämför man med liknande är de snarare billiga.
Konstruktionen är alldeles utmärkt. I tester har de överlevt en omgång i tvättmaskinen och med tanke på hur mycket folk som tränar med dem kan jag garantera att vi haft en "svettgate" om de inte tålt det.
Sitter löst varierar, men uppenbarligen sitter de bra på de flesta.

Kvarstår ljudkvalite, ja den är inte topp men den är inte dålig heller. Smidigheten trumfar det för min del.
Isolera ljud är också subjektivt vad man tycker om.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag håller helt med om isolering och bra ljudkvalité. Och båda dom grejerna får man med Jaybird och säkert andra märken också. Och jag äger själv ett par QC35, så jag vet vad vi har att jämföra med

Jag upplever inte att jag kan få det på gym med hög musik utan att höja volymen mer än vad jag behöver. Men jag har inte provat jaybird utan har ett par Jabra så kan ju vara att de klarar det utmärkt. Har jaybird bra NC? Med det sagt har jag nog aldrig provat några in ear som klarar att leverera vad over ear gör men jag kan absolut ha fel.

Så preferens helt enkelt.

Hmm när jag tänker på det kan det mycket väl vara just känslan att öronen blir omslutna och huvudet blir kramat som ger extra känsla av isolering för mig. Mer än frihetskänsla man får av in ear. Så antagligen är det mycket vanesak. Nu är jag där jag är och gillar det så har ingen anledning att ändra det. Men det kan nog mycket väl vara en mental del i det hela. Inte bara dock.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag upplever inte att jag kan få det på gym med hög musik utan att höja volymen mer än vad jag behöver. Men jag har inte provat jaybird utan har ett par Jabra så kan ju vara att de klarar det utmärkt. Har jaybird bra NC? Med det sagt har jag nog aldrig provat några in ear som klarar att leverera vad over ear gör men jag kan absolut ha fel.

Så preferens helt enkelt.

Hmm när jag tänker på det kan det mycket väl vara just känslan att öronen blir omslutna och huvudet blir kramat som ger extra känsla av isolering för mig. Mer än frihetskänsla man får av in ear. Så antagligen är det mycket vanesak. Nu är jag där jag är och gillar det så har ingen anledning att ändra det. Men det kan nog mycket väl vara en mental del i det hela. Inte bara dock.

Haha, ja det kanske är en hel vetenskap!
Nej Jaybird har ingen NC, men allt blir extremt dovt med öronkuddarna som jag använder, och det tillsammans med bra volym och bas så gör dom jobbet perfekt!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur tänker du här?
Jämför man med liknande är de snarare billiga.
Konstruktionen är alldeles utmärkt. I tester har de överlevt en omgång i tvättmaskinen och med tanke på hur mycket folk som tränar med dem kan jag garantera att vi haft en "svettgate" om de inte tålt det.
Sitter löst varierar, men uppenbarligen sitter de bra på de flesta.

Kvarstår ljudkvalite, ja den är inte topp men den är inte dålig heller. Smidigheten trumfar det för min del.
Isolera ljud är också subjektivt vad man tycker om.

Billiga skulle jag inte kalla dem.
De kostar ca: 1 800 kr
Powerbeats 3: 900 kr
Jaybird X4: 1200 kr
Bose Soundsport: 1 400 kr
Jabra Elite 3T: 1 600 kr
Sennheiser momentum free: 1 700 ke
Bose Soundsport free: 2 200 kr

Priser hämtade från Elgiganten på samtliga produkter för att få en rättvis jämförelse

Dold text

Att kalla dem billiga är rentav fjantigt , när man jämför med billigare varianter som har bättre ljud och passform. Som dessutom är gjorda för att tränas med. Jämför man med de i samma prisklass så försämras köpet ännu mer.

Gällande konstruktion så menade jag just för träning, dvs. inga "vingar" som håller i öronen, de går inte "in" i öronkanalen och de isolerar inte, allt det som man vill ha när man är på just gymmet. Finns väldigt få människor som INTE vill ha isolerande hörlurar när man är på gymmet.

Sådär tänker jag. Dålig konstruktion, dåligt ljud för en överprisad lapp.

Sen kan jag säga "många jag känner har haft såna som går sönder efter användning i träning" men det är anekdotisk bevis så den skippar vi.

Slutsats:
Har man 1 800 kr att spendera på ett par hörlurar som specifikt ska användas på gymmet, då är AirPods den absolut sista produkten i den prisklassen som man ska köpa.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag kör med Sony WH-1000XM3 men har hört att XM2:orna inte ska vara mycket sämre, så det kan vara värt att kika på dessa. Jag blir inte varm om öronen och har inga problem med svett med mina i alla fall.

Jag har också XM3 och dom är väldigt mycket bättre än Xm2.
Skulle aldrig falla mig in att träna med tvåorna, då komforten är helt annorlunda.
XM3 fungerar bra att träna med.

Till TS, kolla efter ett par Samsung Gear Icon X så kommer du billigt undan. Brukar finnas folk på swedroid som säljer dessa hela tiden för runt ~800:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

https://www.xxl.se/urbanears-headphone-urbanears-hellas-black...

Visserligen on ear, men absolut värt då det går att ta av och tvätta lurarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, ja det kanske är en hel vetenskap!
Nej Jaybird har ingen NC, men allt blir extremt dovt med öronkuddarna som jag använder, och det tillsammans med bra volym och bas så gör dom jobbet perfekt!

Låter bra det.

Ska försöka testa dem någon gång.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Airpods fungerar inget vidare när man börjar svettas då plasten som Apple använder gör att dom trillar ut, vet flera som har samma erfarenhet.

kör med såna där små kuddar från cleas ohlsson på mina airpods och snäckan sitter som gjutet i örat, har sprungit längre distanser med som utan några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Måste vara den sämsta rekommendationen man kan ge i denna tråd i mina ögon. Överprisade, ingen kvalitet i varken konstruktion eller ljud, verkligen inte gjord för svett och vatten och gym, sitter alltid löst och otroligt dåliga på att isolera bort ljud.

@xXQuantinXx :
Kolla på antigen Jaybirds produkter eller på Bose Soundsport. Personligen använder jag de sista och de fungerar utmärkt. Jag har för övrigt testat ett stort antal BT-hörlurar in-ear som är "gjorda" för gymmet och min rekommendation hamnar alltid på Soundsport.

Har ett par Soundsport Pulse och tycker att de fungerar utmärkt, sitter jättebra och är väldigt bekväma.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Har ett par Soundsport Pulse och tycker att de fungerar utmärkt, sitter jättebra och är väldigt bekväma.

Soundsport är väldigt bra ja, däremot skulle jag personligen inte köpa Pulse. Anledningen är för att Pulse är 800 kr dyrare än "vanliga" soundsport, och allt man får för dessa extra 800 är en pulsmätare. Känns som att jag kan köpa en mycket billigare pulsmätare någon annanstans

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Soundsport är väldigt bra ja, däremot skulle jag personligen inte köpa Pulse. Anledningen är för att Pulse är 800 kr dyrare än "vanliga" soundsport, och allt man får för dessa extra 800 är en pulsmätare. Känns som att jag kan köpa en mycket billigare pulsmätare någon annanstans

Nej det är klart inte värt den extra summan, i alla fall inte för gym, möjligtvis om man kör mycket löpning då.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Billiga skulle jag inte kalla dem.
De kostar ca: 1 800 kr
Powerbeats 3: 900 kr
Jaybird X4: 1200 kr
Bose Soundsport: 1 400 kr
Jabra Elite 3T: 1 600 kr
Sennheiser momentum free: 1 700 ke
Bose Soundsport free: 2 200 kr

Priser hämtade från Elgiganten på samtliga produkter för att få en rättvis jämförelse

Dold text

Att kalla dem billiga är rentav fjantigt , när man jämför med billigare varianter som har bättre ljud och passform. Som dessutom är gjorda för att tränas med. Jämför man med de i samma prisklass så försämras köpet ännu mer.

Gällande konstruktion så menade jag just för träning, dvs. inga "vingar" som håller i öronen, de går inte "in" i öronkanalen och de isolerar inte, allt det som man vill ha när man är på just gymmet. Finns väldigt få människor som INTE vill ha isolerande hörlurar när man är på gymmet.

Sådär tänker jag. Dålig konstruktion, dåligt ljud för en överprisad lapp.

Sen kan jag säga "många jag känner har haft såna som går sönder efter användning i träning" men det är anekdotisk bevis så den skippar vi.

Slutsats:
Har man 1 800 kr att spendera på ett par hörlurar som specifikt ska användas på gymmet, då är AirPods den absolut sista produkten i den prisklassen som man ska köpa.

Din lista bevisar min poäng, de trådlösa lurarna är dyrare eller lika dyra. Varför du tar med massa trådade lurar vet jag inte.

Det enda vettiga du argumenterar för här är att de inte isolerar ljud, jag tror TS snappat upp det nu.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Din lista bevisar min poäng, de trådlösa lurarna är dyrare eller lika dyra. Varför du tar med massa trådade lurar vet jag inte.

Det enda vettiga du argumenterar för här är att de inte isolerar ljud, jag tror TS snappat upp det nu.

Samtliga av dem är BT-hörlurar......

Den enda som bevisade något, är du som bevisade att du inte har någon aning om vad du snackar om

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Samtliga av dem är BT-hörlurar......

Den enda som bevisade något, är du som bevisade att du inte har någon aning om vad du snackar om

BT ja, trådlösa nej.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."