Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ultrabook utan coil whine

Finns det någon sådan? Letar efter en ultrabook med 13.3-14" skärm, 8GB RAM och 256GB lagring. Touch spelar ingen roll men vill inte ha någon 2 in 1 dator.

Har hittills haft hem 5 datorer, 4st från Asus (3 olika modeller) och 1 från HP. Har testat att söka runt på Google men Dell XPS, HP Envy/Spectre och Asus verkar alla ha problem med coil whine i sina datorer. Är det verkligen ingen som är utan? eller ska man beställa hem 10st åt gången av samma modell och se om man lyckas få något guldexemplar? Sjukt irriterande att man inte kan sitta och kolla på Twitch/Netflix/Youtube utan att höra oljudet och ännu värre, kan ju inte ta med en sådan dator till en föreläsning för de som sitter runt mig kommer ju också störas av ljudet.

Permalänk

Kolla testerna på Notebookcheck.net de brukar skriva om det finns coil whine

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell XPS 15 som inte har coil whine. Coil whine brukar ofta försvinna efter ett par månader också. Hade två stycken Gigabyte grafikkort med coil whine men efter några hundra timmar Skyrim så var det borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag har en Dell XPS 15 som inte har coil whine. Coil whine brukar ofta försvinna efter ett par månader också. Hade två stycken Gigabyte grafikkort med coil whine men efter några hundra timmar Skyrim så var det borta.

Då är du nog ensam om en XPS 15 utan coil whine..

Är inne på 3 moderkortet i min XPS 15 9570 och alla tre har extrem coil whine så man blir helt tokig.

Det mesta försvinner om jag tar ur laddaren. Men med laddaren i så surrar den som fan.

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Min är en 9560, den med 1050. Kanske haft tur.

Permalänk
Medlem

Du kan ju slå en kik på dell latitude 7490 (eller 7390), det verkar utifrån notebookcheck som om dell faktiskt fått ordning på coilwhine i dessa.

Går du upp lite i pris finns ju Lenovo T480s och X1 Carbon som fina alternativ.

Visa signatur

Dell Latitude 7280
IPad Pro 11
IPhone XS

Permalänk
Medlem

Har inte själv testat men kan tänka nog att Microsoft surface PRO serien och Razer blade stealth är bland de bättre, har inte hört nått när man sett dem i butik iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Använt Huawei Matebook X Pro sedan mitten av november mer eller mindre dagligen och är supernöjd. Noll coil whine på mitt exemplar.

Permalänk
Medlem

Min Dell XPS 9360 (13") har ingen coil whine!

Permalänk
Medlem

Jag har oxo en Dell XPS (generationen med Skylake cpu) och jag hade coil whine ganska länge men det försvann tillslut.

Skickades från m.sweclockers.com