Vilket är det bästa spelvapnet?

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2 - M95 med rödpunktssikte och magnum ammo.
Worms Armageddon - betongåsnan och fransk bombmatta(?)
Serious Sam - SBC cannon

Permalänk
Hedersmedlem

Portal gun!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tal Rasha Setet i Diablo 2. Inte direkt ett vapen men så coolt.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Inaktiv

Inte bästa, men mest störda

Super Massager från Dead Rising 3 och framåt. Lövblås och dildos...

Permalänk
Medlem

Absolut bästa vapnet enligt mig 😁

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat att slåss med lightsabers, i synnerhet i Jedi Outcast.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Känner inte igen svärdet på ark arm, men det andra måste Flail of the Ages +3 ?

Edit: Såg nu när jag citerade ( länkarna skvallrade ) att det var Carsomyr och Flail of Ages..

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

TF2

Sentry Gun!

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

När man var DK och körde 1v2 och 1v3 arena. Så galet OP och kul. Saknar den tiden i WoW

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag har alltid gillat att slåss med lightsabers, i synnerhet i Jedi Outcast.

Då är ju Jedi Academy bättre, dual lightsabers FTW!!

Permalänk
Medlem

Det måste ju vara något från Serious Sam!
Och såklart blir det Double Barrel Coach Gun, vilka minnen.

Wiki

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem

"Bästa" vapnet, fullt uppgraderat Super Shotgun i Doom 2016
Ett par dubbelskott i skallen vid närstrid så är fiender inga större problem längre.

Permalänk

skulle säga Tac cannon från Crysis haha:D

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Moderator
Forumledare

Morrowinds hammare

Ingen speciell anledning....alls...jag lovar 😈

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Master Sword från Zelda serien såklart!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

I Demons Souls kunde man med lite möda och besvär få ett magiskt svärd ganska tidigt som gick att använda genom hela spelet, tror det hette något i stil med "Crescent Falchion".

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk

Model 1887 Akimbo i CoD Modern Warfare 2.
Slakten och hatet man utfärdat med denna kombon, gärna med marathon och Lightweight perksen så är du fan oslagbar (pre-nerf då)!

Permalänk
Hedersmedlem

Många roliga vapen här i tråden.

Skrivet av Willzmcdillz:

Model 1887 Akimbo i CoD Modern Warfare 2.
Slakten och hatet man utfärdat med denna kombon, gärna med marathon och Lightweight perksen så är du fan oslagbar (pre-nerf då)!

Akimbo minns jag, speciellt i början när de var helt trasiga och kunde träffa folk på långt avstånd. Det missbrukade man ganska rejält innan de fixade det.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

"Skelettpuffran" i F.E.A.R.
Minns inte vad den heter på riktigt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Som ung tyckte jag freezethrower i Duke 3d var riktigt rolig, speciellt när man sparkar på de frysta fienderna efteråt

På senare år har jag haft väldigt roligt med grappling hook i Just Cause spelen, finns så oändligt många sätt att använda den, att haka fast civila i förbipasserande bilar och se när de släpas iväg är roligare än det låter

Som allmänt mest badass får jag säga Super Sledge från Fallout

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Golden gun i Goldeneye 007 till N64.

För övrigt fortfarande ett av de roligaste multiplayer spelen jag kört.

Prova GoldenEye: Source på PC/Steam!
Väldigt troget och välgjort mod för att kunna återuppleva nostalgin. -Dock enbart multiplayer.

OnT: Laptop Gun (Perfect Dark N64) + License to Kill

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd

Handpistolen i Halo 1

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Tesla coil i red alert!

Permalänk
Medlem

LG = Lightning Gun (UT2004)

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Nästan alla vapen i Liero med reload time satt till noll.

Permalänk
Medlem

m16 med katt som ljuddämpare i postal 2

Permalänk
Medlem

Oj...finns många favoriter men de två första som dök upp i huvudet kör jag nog på för det måste ju vara något som liksom satt sig:

I spelet "Goldeneye Rogue Agent" får man tag på ett gevär som heter "Mag-Rail" i vissa uppdrag mot slutet i spelet. Det vapnet kunde skjuta rakt igenom precis allt, oavsett tjocklek. Lägg sen till på det förmågan att se genom väggar med det cybernetiska ögat man har så kunde det ju bli helt underbart brutalt om man var lite finurlig.

--------------------------------------------

Torque-Bow från Gears of War spelen. Den är sjuuukt brutal. Underbart att ladda upp maximalt och döda vilken fiende som helst med ett skott om man träffade huvudet. Grinder på våg 49 i Horde mode? Lungt. Slafs så är huvudet väck på ett skott bara man siktade rätt.

Även rätt brutalt att sätta i en normal fiende. Höra deras desperata försök att bli av med pilen ur kroppen innan deras kropp går i tusen bitar sekunden senare. Underbart övervåld

*edit*
Ok ett till...även det från Goldeneye Rogue Agent faktiskt...nämligen Omen-XR. Extremt brutalt vapen som dödar allt den träffar på ett skott. De pulvriseras direkt med ett brutalt skrik innan de upphör att existera vill jag minnas. Finns bara på sista banan eller ngt men underbart skruvat gevär xD.

Mindre kul att fienden har det och man själv dör ju också på ett skott. Men projektilerna gick rätt långsamt så rörde man sig gick det bra. Spelet gick typ ut på springa och skjuta från höften från start till slut ändå så rätt sällan man dog

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Många bra och många minnen återkommer men inget slår kofoten i halflife, slut på skott paniken fram med kofoten å veva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Det här kan nog vara en av de mest svår-svarade frågorna jag fått, haha
Men måste hålla med om att man har fantastiskt roligt med Gravity gun i HL
Vet att jag spelade på en Mod server i Half-life 2 Deathmatch, där man hade portal gun i ena näven och gravit gun i den andra! Fett svårt, men fett grymt! ( räknar inte med det då det är MOD )

Sen måste ju " The Painkiller från spelet Painkiller " vara en absolut favorit! finns inget bättre än att fälla ut bladen som spinner och bara möla igenom allt och alla

Och sist men inte minst, de flesta vapnen från RWS - Postal 2
Spaden - perfekt, och gött att slö huvudet av folk med
Basebollträt - alltit kul att få höra den klassiska fanfaren när man drar iväg ett huvud
Saxar - spinnande kast-saxar ( för vem gillar inte det? )
Katt som ljuddämpare ( inte ett vapen, men en silencer iaf )

Så för mig så får jag sluta vela och välja Gravity gun faktiskt!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W