Utöka filmbiblioteket - NAS

Permalänk

Utöka filmbiblioteket - NAS

Behöver några TB mer i lagring. Har en Server med Raid 10 på 6 TB (microserver gen8) samt en single bay NAS med 3 TB och en tillfällig openmediavault med 2 TB. Söker nu en NAS till vettig peng. Gärna RAID (förvisso mest till filmer). Plex osv kör jag virtuellt men mer funktioner än lagring blir bonus.
SKa man bygga en ny server med lagring eller finns det bra nasar för en vettig peng? Tips? Stram budget efter jul

MVH Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Behöver några TB mer i lagring. Har en Server med Raid 10 på 6 TB (microserver gen8) samt en single bay NAS med 3 TB och en tillfällig openmediavault med 2 TB. Söker nu en NAS till vettig peng. Gärna RAID (förvisso mest till filmer). Plex osv kör jag virtuellt men mer funktioner än lagring blir bonus.
SKa man bygga en ny server med lagring eller finns det bra nasar för en vettig peng? Tips? Stram budget efter jul

MVH Daniel

Bygg om från raid 10 till raid 5 så får du 9TB istället för 6TB på microservern. Du behöver ju ändå ha backup på allt o raid 10 är inte å mycket säkrare än 5.

Permalänk
Medlem

Dags att rensa kanske. Jag lägger dåliga videor och ljudfiler i en mapp med suffixet "-delete". Usla låtar och filmer skummar jag igenom då och då. Sedan slänger jag dem om jag inte hunnit ändra smak.