Lura grafikkort att skärm är inkopplad vid remote desktop

Permalänk
Medlem

Lura grafikkort att skärm är inkopplad vid remote desktop

Hej,

Jag använder en itx burk med ett gigabyte 1080ti kort för 3D rendering. Använder min vanliga laptop att bygga scener med och FTP;ar över de till itx burken för rendering.
Fungerar fint, dock måste jag ha skärm inkopplad i itx datorn för att få bild via Remote Desktop. Utan skärm som är igång så blir det bara svart på remote laptopen.
Går det att lura grafikkortet att tro att skärmen är inkopplad och påslagen?

Med vänlig hälsning, Daniel

Permalänk
Medlem

Kör du Microsofts Remote Desktop som är inbyggd i Windows? Har aldrig behövt ha skärm inkopplad för att det ska fungera i så fall.

Om det inte finns en mjukvaruinställning/lösning finns ju alltid en sådan här:
https://www.amazon.com/Headless-Display-Emulator-Headless-192...

Var populära för crypto mining när det begav sig för 1 år sedan, borde gå att hitta enkelt nu då den marknaden är helt död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Green77:

Hej,

Jag använder en itx burk med ett gigabyte 1080ti kort för 3D rendering. Använder min vanliga laptop att bygga scener med och FTP;ar över de till itx burken för rendering.
Fungerar fint, dock måste jag ha skärm inkopplad i itx datorn för att få bild via Remote Desktop. Utan skärm som är igång så blir det bara svart på remote laptopen.
Går det att lura grafikkortet att tro att skärmen är inkopplad och påslagen?

Med vänlig hälsning, Daniel

Hej,
Ska inte behövas någon skärm för RDP, men om du ska använda 1080TI för rendering kanske det måste vara "aktivt" på något sätt...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Låter konstigt. Jag behöver ingen skärm för remote desktop heller. Då den enulerar sin egen skärm och visar. Kört min maskin utan skärm eller grafikkort i nästan 8 år. Och använder remote desktop vid behov av gui.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Sötast
Skrivet av Green77:

Hej,

Jag använder en itx burk med ett gigabyte 1080ti kort för 3D rendering. Använder min vanliga laptop att bygga scener med och FTP;ar över de till itx burken för rendering.
Fungerar fint, dock måste jag ha skärm inkopplad i itx datorn för att få bild via Remote Desktop. Utan skärm som är igång så blir det bara svart på remote laptopen.
Går det att lura grafikkortet att tro att skärmen är inkopplad och påslagen?

Med vänlig hälsning, Daniel

https://www.amazon.com/CompuLab-fit-Headless-Display-Emulator...

Leta upp någon sån här ^^

Permalänk
Medlem

Hej, jag kör idag med Splashtop Remote Desktop. Har inte hittat några instaällningar i det som löser problemet.

Med vänlig hälsning, Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte en sådan plug som ni rekommenderade, hoppas det löser problemet. Tack för hjälpen.

Med vänlig hälsning, Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag behövde ingen dummy för att få bild, men däremot för att kunna använda NVENC på mitt P2000 kort. Vissa displayport->hdmi adaptrar kan funka som dummy också. Ifall du har nån ligger

Permalänk
Medlem

Vad kör du för 3D-program?

Är det bara där du inte får någon bild, eller får du ingen bild via RD överhuvudtaget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, kör lite olika men mest daz3d eller octane.
Fast det spelar ingen roll, får ingen bild alls över RD om jag inte har skärm inkopplad och påslagen. Utan så blir det bara svart så jag inte ens kan logga in i Windows.
Med vänlig hälsning, Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Green77:

Hej, jag kör idag med Splashtop Remote Desktop. Har inte hittat några instaällningar i det som löser problemet.

Hade du kört Microsofts egna RDP så hade det nog funkat, kräver dock Windows Pro eller bättre och är ju betydligt svårare att få igång på ett säkert sätt om man vill ha tillgång utifrån ditt interna nätverk t.ex.