Behöver hjälp med ljudet/mikrofonen till Fortnite för Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med ljudet/mikrofonen till Fortnite för Nintendo Switch

Hjälp med ljud i switch

Min son spelar Fortnite på Nintendo Switch. Jag har försökt med allt jag kan komma på men klarar inte att få ljud i hörlurar, så han kan inte prata med kompisar i gamet. Snälla kan någon hjälpa en frustrerad mamma? Please!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om Fortnite funkar annorlunda, men tror Nintendo har en app till telefoner som man använder för voice com i spel, inte direkt via Switchen i sig (vilket är en krånglig lösning i min mening).

Kanske någon vet om Fortnite har någon annan lösning?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Ninni8:

Hjälp med ljud i switch

Min son spelar Fortnite på Nintendo Switch. Jag har försökt med allt jag kan komma på men klarar inte att få ljud i hörlurar, så han kan inte prata med kompisar i gamet. Snälla kan någon hjälpa en frustrerad mamma? Please!

Hej och välkommen till forumet på Sweclockers. Har du varit inne på settings och ändrat color correction option? Stäng av visualize sound effects.
Börja med att prova det. Nedan finns det ett litet klipp på hur du gör. Om det inte fungerar hör av dig igen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Ninni8: Hej jag har sammanfogat tråden då du har skapat en liknande tråd innan. Våra forumregler (§3.3) tillåter inte korspostning eftersom alla ska få en chans att läsa eller få svar på sina inlägg i vårt forum.

Jag har även ändrat din rubrik så att andra kan ta del av svaren ifall de har samma problem. Du är välkommen att pm:a en ny rubrik om du är missnöjd med min.

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem

Nu har vi provat enligt bpda youtube klippen ovan, utan att kunna prata i hörlurarna. Ljudet hörs men blir ingen högtalar ikon brevid "gubben" och inget tal når ut. Inget fel på hötlurarna fingerar bra att spela Fortnite med samma hörlurar på ipad. På ipaden finns en tydlig mikrofon ikon längst ner i vänstra hörnet, det är just den ikonen som saknas i switchen 😑 Har ni npgra fler idéer och förslag på lösning?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Ninni8:

Nu har vi provat enligt bpda youtube klippen ovan, utan att kunna prata i hörlurarna. Ljudet hörs men blir ingen högtalar ikon brevid "gubben" och inget tal når ut. Inget fel på hötlurarna fingerar bra att spela Fortnite med samma hörlurar på ipad. På ipaden finns en tydlig mikrofon ikon längst ner i vänstra hörnet, det är just den ikonen som saknas i switchen 😑 Har ni npgra fler idéer och förslag på lösning?

Det är ett flertal som har samma problem som ni har utan lösning. Testa att starta om systemet genom att hålla in powerknappen tills systemet stängs av. De trådlösa hörlurarna vi har måste kopplas in via en sladd för Switch om vi inte kör med telefon. Switch:en har inte det trådlösa inbyggt utan man måste använda en bluetooth adapter.

Med sladd och bluetooth har en del fått micken att fungera igen om de drar ut sladden och sätter tillbaks den i hörlursingången på Switch.
Bör påpekas att flera har köpt olika hörlurar och inte fått det att fungera. Om hans kompisar får det att fungera deras Switch kolla hur de har gjort.

Ska testa senare med våra Switch och se om det fungerar vi fick heller inget ljud i micken fast högtalaren var aktiverad.

https://www.epicgames.com/fortnite/forums/bug-reports/battle-...

Voice chat won't work. I have a pair of regular headphones with mic on it. Worked for literally 10 minutes and then stopped. Works on my phone and everything else. Any ideas?

I don't have a PS Wireless Headphones, but if that works over a USB connector, I had to try my Jabra conference gadget... And it works perfectly! Just to let you guys know there are alternatives.
best regards.

Uppdatering har testat med SteelSeries Arctis 7 2019 edition gaming headset samma settings som i klippet. Det fungerar konsolen måste vara i dockan för att det ska fungera. Dock måste det vara en sladd i ingången för att det ska fungera så det blir inte trådlöst.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Bra klipp, men vad är skillnaden på om vi stoppar sladden till våra hörlursr direkt i Switchen? Inget fel på headsetet, helt säker! Hyperx nyinköpta och muc och ljud fungerar perfekt i andra enheter. Tack för svaren tidigare! 👌

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Ninni8:

@Tiamat: Bra klipp, men vad är skillnaden på om vi stoppar sladden till våra hörlursr direkt i Switchen? Inget fel på headsetet, helt säker! Hyperx nyinköpta och muc och ljud fungerar perfekt i andra enheter. Tack för svaren tidigare! 👌

Sladden (hane) måste ha 3 svarta ringar annars fungerar det inte. Har hanen bara två går det inte.

Om du har det ska det fungera att köra handhållet eller dockat det ska inte spela någon roll.

Förtydligande: om du startar i viloläge och det inte fungerar testa att hardresetta konsolen. Det är en glitch som vi fick när vi testade ljudet.

Permalänk
Skrivet av Ninni8:

Hjälp med ljud i switch

Min son spelar Fortnite på Nintendo Switch. Jag har försökt med allt jag kan komma på men klarar inte att få ljud i hörlurar, så han kan inte prata med kompisar i gamet. Snälla kan någon hjälpa en frustrerad mamma? Please!

Fått det att funka?
För framtida problemsökare som hittar hit skriver jag min lösning. I appen för föräldrakontroll fick jag ändra inställningarna för restriktioner i kommunikation med andra.