Nybyggd dator, sekundär skärm fungerar inte

Permalänk

Nybyggd dator, sekundär skärm fungerar inte

Jag har en nybyggd dator där jag har problem att ansluta min sekundära skärm. När jag starta datorn för första gången så använde jag min primära skärm (ASUS ROG Swift PG279Q), var inga konstigheter där, fick bild direkt vid anslutning via displayport och jag installera och uppdatera alla drivrutiner.

Problemet börjar när jag försöker ansluta min sekundära skärm (ASUS ROG Swift PG278Q). Jag försöker ansluta skärmen till grafikkortets andra displayport anslutning, ingen reaktion alls. Får bara "NO SIGNAL" felmeddelande och datorn reagerar inte alls på att jag försöker ansluta den andra skärmen. Har testat olika kablar och säkerställt att displayporten inte är defekt genom att testa båda med min primära skärm. Det märkliga är att när jag ansluter skärmen till min gamla dator så får jag bild direkt och den fungerar felfritt.

Hoppades på att någon stött på något liknande och kan ge på råd på vad som kan vara fel. Grafikkortet är ett ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti och moderkortet är ASUS ROG Maximus XI Hero Z390.

EDIT: Kan tillägga att jag även försökt koppla bort min primära skärm och endast ha den andra skärmen ansluten, samma resultat.

Permalänk

Dum fråga! Men har du ställt in i grafikkort inställningar för fler skärmar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Great Games Archive: Problemet är att datorn inte registrerar skärmen alls, alltså den dyker inte ens upp i inställningarna som en inaktiv skärm så jag kan inte göra några ändringar, datorn registrerar bara min primära skärm. Har även kört inställningen som tvingar datorn att söka av andra input signaler men den hittar inget. Eller finns det andra inställningar man kan göra som jag inte känner till?