Installera om Windows 10

Permalänk

Installera om Windows 10

Tjena, tänkte köpa en ny SSD Samsung 970 evo 250 GB istället för 850 evo som jag har idag. Har ingen skiva eller usb minne för windows 10 att ladda ner på nytt. Har produktnyckel som jag hittar i den här datorn.

Vad är bästa sättet att få in windows 10 i nya hårddisken?

Tack på förhand

Permalänk

Antingen laddar du ner ett verktyg för klona nuvarande installation över eller så laddar du ner Windows 10 på din nuvarande disk för att installera på din nya.

Permalänk
Medlem

Samsung har ett verktyg för att migrera en partition mellan enheter. Det använde jag när jag köpte en ssd. Flyttade allt från en WD hdd till ssd:n.

Kolla in denna siada.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Google: Download Win10 iso
Google: Win10 iso to usb

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEriksson:

Tjena, tänkte köpa en ny SSD Samsung 970 evo 250 GB istället för 850 evo som jag har idag. Har ingen skiva eller usb minne för windows 10 att ladda ner på nytt. Har produktnyckel som jag hittar i den här datorn.

Vad är bästa sättet att få in windows 10 i nya hårddisken?

Tack på förhand

Någon produktnyckel behöver du inte, är det samma dator är den delen bara att hoppa över, bara att installera och det blir aktiverat med auto.

Den "produktnyckel" du hittar är nog heller inte en produktnyckel och kommer inte fungera att ange heller.

En USB sticka kostar inte många kr att skaffa, ta en 8 eller 16Gb sticka, klona funkar också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@WEriksson:

Köp ett 8GB minne, billigaste skiten du hittar (det tar lite längre att installera, thats it).
Hämta och klicka sen har du W10 på ett USB minne -> här

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Koden borde finnas under datorn eller på boxen den kom i.

Skickades från m.sweclockers.com