Bluetooth är borta från datorn. Kan inte få tillbaka det.

Permalänk
Medlem

Bluetooth är borta från datorn. Kan inte få tillbaka det.

Hallå!

Jag har en stationär dator som är hemmabyggd (köpt begagnad här via en medlem). Till denna har jag en "puck" som ger mig tillgång till WiFi och bluetooth, vilket har fungerat felfritt under de två åren jag haft datorn. För ett par månader sedan strulade bluetooth lite när jag skulle koppla in mina trådlösa hörlurar, vilket ledde till att jag plockade bort bluetooth ur enhetshanteraren. Nu är det OMÖJLIGT(?) att få tillbaka. Jag har installerat om windows, testat att visa "dolda enheter" i enhetshanteraren, installerat alla möjliga drivrutiner, följt alla möjliga guider på youtube men ingenting hjälper.

Är det någon som råkat ut för samma problem eller vet hur jag löser det?

Mitt moderkort är ett ASUS z170 Pro gaming.
Enligt enhetshanteraren är nätverksadaptern ("pucken"): Qualcomm atheros QCA61x4A Wireless Network Adapter

Tack på förhand!

Mvh.

Permalänk
Medlem

Provat att använda pucken på en annan enhet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@aines: Hej!

Nej det har jag inte gjort. Har ingen annan stationär dator att testa på tyvärr. Kan tillägga att jag kan använda WIFI via pucken, bluetooth fungerar inte. Detta i samband med att jag råkade radera bluetooth ur enhetshanteraren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av felleton:

@aines: Hej!

Nej det har jag inte gjort. Har ingen annan stationär dator att testa på tyvärr. Kan tillägga att jag kan använda WIFI via pucken, bluetooth fungerar inte. Detta i samband med att jag råkade radera bluetooth ur enhetshanteraren.

Finns det installationsmedia till pucken så testa att plocka hem denna och kör den mjukvaran.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Hej!

Det finns inget media vad jag vet iallafall. Hittar ingenting när jag söker efter det heller