Bitspower släpper vattenblock med inbyggd OLED-panel

Permalänk
Melding Plague

Bitspower släpper vattenblock med inbyggd OLED-panel

Den taiwanesiska tillverkaren Bitspower lanserar nu ett vattenblock av koppar och akryl, som utrustats med RGB-belysning, temperatursensor samt en liten bildskärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen.......?!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Nu har alla uppfinningar uppfunnits.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av trickeh2k:

Äntligen.......?!

Finns redan och funnits bra tag ^^ och jag har ett riktigt fint äre.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: Kom igen nu Tvelander - alldeles för lite pulserande RGB på den där pjäsen.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Inaktiv

Häftigt.
Men jag skulle vilja ha den lite större så man kan spela på panelen.

Permalänk
Medlem

Vattenkyld OLED skärm.

Skrivet av tvelander:

Finns redan och funnits bra tag ^^ och jag har ett riktigt fint äre.
https://www.aquatuning.se/media/image/5c/27/01/1013756-1.jpg

Den där var riktigt stilren!
Kanske inte den mest nödvändiga funktionen. Men i det utförandet så var det faktiskt snyggt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av GuessWho:

Vattenkyld OLED skärm.

Den där var riktigt stilren!
Kanske inte den mest nödvändiga funktionen. Men i det utförandet så var det faktiskt snyggt.

Se vattentemp utan ha extra delar för de är nice! kostar samma typ utan!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Den största behållningen med nya RGB-kreationer är diskussionstråden som följer Swec-artikeln. Kom igen nu grabbar, var inte blyga.

Permalänk
Medlem

Ökar ju dock temperaturen på CPUn med ca 0.002 grader, ovärt!

Permalänk
Avstängd

Inte så återvinningsbar. 👎

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Se vattentemp utan ha extra delar för de är nice! kostar samma typ utan!

Du som har en sån jävel, hur ofta kollar du på tempen där?

Permalänk
Medlem

Extern strömförsörjning? Nu blir jag allt lite besviken - tror jag väntar på nästa version som drivs av en liten vattenturbin inbyggd i blocket.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av fesoj:

Den största behållningen med nya RGB-kreationer är diskussionstråden som följer Swec-artikeln. Kom igen nu grabbar, var inte blyga.

Vågar knappt nämna RGB snart.

Har följande i RGB
Mus
Tangentbord
Skärm
5 fläktar
RAM
GPU block
GPU backplate
Reservoar
CPU block
2X60cm led strips

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Bitspower är ett knepigt företag, bra kvalitet på fittings men deras fula p12-logga täcker dem alltid. Vad gäller deras vattenblock har jag bara sett tester på deras cpu-block och vad jag kan minnas hade det överlägset sämst kontakt med ihs och således sämst temp.

De har en del intressanta innovationer som honeycomb reservoaren som kan kopplas ihop till intressanta mönster och distroplaten till lian-li pc011 chassin men samtidigt "inspirerades" de även av singularity computers reservoarfästen.

Då köper jag hellre från ekwb, aquacomputer eller watercool. De senare två för absoluta premiumkänslan och perfektionismen som bara tyska ingenjörer verkar kunna uppbåda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Äntligen.......?!

Är väl skoj om man gillar att modda och dekorera att kunna anpassa färger efter tema?
Jag förespråkar det inte men å andra sidan kan man glädjas med de som gillar det, tycker jag. Marknaden finns ju, annars hade de inte designat det så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Vore intressant att se produkter där RGB fyller en verklig funktion snarare än att enbart vara estetiskt tilltalande för pubertala barn.

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Vore intressant att se produkter där RGB fyller en verklig funktion snarare än att enbart vara estetiskt tilltalande för pubertala barn.

Snälla... läs inte mitt senaste inlägg lite högre upp. Är 34. Age is just a number.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av korvOlle:

Du som har en sån jävel, hur ofta kollar du på tempen där?

När jag överklockar eller den är bra ha för felsökning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Annars finns ju separata att köra och sen använda HWinfo. Kör jag full load på GPU/CPU visar den 43c.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Snälla... läs inte mitt senaste inlägg lite högre upp. Är 34. Age is just a number.

Jag gillar din attityd!
Gör vad du vill så länge kroppen orkar och låt dig inte begränsas av ett nummer.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av M1NT:

Vore intressant att se produkter där RGB fyller en verklig funktion snarare än att enbart vara estetiskt tilltalande för pubertala barn.

RGB fyller väl en vettig funktion? Man kan välja ljus i den färg man tycker känns bäst. Även om jag tycker du uttrycker dig onödigt nedlåtande så tror jag du missförstår vad RGB betyder/innebär.
Vilka färgnyanser av ljus är enligt dig godkända för att inte behöva klassas som ett ”pubertalt barn”?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

RGB fyller väl en vettig funktion? Man kan välja ljus i den färg man tycker känns bäst. Även om jag tycker du uttrycker dig onödigt nedlåtande så tror jag du missförstår vad RGB betyder/innebär.
Vilka färgnyanser av ljus är enligt dig godkända för att inte behöva klassas som ett ”pubertalt barn”?

Förmodligen regnbågsvarianten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

RGB fyller väl en vettig funktion? Man kan välja ljus i den färg man tycker känns bäst. Även om jag tycker du uttrycker dig onödigt nedlåtande så tror jag du missförstår vad RGB betyder/innebär.
Vilka färgnyanser av ljus är enligt dig godkända för att inte behöva klassas som ett ”pubertalt barn”?

Det handlar inte om färger per se, utan hur de används.

Permalänk

Lite OT... typ.

https://youtu.be/vnST5rA64Oc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Mer intresserad av prestanda. Rgb kan man ha på disco.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av M1NT:

Det handlar inte om färger per se, utan hur de används.

Okej? Hur ska färger i din mening inte användas då? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Är 34. Age is just a number.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av GuessWho:

Gör vad du vill så länge kroppen orkar och låt dig inte begränsas av ett nummer.

2 kommentarer som man sällan hör från någon under 30

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

RGB fyller väl en vettig funktion? Man kan välja ljus i den färg man tycker känns bäst. Även om jag tycker du uttrycker dig onödigt nedlåtande så tror jag du missförstår vad RGB betyder/innebär.
Vilka färgnyanser av ljus är enligt dig godkända för att inte behöva klassas som ett ”pubertalt barn”?

Skulle säga grått, beige och marinblått

Även om jag aldrig riktigt förstått grejen med RGB och det är bland det första jag stänger av så har jag heller inte förstått varför folk blir så otroligt upprörda över det.