Permalänk
Medlem

Har du majbrasa hos dig?

Hos mig är alla majbrasor inställda på grund av (torkan) brandrisken. Detta är väl i och för sig bra men det lutar ju åt att det kommer att fortsätta så här vilket på lång sikt innebär att en trevlig tradition försvinner upp i rök.

Så har du majbrasa i ditt område?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Japp.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Inte för jag har varit vid en majbrasa på säkert 10 år, men tydligen är det en i Stavsjö (mellan Norrköping/Nyköping)
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/har-blir-det-majbrasa-sl...

Permalänk

Ja, iaf Örebro centrum

Permalänk
Medlem

Nix inte nära i alla fall, dock så bränns det bilar nästan var dag så det e väl brasan man ser.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Ingen brasa i Linköping i varje fall.

https://www.youtube.com/watch?v=wmin5WkOuPw

Permalänk
Medlem

Vi har brasa o korv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ja. På en för tillfället väldigt jordig åker, så ingen brandrisk.

Permalänk
Medlem

Ja, vi fick en skur på eftermiddan så antar det var därför det blev brasa ändå.

Permalänk
Avstängd

Jodå, i Kumla så är majbrasan på en flotte i sjön vid Kumla sjöpark. Till och med vattenskotrar inblandade

Permalänk
Medlem

Japp , vi har som standard att gå på Djurhemet Aggarps brasa. Dom säljer korv och kaffe och alla pengar går till djuren , så idag blev det 2 tjocka och en kopp kaffe Min dotter köpte 2 hundhalsband och ett koppel , nu ska vi bara ha en hund också

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

I Västervik blev det brasa iallafall sa släkten

Här i botkyrka så regnade det idag så det verkar som om de tänt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Japp, här i Bromma blev det brasa också, som vanligt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig